tasmia Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Hei. Er det noen som kan litt nynorsk som vil hjelpe meg litt med og se over en liten tekst (argumenterende tekst, innholdet er ikke så viktig, trenger hjelptil grammatiske feil osv.) jeg har skrevet på nynorsk? trenger svar fort, skal levere kl.23:58 takk for all hjelp eller forslag:) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 ...kan hjelpe deg. Når jeg gikk på skolen og hadde nynorskskriveprøver slo jeg opp nesten hvert eneste ord. 2 Lenke til kommentar
tasmia Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 ja, men dessverre har jeg nok glemt den på skolen:( dumme meg Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=&nynorsk=+&ordbok=nynorsk Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Ungdommen i dag har det så lett. Google translate ftw. Lenke til kommentar
tasmia Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 takk for tipset, har slått opp alle ordene der, men jeg er fortsatt usikker på setningsoppbygningen min, noen som kan se fort gjennom Ungdommen i dag har det så lett. Google translate ftw. det går ikke ann å oversette til nynorsk på translate 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Det hadde sikkert vært enklere for folk å se over teksten om du la den ut forresten. Lenke til kommentar
tasmia Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 Det hadde sikkert vært enklere for folk å se over teksten om du la den ut forresten. det hadde vært enklere, men jeg vil ikke legge den ut offentlig, siden det fort kommer opp som plagiat da Lenke til kommentar
tasmia Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 noen som kan hjelpe litt???? pliiiiiiiiiiiiiz:) Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 http://www.apertium.org/?lang=nb Lenke til kommentar
sevs Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Ordboka kan hjelpe deg. Når jeg gikk på skolen og hadde nynorskskriveprøver slo jeg opp nesten hvert eneste ord. Kan si at ordboka ikke hjelper alle. Det var en sinke for meg, siden jeg bruker lang tid på å slå opp. Av og til må man bruke den selvfølgelig, men det å slå opp hvert eneste substantiv tok for lang tid. (Snakker om fremmedspråk, siden bokmål og nynorsk aldri har vært noe stort problem for meg. Har forøvrig nynorsk som hovedmål, selv om jeg skriver bokmål her på forumet.) http://www.apertium.org/ oversetter mellom bokmål og nynorsk. Den må tas med store skjeer salt, men den har vært et utrolig greit verktøy for meg. Endret 23. mars 2014 av sevs Lenke til kommentar
y tho Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 http://www.apertium.org/?lang=nb Funker ganske bra, flere som brukte den under tentamen etc. (Juks ja) Etter min mening så leverer du sånn du skrev selv, da får du tilbakemelding på sånn du skrev det og ikke en maskin. Da kan du også forbedre deg selv. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Den virket jo helt ok. Jeg tastet inn følgende: Du må nok gjøre leksene dine selv og fikk følgende svar: Du må nok gjere leksene dine sjølv Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 det hadde vært enklere, men jeg vil ikke legge den ut offentlig, siden det fort kommer opp som plagiat da Ikke noe problem. Greit at det kan komme opp i plagiatkontroll, men da tar de en manuell sjekk og ser at det er noen som har søkt hjelp. Det vil være null problem for deg å sansynliggjøre at det er du som står bak teksten. Lenke til kommentar
tasmia Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 det hadde vært enklere, men jeg vil ikke legge den ut offentlig, siden det fort kommer opp som plagiat da Ikke noe problem. Greit at det kan komme opp i plagiatkontroll, men da tar de en manuell sjekk og ser at det er noen som har søkt hjelp. Det vil være null problem for deg å sansynliggjøre at det er du som står bak teksten. ok:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå