Gå til innhold

Canon 7D blitz problem


Anbefalte innlegg

Hei...

Kjøpte en canon 7d brukt hos stavanger foto for 1mnd tid siden, og først nå når jeg skulle fese på blitzen min, vil den ikke gå av som på min 1D/5D.

Og heller ikke popup blitz vil åpne seg.

Og jeg ser litt under hotshoen så er det limrester, hvem behandler sitt kamera sånn? dekker canon sin garant i dette eller stavanger foto dette? Irriterende nok siden jeg skal være fotograf i konfirmasjon 2 ganger i kommende måned.

Slitsomt nok å ikke ha blitz til å lyse opp med.

 

Mvh, Stian.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et vanlig problem med Canon EOS-kameraer at den innebygde blitsen ikke popper opp etter at man har benyttet en ekstern blits "hovedsakelig ved bruke av tredjeparts blitser".

Som Trondster nevner kan man pirke ut stiften som indikerer at en ekstern blits er påmontert for å få åpnet og benyttet den interne blitsen.

 

Litt rart at du ikke får benyttet ekstern blits, er det en Canon blits eller en tredjeparts blits ?

 

Men det ser ut som du har et kamera som er blitt "doktorert" før og da ville jeg nok forhørt meg med Stavanger Foto før man tar noen flere skritt siden det sikkert er ødelagt noe innvendig.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Før du gjør noe selv bør du ta det med til Stavanger Foto og høre med dem hvem som er ansvarlig for å fikse dette.

Hvis du prøver å reparere det selv først har du ingen reklamasjonsrett ovenfor selger.

 

Enig, Stavanger Foto er vel en seriøs butikk. De burde jo sett dette, men alle kan gjøre feil. Virker helt meningsløst å gjøre noe selv før du har snakket med dem.

Lenke til kommentar

Jeg har værtettet mitt kamera der. Men ikke med superlim :wee:

Jeg har brukt plastidip. Da blir det som en gummipakning.

---

Kanskje du har fått et kamera fra en som var misfornøyd, husker en tråd der en hadde et sabla problem med 7D.. han måtte levere det inn og fikk et nytt etter masse tull. Hadde egentlig vært litt kult om det var det kameraet som kom tilbake på markedet.. bare nå med fastlimt blitssko.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...