embret Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Er det noen som har problemer med en dur i høytalerne, når det skal være stille. Har koblet pc'en til forsterkeren, får ikke fjernet dure lyden og det er svært irriterende. Hva er det som kan lage den lyden? Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Kan jo vel være en eller annen elektrisk komponent som slår inn på forsterkeren din? Noe som står for nært? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvis lyden er den samme samme hvor høyt volumet står på, så er det en eller annen forstyrrelse et eller annet sted. Et tips kan være å koble datan din til en jordet kontakt, det har funket for flere. Lenke til kommentar
xvis Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har du noe tilkoblet Line-In inngangen? I såfall kan et tips være å 'mute' inngangen. Bare start volum-kontrollen (dobbel-klikk på volum-ikonet i taskbar'en), og klikk på 'Mute'. -Morten Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Vanligvis er det dårlig skjerming/jording av den kabelen du bruker mellom PC og forsterker. Du kan prøve å koble en kabel mellom skassiet (metallet på kabinettet) på PC og forsterker og deretter til jord (jordet kontakt). Dette skal (bør) hjepe. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 jeg har samme problemet på mine analoge pc-høyttalere, men på forsterkeren hvor signalet går optisk er det ikke noe støy. Er noe som flere har kalt for "elektronisk støy" som kommer i en pc. Høres fornuftig ut at det hjelper å sette pcen i en jordet kontakt, men jeg har ikke prøvd. Lenke til kommentar
Gandie Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 En annen kjent årsak er kvaliteten på strømadapteret til høyttalerne. Har selv vært borti det en del ganger. Lenke til kommentar
embret Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 nå har ikke jeg så mye peiling på dette med jording og greier, er det bare stømkontakten som skal jordes eller er det noe mer man skal gjøre? Strømkontakten min er jordet Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hvis du har koblet PC'en til utstyr som er koblet til f.eks. kabel-TV, så er det brum fra en jordsløyfe du hører. Det er altså 50Hz duringen fra lysnettet. Dette pga. at at jordpotensialet du har i leiligheten din, ikke er lik jordpotensialet til kabel-TV. Da vil det gå strøm via jordkabelen. Galvanisk skille kan løse problemet, og fås sikkert hos Clas Ohlson. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 En annen kilde til "brummelyd" er dårlig signalkabel mellom lydkort og forsterker, eller at man ikke har brukt jordet kabel. Sjekk det først, evt bytt kabel med en annen en for å se om problemet forsvinner. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 En annen kilde til "brummelyd" er dårlig signalkabel mellom lydkort og forsterker, eller at man ikke har brukt jordet kabel. Sjekk det først, evt bytt kabel med en annen en for å se om problemet forsvinner. Er vel akkurat det som er problemet, at kabelen er jordet i begge ender. Dermed kan man få en krypstrøm i skjermen, som skaper brum. I en skikkelig kabel, er skjermen kun jordet i den ene enden, dermed får man skjermingseffekten, men slipper jordstrøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå