Gå til innhold

Dure lyd i høytalerne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har samme problemet på mine analoge pc-høyttalere, men på forsterkeren hvor signalet går optisk er det ikke noe støy.

Er noe som flere har kalt for "elektronisk støy" som kommer i en pc.

Høres fornuftig ut at det hjelper å sette pcen i en jordet kontakt, men jeg har ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Hvis du har koblet PC'en til utstyr som er koblet til f.eks. kabel-TV, så er det brum fra en jordsløyfe du hører. Det er altså 50Hz duringen fra lysnettet. Dette pga. at at jordpotensialet du har i leiligheten din, ikke er lik jordpotensialet til kabel-TV. Da vil det gå strøm via jordkabelen. Galvanisk skille kan løse problemet, og fås sikkert hos Clas Ohlson.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
En annen kilde til "brummelyd" er dårlig signalkabel mellom lydkort og forsterker, eller at man ikke har brukt jordet kabel. Sjekk det først, evt bytt kabel med en annen en for å se om problemet forsvinner.

Er vel akkurat det som er problemet, at kabelen er jordet i begge ender. Dermed kan man få en krypstrøm i skjermen, som skaper brum. I en skikkelig kabel, er skjermen kun jordet i den ene enden, dermed får man skjermingseffekten, men slipper jordstrøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...