Gå til innhold

Trenger hjelp med ny "alt mulig" laptop

Anbefalte innlegg

Hei, den gamle laptopen min er nå kaputt og jeg er på utkikk etter en ny.

Jeg hadde en Acer Aspire, men fant aldri ut hva nummeret var på den, men regner med den ikke er til å få kjøpt lengre, 4-5 år siden den var ny.

Jeg kjøpte Acer Aspire E1-572g i håp at det skulle være en bedre PC en den jeg alt hadde, men jeg var ikke fornøyd med skjermen på den, og endte med å sende den tilbake.

Så prøvde jeg meg på Lenovo Ideapad, men fant aldri ut hvordan du fikk bort "Muslås" når du bruker tastene og høyttalerne var under pcen, noe som ikke ga den lyden jeg ønsket.

Det jeg vil bruke den mest til er film og serier, så ønsker god lyd fra høyttalerne og en god skjerm, helst 1TB. Rask pc er ønskelig, pga surfing og slikt. Penger begrenser jo hele sullamitten, så vet at det ikke blir en top notch pc. Men ønsker meg en god media PC i hvertfall .

Pris: 5000 kr,

Det kan hende at lengselen etter en bedre pc blir for stort, og da kan det hende jeg vil gå ut med 9000 kr for en bedre PC, men som da kan takle photoshop og slike programmer.

Håper noen kan hjelpe meg,

Ha en fortsatt god dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er to maskiner med FullHD skjerm som er på tilbud denne uka:

FullHD skjermene har generelt bedre kvalitet enn vanlige HD skjermer som oftest er produsert billigst mulig.

Lenovo Ideapad Y510P, denne skal også ha ganske gode høyttalere fra JBL. Vel verdt å strekke budsjettet litt for denne.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE59409432/lenovo-ideapad-y510p-15-6-barbar-pc

Innenfor budsjettet ditt er denne Acer V5 maskinen som også gir mye for pengene:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMK9ED004/acer-aspire-v5-series-15-6-barbar-pc

Denne har dog høyttalerene på undersiden, som betyr at de blokkeres om du ikke har den på et fast underlag. Har hatt en maskin i v5 serien og det var grei maskin i forhold til pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...