Klykken- Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Vi har to vanlig fossilbiler (fra 96 og 2004) og snart en elbil. Jeg er på ingen måte noen eliteperson. Jeg og kvinnfolket tjener ca 900 til 1mill til tilsammen, og har begge studielån, et huslån og snart to billån. Hennes gamle bensinbil (fra 96) er farlig å kjøre, og den jeg bruker er en dieseltraver. Hennes bil bøter med livet og blir erstattet med en elbil som jeg blir å bruke til å pendle til og fra jobb, samt det meste av småkjøring. Hun tar over dieselbilen (som er 4x4) for å frakte datteren sin til og fra barnehage og etterpå seg selv til jobb. Når datteren hennes er til sin far kan jeg kjøre henne til jobb før jeg drar på min jobb. Planen er at elbilen skal erstatte mesteparten av kjøringen og at dieselbilen blir brukt til langkjøring og ved frakt av store ting. Vi har regnet at det på sikt spares store beløp på dette. Dette er kalkulert ganske nøyaktig for vår del, og at vi kommer likt ut ved å beholde min dieselbil og elbilen. Miljø er ikke tanken bak dette, men det er altså en bonus i tillegg til det økonomiske! Du er for fordomsfull og korttenkt. En elbil er ikke bare Tesla, vettu... Endret 25. mars 2014 av Klykken- Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Det er sant, elbil er mer enn den eneste noenlunde brukbare.. Det er jo også biler som Nissan Leaf, Think, Mitsubishi i-MIEV, Volkswagen E-UP! mm.. Jeg har testet hele gjengen, ingen av de duger til mer enn småkjøring. Selv Tesla Model S som er den som minner mest om en faktisk bil har problemer i det daglige.. Den kan ikke trekke en liten tilhenger på et par hundre kg en gang.. Det er jo interessant å se at du Klykken- bekrefter hva jeg mener, dere er altså blant de som har råd til å ha en bil nr 2, og den blir elektrisk.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Alternativet er at en av oss jobber deltid. Og hadde det gått buss o.l. ville vi benyttet oss av det, men kollektivtilbudet i utkantnorge er ikkeeksisterende. Bilen vi har bestilt er forøvrig en BMW i3. Den koster like mye å ha som hennes 96-mod Escort, om utregningene mine er korrekte. EDIT: Angående bekreftelse så tjener jeg og kvinnfolket det samme gjennomsnittet av hele landet gjør. Men vi bor ikke i by, og dermed har vi lavere bokostnader, men dyrere transportkostnader i og med at vi har behov for to biler. EDIT2: Trekker du henger hver dag? De gangene du trenger hengerfeste er det fult mulig å låne seg en bil av enten familie, venner eller AVIS, Hertz osv. Uansett, du har sikkert vurdert kravene dine for bil og kommet frem til at elbil ikke passer for DEG. Oss det passer for trenger ikke bli uglesett av den grunn. Endret 25. mars 2014 av Klykken- Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Jeg trekker tilhenger såpass ofte at ikke AVIS, Hertz ol. er noe alternativ. I tillegg trekker jeg gjerne et sted mellom 1800 og 2100kg, noe som er mer enn de fleste biler får trekke lovlig. Jeg har kommet frem til at elbil er ubrukelig, og at det eneste som virkelig duger er en bensinbil med stor motor og 4x4. At jeg i tillegg er avhengig av stasjonsvogn grunnet et stort hundebur gjør jo også at regnestykket blir enda enklere Avgiftslettelsene for elbil er uavhengig av din inntekt definitivt noe som først og fremst kommer velbemidlede mennesker i Oslo vest og nabokommunene vestover til gode. Det er en asosial avgiftslettelse som medfører at de som har råd til og lyst på en bil til kan kjøpe det, mens de som har råd til kun en bil som skal dekke en rekke oppgaver ganske enkelt ikke har anledning til å kjøre miljøvennlig (elbil funker ikke til all slags bruk..) Videre er det jo ingen tvil om at dere må ha en god nok økonomi, der dere kan kjøpe en bil til minst 249000,- Endret 25. mars 2014 av Snylter Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Du har kommet frem til at elbil er ubrukelig ja, men vi andre som ikke har ditt behov har kommet frem til det motsatte. Incentivene til elbil er der for å skape et marked, og de varer ikke evig. Incentiver hadde også dieselbil, og er kanskje en indirekte årsak til at du kan kjøpe deg en 4x4 med stor motor for å dra tilhengeren din. Du skulle gjerne hatt lastebil med de behovene dine, skjønner jeg. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Dieselincentiver er definitivt ikke så mye som en indirekte årsak til at jeg kan kjøpe meg bil med 4x4 og stor motor for åd ra tilhengeren min. Lastebil skal jeg såvisst ikke ha, en stasjonsvogn med 4x4 og stor bensinmotor er det eneste alternativet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå