Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger bil, tips?

Anbefalte innlegg

Hei, skal til å kjøpe meg ei ny bil så trenger litt hjelp av dere bilhodene på forumet :)

Vil gjerne ha en bil som ser noenlunde fin ut, ha litt kraft og ikke må på verksted to ganger i uka. Tenker meg en pris rundt 20-80 000kr. Noen som gode forslag med det i tankene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47395984

Syns denne så fin ut. Noe man bør være opps på ved en slik bil? Billig?

Hadde nok lett etter en som ikke har gått 300k ^^ er ikke kjent for driftsikkerheten passatene.

stasjonsvogn/Sedan? Manuell/automat? Antall seter, bensin/diesel / Geografi?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47381278

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Ok, godt å vite! Da er vel den utelukket.Vil helst ha manual og om det er stasjonsvogn eller sedan er ikke så farlig. Er vel best om bilen står rundt trondheim, men om prisen er god og bilen ser bra ut kan jeg godt ta en tur så lenge den ikke står i kirkenes :)

Lenke til kommentar

Passaten er som tidligere sagt ikke kjent for driftsikkerheten, den motoren er ofte likt av de som kjører bilen litt hardere enn de andre, og 190 000 er heller ikke så lite.

Hvis du skal se på den ville jeg sjekket serviceheftet for å se at den har blitt tatt hånd om regelmessig, og tatt med noen som har peiling på bil som kan sjekke typiske feil på den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Driftsikre biler er som kjent laget i Japan. Feks. Toyota. Pass opp for rust på Honda.

Lang km trenger ikke bety all verden om slitedeler mm. er byttet, men prøv å finn en med lav km og gamle eiere som kan dokumentere servicehistorikk.

Alt annet enn rust kan som regel lett fikses om man tar dette med i beregningen av bilkostnad.

Det er ofte mindre feil på små biler enn store.

Det er ofte rimeligere å få reparert biler det går mye av. Finner du en sær bil som frister er det ofte vanskelig med deler og verkstedene bruker lengre tid på reparasjonen.

Noen merker kan være kjent for elektronikkfeil, dette kan være brysomt og kostbart siden ikke engang merkeforhandlerene finner feilen.

Følg magefølelsen, sjekk for rust også under bilen, se samtidig etter oljelekkasjer også i motorrom. Sjekk kjøleveske er fri for olje og slagg. Prøvekjør og hør etter ulyder.

Lenke til kommentar

http://m.finn.no/car/used/ad.html?page=4&q=Passat&sort=0&ref=fas&finnkode=47362327

Hva syns dere om denne? Har ikke gått så innmari mye og nettopp skiftet reg. reim.

Passaten er som tidligere sagt ikke kjent for driftsikkerheten, den motoren er ofte likt av de som kjører bilen litt hardere enn de andre, og 190 000 er heller ikke så lite.

Hvis du skal se på den ville jeg sjekket serviceheftet for å se at den har blitt tatt hånd om regelmessig, og tatt med noen som har peiling på bil som kan sjekke typiske feil på den.

For ikke å nevne hvor grasalt stygge de felgene var på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...