Gå til innhold

De dominerende ideene i samfunnet


Anbefalte innlegg

 

 

Bedre for DEG mener du. :)

 

Unødvendig vel? Hvis det gjelder arbeide som er regelrett livsfarlig og høy risiko for invaliditet, er det best for barnearbeiderne selv, å bli "stoppet". Er du arbeidsufør er du jo ikke verdt noe. (tiggere er det mange av fra før)

 

Er du av den oppfattning at alt arbeid som innehar en viss risiko for dødsfall bør forbys?

 

 

Det er mye som medfører en viss risiko, så nei. Derimot høy risiko for dødsfall bør vel være forbudt for alle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Bedre for DEG mener du. :)

 

Unødvendig vel? Hvis det gjelder arbeide som er regelrett livsfarlig og høy risiko for invaliditet, er det best for barnearbeiderne selv, å bli "stoppet". Er du arbeidsufør er du jo ikke verdt noe. (tiggere er det mange av fra før)

Er du av den oppfattning at alt arbeid som innehar en viss risiko for dødsfall bør forbys?

Det er mye som medfører en viss risiko, så nei. Derimot høy risiko for dødsfall bør vel være forbudt for alle?

Bør selvmord forbys? (Såvidt jeg vet er vel det den aktiviteten man driver med frivillig som har høyest dødsrisiko).

 

Om selvmord skal forbys, kan man tenke seg dødsstraff for disse forbryterne?

 

Om selvmord ikke skal forbys, hvorfor forby aktiviteter som har lavere dødsrisiko?

Lenke til kommentar

 

Slutte å tøve. Når ble selvmord et yrke eller arbeide?

Hvorfor skulle forbudet mot livsfarlige aktiviteter begrenses til 0800-1600?

 

Om du skulle begrense det til yrker, hvilke yrker vil du forby, bortsett fra det livsfarlige med å kjøre drosje?

 

Hvor stopper du? Ved fiskerne? Eller ved de relativt tryggere Politimenn og bankfunskjonærer?

 

Snapshot_2014_04_12_00_01_45.png

http://www.fafo.no/pub/rapp/653/653.pdf

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

 

Ikke bland inn nye formuleringer og tåkelegging.

 

Her er utgangspunktet for hva jeg svarte deg på:

 

 

 

Er du av den oppfattning at alt arbeid som innehar en viss risiko for dødsfall bør forbys?

 

 

 

Det stemmer, og du svarte bekreftende.

 

Deretter fremsetter jeg videre spørsmål om hvorvidt all livsfarlig aktivitet bør forbys, og om ikke hva du eventuellt begrunner forskjellsbehandlingen mellom arbeidsaktiviteter og fritidsaktiviteter på?

 

Vider spurte jeg direkte om hvilke yrker du vil forby, på grunnlag av deres farlighet. Se figur over.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke bland inn nye formuleringer og tåkelegging.

 

Her er utgangspunktet for hva jeg svarte deg på:

 

 

 

Er du av den oppfattning at alt arbeid som innehar en viss risiko for dødsfall bør forbys?

 

 

 

Det stemmer, og du svarte bekreftende.

 

Deretter fremsetter jeg videre spørsmål om hvorvidt all livsfarlig aktivitet bør forbys, og om ikke hva du eventuellt begrunner forskjellsbehandlingen mellom arbeidsaktiviteter og fritidsaktiviteter på?

 

Vider spurte jeg direkte om hvilke yrker du vil forby, på grunnlag av deres farlighet. Se figur over.

Dødsfall ved Norges student og champagne alder 20 for Abu er litt tidlig iforhold til din idiotplansje der norske drosjesjåfører dør ved 70 tidligst pga hjertefeil pga mye stillesitting og lite trening og mye junkfood mens vår kamerat Abu som er med på å lage materialer for Apple iPhones dør ved 20 pga slavearbeid for en krone, giftig arbeid, farlig hete og forurenset drikkevann med giftig syre som dreper familien... Alt for den ene krona om dagen slik at norske 20 åringer kan sitte å chatte med iPhone og drikke Champagne..... Livet er herlig.... I Norge.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ikke bland inn nye formuleringer og tåkelegging.

 

Her er utgangspunktet for hva jeg svarte deg på:

 

 

 

Er du av den oppfattning at alt arbeid som innehar en viss risiko for dødsfall bør forbys?

 

 

 

Det stemmer, og du svarte bekreftende.

 

Deretter fremsetter jeg videre spørsmål om hvorvidt all livsfarlig aktivitet bør forbys, og om ikke hva du eventuellt begrunner forskjellsbehandlingen mellom arbeidsaktiviteter og fritidsaktiviteter på?

 

Vider spurte jeg direkte om hvilke yrker du vil forby, på grunnlag av deres farlighet. Se figur over.

Dødsfall ved Norges student og champagne alder 20 for Abu er litt tidlig iforhold til din idiotplansje der norske drosjesjåfører dør ved 70 tidligst pga hjertefeil pga mye stillesitting og lite trening og mye junkfood mens vår kamerat Abu som er med på å lage materialer for Apple iPhones dør ved 20 pga slavearbeid for en krone, giftig arbeid, farlig hete og forurenset drikkevann med giftig syre som dreper familien... Alt for den ene krona om dagen slik at norske 20 åringer kan sitte å chatte med iPhone

... legge ut innlegg som forkaster barnearbeid med sin iPad ...

 

 

... og drikke Champagne..... Livet er herlig.... I Norge.

Utvilsomt derfor man ikke ønsker estetiske forstyrrelser som barn som jobber for å overleve i den 3. verden

 

Det sagt så ser jeg gjerne dine beviser for denne slaven Abu som du hevder Apple utnytter og forgifter hvor de nå enn skulle være. Kun for å sikre oss at din fantasi ikke har løpt amok etter utallige champagneglass farstår du. ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke bland inn nye formuleringer og tåkelegging.

 

Her er utgangspunktet for hva jeg svarte deg på:

 

 

Er du av den oppfattning at alt arbeid som innehar en viss risiko for dødsfall bør forbys?

 

 

 

Det stemmer, og du svarte bekreftende.

 

Deretter fremsetter jeg videre spørsmål om hvorvidt all livsfarlig aktivitet bør forbys, og om ikke hva du eventuellt begrunner forskjellsbehandlingen mellom arbeidsaktiviteter og fritidsaktiviteter på?

 

Vider spurte jeg direkte om hvilke yrker du vil forby, på grunnlag av deres farlighet. Se figur over.

Dødsfall ved Norges student og champagne alder 20 for Abu er litt tidlig iforhold til din idiotplansje der norske drosjesjåfører dør ved 70 tidligst pga hjertefeil pga mye stillesitting og lite trening og mye junkfood mens vår kamerat Abu som er med på å lage materialer for Apple iPhones dør ved 20 pga slavearbeid for en krone, giftig arbeid, farlig hete og forurenset drikkevann med giftig syre som dreper familien... Alt for den ene krona om dagen slik at norske 20 åringer kan sitte å chatte med iPhone
... legge ut innlegg som forkaster barnearbeid med sin iPad ...

 

 

... og drikke Champagne..... Livet er herlig.... I Norge.

Utvilsomt derfor man ikke ønsker estetiske forstyrrelser som barn som jobber for å overleve i den 3. verden

 

Det sagt så ser jeg gjerne dine beviser for denne slaven Abu som du hevder Apple utnytter og forgifter hvor de nå enn skulle være. Kun for å sikre oss at din fantasi ikke har løpt amok etter utallige champagneglass farstår du. ;)

 

 

 

Ikke bland inn nye formuleringer og tåkelegging.

 

Her er utgangspunktet for hva jeg svarte deg på:

 

 

Er du av den oppfattning at alt arbeid som innehar en viss risiko for dødsfall bør forbys?

 

 

 

Det stemmer, og du svarte bekreftende.

 

Deretter fremsetter jeg videre spørsmål om hvorvidt all livsfarlig aktivitet bør forbys, og om ikke hva du eventuellt begrunner forskjellsbehandlingen mellom arbeidsaktiviteter og fritidsaktiviteter på?

 

Vider spurte jeg direkte om hvilke yrker du vil forby, på grunnlag av deres farlighet. Se figur over.

Dødsfall ved Norges student og champagne alder 20 for Abu er litt tidlig iforhold til din idiotplansje der norske drosjesjåfører dør ved 70 tidligst pga hjertefeil pga mye stillesitting og lite trening og mye junkfood mens vår kamerat Abu som er med på å lage materialer for Apple iPhones dør ved 20 pga slavearbeid for en krone, giftig arbeid, farlig hete og forurenset drikkevann med giftig syre som dreper familien... Alt for den ene krona om dagen slik at norske 20 åringer kan sitte å chatte med iPhone
... legge ut innlegg som forkaster barnearbeid med sin iPad ...

 

 

... og drikke Champagne..... Livet er herlig.... I Norge.

Utvilsomt derfor man ikke ønsker estetiske forstyrrelser som barn som jobber for å overleve i den 3. verden

 

Det sagt så ser jeg gjerne dine beviser for denne slaven Abu som du hevder Apple utnytter og forgifter hvor de nå enn skulle være. Kun for å sikre oss at din fantasi ikke har løpt amok etter utallige champagneglass farstår du. ;)

Abu er en personifisering av de lovbrudd Apple og andre KINA har gjort i 3.verden ja.

 

Mine linker beviser mer enn nok... Det går også ganske sterke rykter om den personen som hoppet ut av vinduet til Apples bedrift i Kina. Bedriftens løsning var å spikre vinduene..........

 

Jeg skrev ikke på en iPad, men nettop en iPhone, vår tab er en Samsung som jeg ga i gave til min kjære kone. Laptopen viser nemlig viktige videoer fra nettet må vite...

 

Promille er nok høyere nå i helgen så jeg skal ikke skrive så mye mer, men den består ikke av champagne men billig ale fra systemet og litt dyrere single malts....

 

Champagne drikker vi stort sett bare til nyttår og til 17.mai som vi feirer i for kongens ære...

 

Min sterke mening som LIBERAL er at barna i den 3.Verden burde hatt bedre vilkår. Og DET er JEG villig til å DØ for....

 

Ønsker Skatteflyktning og andre en riktig god helg.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

 

Bedre for DEG mener du. :)

 

Unødvendig vel? Hvis det gjelder arbeide som er regelrett livsfarlig og høy risiko for invaliditet, er det best for barnearbeiderne selv, å bli "stoppet". Er du arbeidsufør er du jo ikke verdt noe. (tiggere er det mange av fra før)

Liberalister synes implisivt at ting som barnesoldater, sex med barn og lignende er greit uansett alder. Så lenge barnet 'går med på det'

Du er kanskje liberalist siden du vet hva liberalister syns?

 

Eller er du igang med å konstruere stråmenn igjen?

 

 

Slik jeg har forstått det så åpner liberalismen for å fordele bruken av tvang. Det impliserer at ting som idag er ulovlig bli lovlig. Som barnesoldater. Det faller jo inn ganske naturlig. De rike vil kjøpe de fattige sin tjeneste. Prostituasjon, slaveri og menneskehandel vil være dagligdags.

Lenke til kommentar

 

Slik jeg har forstått det så åpner liberalismen for å fordele bruken av tvang.

Nei, den vil forby bruken av tvang.

 

Dette i motsettning til dagens situasjon bruken av tvang er lovlig, ubegrenset og dagligdags kost, selv om der eksisterer ett Statlig Monopol på denne tvangsbruken.

 

 

Forby bruken av tvang er nok like bortkastet som å forby narkotika. En gruppe mennesker vil alltid være i stand til å initiere tvang mot andre. Dem vil så lenge det er fritt vilt også gjøre dette. Bedre at noen har monopol på det og faktisk prøver å holde orden i rekkene.

Lenke til kommentar

 

 

I Land i den tredje verden der de produserer deler til iPhone etc så arbeider faktisk små barn med tøybleie om livet hengende over smeltefat der giftig røyk siver opp mot dem.

 

Dette er såkalte frie økonomier med null regler om arbeidsalder, verneutstyr og sikkerhet. Bedriften går som det suser for alle vil ha iPhone, og null bryr seg om at lille Babu dauer. Det er faktisk barn som faller i skiten og dør også, men nok barn tar over jobben så null stress.

 

Arbeidstakere gjør ikke som de vil, de gjør det bedriften ber de om for å beholde jobben.

Du utelater viktige ting. Velstanden øker og øker i frie økonomier, folk blir ikke fattigere og fattigere. De blir rikere og rikere. Du fjerner skatt, og da sitter folk igjen med mer, og de får billigere tjenester. I et samfunn der folk blir mer og mer velstående, blir ikke jobbene farligere og farligere. De blir tryggere og tryggere. Folk betaler jo for sikkerhet.

 

På Thailand, Pakistan og Filippinene er d jo omtrent null skatt???? Hvorfor er det da så mye fattigdom???

 

Det er ikke null skatt på Filippinene. Toppskatten er 30%. Men skatten er ikke det verste men alt byråkratiet, alle reguleringene og korrupsjonen og lovløsheten. DERFOR er Filippinene fattig. Dessuten gjør skatt mye større skade i et svakt og fattig land enn i et rikt og sterkt land. Her er et eksperiment: en anorektisk kreftpasient og en topp idrettsutøver blir begge tvunget til å bære en ryggsekk med 30% av kroppsvekten sin. Hvem av disse to tror du har størst vansker med å bære vekten?

 

Alle de land som du nå nevner scorer lavt på Heritage Foundation´s rangering av økonomisk frihet.

 

http://www.mazars.co.th/Home/Doing-Business-in-Thailand/Payroll/Personal-Income-Tax-in-Thailand

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

 

 

Slik jeg har forstått det så åpner liberalismen for å fordele bruken av tvang.

Nei, den vil forby bruken av tvang.

 

Dette i motsettning til dagens situasjon bruken av tvang er lovlig, ubegrenset og dagligdags kost, selv om der eksisterer ett Statlig Monopol på denne tvangsbruken.

 

Forby bruken av tvang er nok like bortkastet som å forby narkotika. En gruppe mennesker vil alltid være i stand til å initiere tvang mot andre. Dem vil så lenge det er fritt vilt også gjøre dette. Bedre at noen har monopol på det og faktisk prøver å holde orden i rekkene.

 

Dette du sier her bygger ikke oppom argumentet du kom med først, altså at "liberalismen åpner for å fordele bruken av tvang". Noe som er løgn.

Nei, det liberalismen sørger for er å legge til rette en stat som da bruker tvang mot de som initierer tvang. Da har dette minarkiet (nettvekterstaten) monopol på det, og holder orden i rekkene.

Lenke til kommentar

 

 

Bedre for DEG mener du. :)

Unødvendig vel? Hvis det gjelder arbeide som er regelrett livsfarlig og høy risiko for invaliditet, er det best for barnearbeiderne selv, å bli "stoppet". Er du arbeidsufør er du jo ikke verdt noe. (tiggere er det mange av fra før)

 

Liberalister synes implisivt at ting som barnesoldater, sex med barn og lignende er greit uansett alder. Så lenge barnet 'går med på det'

 

Du kan kutte ut å skrive i tråden her om du bare skal komme med løgn!
Lenke til kommentar

Forby bruken av tvang er nok like bortkastet som å forby narkotika. En gruppe mennesker vil alltid være i stand til å initiere tvang mot andre. Dem vil så lenge det er fritt vilt også gjøre dette.

Så i din bok er ett forbud det samme som "fritt vilt" (sic)?

 

Da kan man vel like godt avskaffe alt som er av lover og regler, ettersom disse innebærer at det er fritt frem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dersom det hadde skjedd i Norge at et firma hadde dumpet flere tonn giftig syre fra mobilmineraler i et vann feks drikkevannskilden til Oslo, eller at norske barn jobbet med giftige metaller og syre..

Dette er da ulovlig å gjøre i et liberalistisk samfunn (liberalistisk rettsstat)

 

 

 

Ja men det forutsetter at det samfunnet har regler som hindrer hardt og giftig farlig barnearbeid.

 

Det er ikke nok at en bedriftsleder er moralsk og ikke bruker barn som slaver. Alle må gjøre det samme... også de som ikke har moralske skrupler....

Lenke til kommentar

Ja men det forutsetter at det samfunnet har regler som hindrer hardt og giftig farlig barnearbeid.

Nå blander du kortene her.

Det er ulovlig å tømme giftstoffer i elv.

Mitt svar var svaret på:

"dumpet flere tonn giftig syre fra mobilmineraler i et vann feks drikkevannskilden til Oslo".

 

Dette er ulovlig i en objektivistisk liberalistisk rettsstat.

 

Det er ikke nok at en bedriftsleder er moralsk og ikke bruker barn som slaver.

Slaveri er også forbudt i en et liberalistisk rettstat.

 

Alle må gjøre det samme... også de som ikke har moralske skrupler....

Så lenge barnet gjør dette frivillig, og ikke blir tvingt til noe, så syntes jeg barnearbeid er helt OK. Barneskole er også barnearbeid...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...