Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg føler det er ubehagelig å ha på briller

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt brillene i kanskje 1 måned, og har kanskje bare brukt dem 45%.Jeg føler jeg trenger briller. Det er det ikke snakk om. Jeg har litt vanskelig med å se skriften på tavla, og har erfart litt vanskeligere å se langt når jeg har kjørt bil.

Jeg har - 0,5 og - 1, itillegg skjeve hornhinner, og da blir det en del faktisk. Jeg ser litt uklart merker jeg. Ja, du får en HD opplevelse med brillene, men jeg føler at øynene ikke liker å ha på briller veldig lenge. Det blir ukomfortabelt. Man får en sånn 'svi' følelse. Du må liksom gni deg selv i øynene. Itillegg føler jeg det er ukomfortabelt å se så nært. Jeg vil på en måte ha HD syn, men samtidig seg langt uten at bilde blir forvrengt så nært. Samtidig føler jeg at det er rart å ha en tung ting foran øynene, øynene får jo ikke 'puste'.

Endret av Prospect
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Itillegg føler jeg det er ukomfortabelt å se så nært. Jeg vil på en måte ha HD syn, men samtidig seg langt uten at bilde blir forvrengt så nært.

Hvis du mener det er ukomfortabelt å bruke brillene på nært hold kan du like gjerne ta dem av deg.

Svi-følelse kan komme av du glemmer å blunke fordi du er så fokusert på at det er ubehagelig å ha på briller.

Angående at brillene er tunge kan du kjøpe noen som veier mindre.

Men jeg skal ikke nekte for at briller er et torturredskap.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg har også -0,5 til -0,75. Misliker også briller og føler de tynger oppe på nesa. Du må enten kjøpe deg briller som legger vekten lengre bak mot ørene, og som er lettere enn de du har. Eller så er det kanskje en god ide å sjekke om linser kan være noe for deg. Usikker på hvordan det blir ift. skjeve hornhinner da ..

Lenke til kommentar

Jeg glemte at du hadde skjeve hornhinner. Det er en liten sjanse for at glassene er slipt/satt inn litt skjevt (de har 7 grader avvik som regnes som normalt, men ærlig talt, 7 grader avvik er helt uutholdelig). Det kan også hende at hornhinnekorreksjonen er for sterk. Optikere er fanatisk opptatt av at man skal se klart uten tanke for at man ikke skal få vondt i øynene.

Lenke til kommentar

Jeg glemte at du hadde skjeve hornhinner. Det er en liten sjanse for at glassene er slipt/satt inn litt skjevt (de har 7 grader avvik som regnes som normalt, men ærlig talt, 7 grader avvik er helt uutholdelig). Det kan også hende at hornhinnekorreksjonen er for sterk. Optikere er fanatisk opptatt av at man skal se klart uten tanke for at man ikke skal få vondt i øynene.

Det er det jeg gjør. Jg tar brillene av meg, og da er det kjempe deilig. Men da ser jeg jo ikke noe bedre. Da er ihvertfall den følelsen av det 'forvrengte' bilde borte.

Det er også noe med vekten som Droge sier så klart. Det er tungt å ha dem på nesen.

Lenke til kommentar

JEg var selv slik, den gangen hadde jeg infatninger med glass, nå har jeg plexiglass isteden for og med lette infatninger, hvor jeg nå ikke engang legger merke til at jeg har noe på nesa, på blir heller ikke irritert på noen ramme da disse er rammeløse.

Disse brillene jeg har nå er så lette at dem nesten detter oppover :p

Endret av Gintoki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...