:utakt Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 For noen timer siden sa jeg opp bredbånd fra Telenor og ble kunde hos Get i stedet. Billigere og raskere. Hadde jeg bare fått koblet meg til... Jeg har en Get - boks, jeg tror den heter HDi. Jeg har plugget en nettkabel i hullet merket Ethernet, og satt den andre enden av kabelen i pc. Det skjer null og niks. Jeg ringte Get support. Han jeg snakket med sa at han fikk kontakt med boksen og at alt virket å være ok. Det er to lamper bak på boksen, merket link og online. Link blinker stabilt oransje, ca et blink per sekund. Online blinker grønt, veldig raskt og ikke noe spesielt mønster. Support skulle sende en tekniker på onsdag, men er det noe jeg kan prøve i mellomtiden? Er det noen innstillinger på pc jeg må fikle med? En annen ting, routeren fra Telenor kunne jeg beholde. Hvis jeg skal koble den til Get boksen og surfe trådløst, hvordan gjør jeg da? Routeren heter zyxel p 2812. Blir veldig takknemlig for hjelp her.. :-) Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Regner med at du allerede har testet omstart av PC og Get boks. Prøv også veiviseren for nettverksproblemer i operativsystemet ditt. Skru nettverkskortet ditt av og på på PC'en Rutern kobler du til som beskrevet på side 52 i brukerveiledningen. Sett den opp som et trådløst accesspunkt. Ring Get kundeservice enda en gang, jeg har ennå ikke opplevd at alt virker som det skal etter kun en telefon Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 Prøvde å koble til en siste gang før jeg skulle ta kvelden. Jeg gjorde akkurat det samme som før i dag, og nå virker plutselig både direkte tilkobling og trådløst via routeren. Ikke vet jeg hva forskjellen er, men er fornøyd med å ha gått fra 2 til 20 mbps. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Jeg må åpne denne igjen. Nettet er stort sett stabilt, men det faller ut nå og da. Jeg lurer på om det kan være noe jeg har koblet feil, men samtidig, hvis jeg har koblet feil burde det vel ikke virke i det hele tatt? Nettleverandøren er altså Get. Routeren er fra Telenor (jeg hadde Telenor tidligere), og heter Zyxel P 2812. Routeren kan stilles inn til enten "WAN" eller "DSL", jeg har valgt WAN. Kabel går fra hullet merket WAN i routeren og til "Ethernet" i Get-boksen. Da jeg hadde Telenornett TROR jeg at routeren sto innstilt på DSL og at kabelen var koblet til DSL-hullet i routeren, men hvis jeg gjør det på den måten nå fungerer ingenting. - har jeg koblet rett? - er det noen innstillinger jeg bør gjøre på routeren? Jeg har ringt Get-support, de sender en tekniker på tirsdag for å se på linjen. Samtidig, det funker jo som oftest, og hvis det er noe jeg kan fikse selv gjør jeg jo heller det. Jeg vet bare ikke hva jeg driver med når jeg kobler til saker og ting.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå