thomasr Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Har et InWin S-506 (joda, det er de av dere der ute som ikke liker InWin, men kabinettene dems er fine å bygge i + at modding er på vei :wink: ) Dette kabinettet skal jeg gjøre det jeg kan for å få en vannkjøling til en fornuftig pris, som samtidig har en bra ytelse inn i. Har ikke bestemt meg for så mange av komponentene ennå, men noe er da i orden. Blackice radiator, som jeg skal sette i toppen av kabinettet, med en 120 mm vifte oppå, og noe 80mm greier bak i kabinettet som jeg skal kjøre på lav spenning, bare for å få litt luft gjennom. Det er vel stort sett det jeg har av utstyr til nå. Har sett at på kylning.com har de en pumpe som pumper litt mer enn Eheim 1048 til 275 sek, dvs. litt mindre i nok + porto og bla bla bla.. Noen som har denne ? Evt. dimensjoner osv, det står ikke på inettsida dems. Plass er jo et relativt stort problem :sad: Pumpe har en del å si i systemet, så derfor er jeg egentlig litt skeptisk til å kjøpe denne. Eller så har jeg flere alternativer til vannpumpe. Aquavia 1300 er en av dem, pga. ytelse og pris. Skal også vurdere å kjøpe i båtbutikk, disse går på 12V, har sett at de pumper ca. 3000 liter / time. Disse kostet ca. 500 kr. Til vanntank hadde jeg tenkt å dra til en dyrebutikk, å se om de har ett lite "akvarie" av plast eller noe, på en halv til en liter. Det kan vel ikke koste så mye (hvis de har det, men tror jeg har sett det før et sted.) Vannblokk: her er det store problemer. Jeg har vurdert å lage noe selv, og ideen er ikke forkastet ennå. Regner vel med at jeg lager en i kobber i så tilfelle, står masse guider til det på diverse sider, f.eks. ocmod.com / overclockers.com.. Det er ikke et stort problem. Det jeg lurer på er om det er noe webshop som selger saklige vannblokker til saklige priser? Og hvor mye koster det å kjøpe kobber? Regner også med at jeg etter hvert lager/kjøper vannblokker til chipset, gpu og evt. noe hdd og ram på skjermkort. Men dette kommer etter cpu, som tross alt er det viktigste foreløbig. Vifter: Noen som har noen anbefalinger til 120 mm vifter til radiator? Må vel ha noe som jeg kan få skrudd ned spenninga på, enermax har jo dette ferdig. Men er Papst viftene så mye bedre at jeg heller bør spandere å kjøpe papst vifte og lage spenningsregulator selv? Burde vifta som skal stå over blackice`en i toppen av kabinettet blåse luft ut av kabinettet? Må vel sette inn noe vifter foran også etter hvert for å blåse luft inn i kabinettet, men det kommer etter hvert.. Har en plan om at dette skal bli ytelsesmessig bra, men samtidig vil jeg at prisen skal holde seg lav, helst ikke noe særlig over 1500 (tatt i betraktning at radiator er kjøpt inn, og blokk skal enten kjøpes billig eller lages selv.., vanntank blir billig også, det er pumpe som er den største utgiften som er igjen. Har en akvariumspumpe, men den rister og bråker mer enn galskapen av noe luftkjøling jeg har nå, så den gidder jeg ikke å bruke.. Dette ble langt, og mye spørsmål på en gang :wink: Lenke til kommentar
bensin16 Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Pumpene du kjøper på båtforretninger er ikke beregnet til å ha i pc'n.. å kan fort si KLIKK.. mange som har opplevd det...:] Lenke til kommentar
bensin16 Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Med andre ord, de pumpene er ikke beregnet til å stå på så lenge.. det med midi tower kabinett er jeg ikke sikker på..har et miditower kabinett sjøl her jeg skal ha vannkjøling i tenkte jeg Addtronics et6890a Ganske fint modda...ganske fint å modde i..ganske fint å bygge i:] Tenkte da på å kjøpe meg The Colorado vannkjølings sett til 2000kr fra oikas.tk ...aquavia 1300 pumpe ja..(2280l/timen) Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 "Det med miditower" har en del å si, blant annet fordi det er et ganske stort problem. Radiator har jeg som sagt fått plass til, men trenger en god løsning på pumpe/vanntank. Det er ikke store plassen til det.. Ca. 17(bredde)*15(dybde)*12(høyde). Får prøve å enten få plass til AquaVia og en tank, eller den saken fra kylning.com, selv om jeg må si meg veldig skeptisk til NoName :wink: Den ideen med pumpe til båt er herved død og forkastet Bare tenkte at det ville bli en billig og grei løsning, men ikke det... :sad: Noen der ute som har litt info om AquaVia pumpa? Lurer på mål og om denne skal senkes ned i vann.. Et lite spørsmål til, hvordan burde jeg ordne med påfylling av vann? Er jo ganske krise om det mangler litt :wink: Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Jeg bestilte den som heter AquaVit (via?) som pumpe 2250 liter i timen fra dette "oik"-selvskapet... husker ikke nettsida i farta ... http://www.noe-jeg-ikke-husker.no/oik , jeg maila dem og lurte på om den kunne senkes ned, og det kunne den ikke... tror den koster 800 penger... (dyrt, men billig pris/liter/time-ytelse) -Thomas- Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Joda, er den aquavit 1300 jeg tenkte på. Url`en er http://www.mamut.com/oikas Egentlig er vel ikke prisen på den så helverst heller hvis du sammenligner med det Eheim pumpene koster? Den pumper jo tross alt mye mer en Eheim. Skal/kan denne stå inne i vanntank, og har du dimensjoner på den? Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Bare et lite tips: På http://www.webzoo.net selger de Aqua-Medic Oceanrunner 3500 (3500 l/time!!!) for kr. 781,20- Tenkte jeg skulle kjøpe meg en sånn... Perfekt for bong da.. Lenke til kommentar
anbjornk Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Quote: Joda, er den aquavit 1300 jeg tenkte på. Url`en er http://www.mamut.com/oikas Egentlig er vel ikke prisen på den så helverst heller hvis du sammenligner med det Eheim pumpene koster? Den pumper jo tross alt mye mer en Eheim. Skal/kan denne stå inne i vanntank, og har du dimensjoner på den? Folka på Oikas sa til meg at AquaVia 1300 ikke kan stå under vann....:sad: Mvh AK Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Quote: On 2002-02-17 23:58, Turbel skrev:Bare et lite tips:På http://www.webzoo.net selger de Aqua-Medic Oceanrunner 3500 (3500 l/time!!!) for kr. 781,20-Tenkte jeg skulle kjøpe meg en sånn... Perfekt for bong da.. WTF er bong? har sett det flere ganger, og det jeg forbinder med bong er vel "pot" lixom... ? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Tror ikke jeg skal ha pumpa under vann uansett, jeg har fått vite at denne genererer varme (hvorfor tenkte jeg ikke på det selv? ) Så jeg setter den utafor vanntanken, og en vanntank ved siden av. Hvor stor vanntank burde jeg ha? Og trenger jeg en sånn sak som tømmer systemet for luft? (enten Swiftech sin eller tilsvarende) Lenke til kommentar
Coderz Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 *OFFTOPIC* Jeg lurer også på hva bong er jeg har alltid trodd det er en vannpipe(Jeg og noen kamerater av meg har mekka vannpiper av colaflasker flere ganger =D). Men hva er en bong? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Når dere nevner "båtpumper" her, går jeg ut ifra at dere mener lensepumper. De har høy kapasitet, men er ikke beregnet på kontinuerlig drift. (selv om det er store forskjeller mellom merkene). De samme fabrikkene lager vanligvis også sirkulasjonspumper. Disse er beregnet på kontinuerlig drift, og finnes i mange størrelser.. Noen som har prøvd disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå