Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Spørsmål] Regler for plagiering VGS

Anbefalte innlegg

Vi hadde en innlevering om noen oppgaver, jeg skrev ferdig mine og leverte de inn. Etterpå satt jeg på Facebook og fikk mange spørsmål ang. hvordan jeg hadde løst et par av oppgavene.

Fant ut at jeg kunne så legge dette ut på klassen sin Facebook side siden jeg ikke orket å svare på alle enkelt spørsmålene. (Hadde levert og plagieringskontroll var på)

Ante fred og ingen fare før jeg fikk oppgaven tilbake;

"Ikke Godkjent"

"En annen gruppe har levert samme oppgave"

Da viser det seg at "en annen gruppe" har levert inn samme oppgaven som eg skrev. Mitt spørsmål her er, skal jeg bli straffet for at noen andre presterte å levere samme oppgave?

Takker på forhond for svar, og hvis dere har kilder så vennligst oppgi.

Det at jeg fikk "Ikke godkjent" er ikke så viktig dette er en prinsipp sak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan læreren vite at det var de andre som skrev av deg, og ikke motsatt ?

Ja at du leverte inn først øker sannsynligheten for det noe, men er ikke noe bevis...

På skolen er man for å lære, og å lære å ikke oppføre seg som en idiot er en viktig del av det.

Forklarer du situasjonen for læreren så kan det godt hende at du får greia godkjent allikevel

Og bare så det er sagt, det er ikke å hjelpe andre å gi dem svar direkte, men å gi hint og anbefalinger er å hjelpe.

Lenke til kommentar

Spurte læreren hvorfor, og han svarte at jeg vet du har skrevet det, men det er du som er ansvarlig fo rå legge filen ut på facebook (dette er en lukket gruppe med bare medlemmer fra samme klasse)

Takker for svar btw. Ser kanskje at jeg burde ha hjulpet hver og en, men det hadde jeg nok brukt mye mer tid på enn å bare legge den ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...