Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan slutte med Zopiclone?


jae-ols

Anbefalte innlegg

Vallergan er en helt annen medikamentgruppe, og gir ikke avhengighet. Den har en del andre bivirkninger, blant annet døsighet. På grunn av denne bivirkningen brukes den i psykiatri, først og fremst mot søvnvansker. Den gir ofte hang-over.

Det skal gudene vite at den gir. Helt utslått i timevis og drømmene er skrekkelige. Men det fungerer mot søvnløshet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvor mange dager varer denne "hangoveren" , vil det gi seg etter en tids bruk? Men dette preparater fungerer mot søvnløshet. Men i dag er jeg utslått.

 

Det kan nok variere, men meg trodde det stort sett ga seg i løpet av dagen.

 

Jeg tenkte ikke på det, men hvor mange dager man får "hangover", det er noe helt annet. Jeg har hatt "hangover" i over 1/2 år. Slitsomt, men effektivt. Hva med å ta 500 mg Truxal?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det var da en eldgammel tråd....

 

Jeg hadde som sagt brukt Z i mange år. Men så slutta fastlegen min og jeg kvia meg for å gå til legen. Dermed klarte jeg meg uten i flere måneder, og det helt uten abstinenser. Jeg sov riktignok litt mindre, men følte meg likevel litt piggere.

Til slutt ringte jeg og fikk ny resept fordi jeg følte meg litt pjusk en periode, og så var jeg i gang igjen.

Ble litt lei av å ligge og vente på søvnen. Det gir en trygghetsfølelse å ha z å lene seg på.

 

Bekvemmelighet.

 

Men det var ikke vanskelig å klare seg uten, det bare føltes mere ubekvemt.

 

Får du ikke sove uten, eller må du vente lenge på søvnen uten? Hvis det er bare det at du må vente på søvnen lenge kan du trøste deg med at om du får litt mindre søvn uten Z., er antagelig den søvnen bedre enn den på Z.

 

Du føler at du er hektet. Da får du spørre deg sjøl; vil jeg sove mindre uten, eller mer med, når resultatet antagelig blir nesten det samme.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Jeg sluttet på dagen etter langtidsbruk. Jeg opplevde at jeg måtte bruke mer og mer, og til slutt var jeg oppe i dødelige doser. Du må stå i abstinensene i noen uker, men det er som alt annet, det går over. Dersom du sliter med å sove så innfør faste rutiner på når du skal legge deg og når du skal stå opp. Følg disse, og ikke sov noe lenger i helga. Ellers hjelper kosthold og trening. Simple rules, eat better, sleep better. Det samme gjelder trening og rutiner. Jeg har vært uten i snart 1.år nå. Men det er som å slutte med snus, man glemmer aldri følelsen og tryggheten det gir for en god nattesøvn. Viktig å være klar over det! Dersom du har brukt det lenge, så vil jeg høyst sannsynlig tro at du vil få en bedre nattesøvn nå uten. Lykke til, dersom du ikke har slutta alt da :)

Lenke til kommentar
On 3/26/2014 at 10:00 AM, jae-ols said:

Det skal gudene vite at den gir. Helt utslått i timevis og drømmene er skrekkelige. Men det fungerer mot søvnløshet.

Slitt med søvn og bivirkninger fra piller selv, fant løsnigen  for meg det merkeligste stedet:

Drømmer og søvn reguleres delvis av endocannanbinoider, blant annet anandamid som er strukturelt og praktisk sett ganske likt THC,  og cannabinoider har en stopp effekt på mareritt fordi anadamid reseptorene i endocannabinoid reseptorene blir stimulert.

I israel skrives det ut over en lav sko; holocost overlevere, politi, militøre, voldsofre.. og merkelig nok har ingen dødd eller begått massedrap enda. og det finnes ingen  biologisk mekanisme for dødelig overdose av cannabinoider, naturlige cannabinoider. I norge markedsføres Sativex og til mindre grad bedrocan, Sativex har en hypotetisk LD50 på 12 000 brukerdoser, det giftigste i SAtivex er etanol og pepperminte oljen.. det er pharma-speak for  "we give up" . Rett  blanding er helt tryggt og ikke vanedannende, det er sammensettning av cannabinoider som avgjør om det er rus, medisin, vanedannende, etc. Sativex har "svært liten fare for tilvenning" i følge produsenter.. Det er ganske trygt og misfortstått med andre ord. Til motsetning 20gram paracet, eller 40stk 500mg er garratert leverskade muligens død. det er bare 20-40 brukerdoser. i motsetning kan du spise rundt 40 valium før du virkelig er ute å kjører med livet som innsats. ikke len deg på¨benzodiazepiner, der er sykt vanedannende og brå slutt kan være fatalt.

OK, så hva foreslår du da?

Prøv melantonin spray.

Prøv å stå opp tidligere, spis tung middag og kjøp en sovemaske for  å stenge ut lys, ikke drikk kaffe etter arbeidstid. Valergan er et antihistamin og funker kun noen dager. IKKE begynn å røyk cannabis - det er en tåpelig måte å få det i seg for og har ikke noe medisinsk for seg, tvert i mot. Det er mest effekten om metabolisert, men kan også intaes gjennom tungen oppløst i alkohol/fett/olje etc. Last ned en app med sovelyd, for mange er det beroligende å høre regn/bølger etc.

Medisinering, sørlig med psykoaktive stoffer bør være siste utvei. de aller fleste trenger kun legge om livstilen bitte litt om de er friske. For noen hjelper det masse å bare sove med noen. terminer alt lys på soverommet, også fra vekkerklokke/mobil. Har du gjengående mareritt er mulig du har mental lidelse som PTSD  og bør oppsøke psykiater.

 

MEN hvis ender opp med å prøve cannabinoid supplementering, merk deg: Du vil ha en type med likt innhold av CBD som  THC så¨du ikke  blir høy av det. ikke kjøp cannabis på gaten. den så å si fri for CBD og har mest THC, så  mest  egnet til rus, ren THC er ikke hyggelig for de fleste, en dash CBD, rundt 1% gjør paranoid rus t5il latterfylt rus.. CBD i lik proporsjon som THC tar bort rus-effekten ved transdermalt og transmukulært inntak. Ved svelging vil THC metaboliseres til 11-hydroxy-THC som er 12 ganger mer potent enn THC og for noen oppleves uhyggelig ubehagelig, trolig fordi de er totalt feilinformert og mangler fakta - da hadde de visst at det uansett ikke var fatalt og ingenting å bry seg om. På fagspråk kaller man cannabinoidene i sativxex for Nabiximoler og det er uttrykket en bør bruke fordi cannabis etc har negativ belastning som følge av forbudet.Nabiximoler gir deg og mulighet til å spille dum om hva det er. Merk deg at politiet vil ta fra deg lappen om de finner ut du bruker cannabinoider mer enn 2x månedlig.. da regner de deg som ikke edruelig, men morfin og benzo får du kjøre bil på.  CBD er IKKE psykoaktivt, OTC (lovlig kosttilskudd)i meste av EU. Sverige inkludert. Forbudt i Norge. uten resept. Hvorfor vet jeg ikke, men antar det er fordi det finnes i cannabis planten, muligens fordi det kan kon vergteres til THC med enkel kjemi.

 

Schedule 1 i USA, en gruppe for farlige rusmidler uten medisinsk effekt. 

https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/patent/US6630507

https://patents.google.com/patent/US6630507B1/en 

.. så det er litt merkelig at USA har patent på medisinsk bruk av et stoff i schedule 1... heroin, kokain  og metamfetamin er schedule 2. med andre ord så er forbudet politisk.og faller på sin egen urimelighet.

 

 

Lykke til, men det trenger du ikke. Dette klarer du.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...