rockPaperScissors() Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Gi i det minste trådstarter råd om å velge full Apple care om dere anbefaler Apple. Med en PC får man jo omtrent skaffe seg en nøderstatning ved å pante tomflasker, og løpe til nærmeste elkjøp. Eller man kan gardere seg med en litt dyrere Dell med next business day avtale. Apple er hit og miss uten Apple care. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Kunne du vist meg en test hvor det står at retinaen har mye bedre kontrast/sortnivå enn xps'en? I tillegg retinaen har "bare" 2880x1800 mens xpsen har 3200x1800. There’s more to a display than pixelsThough available with a 1080p panel, our review unit boasted a display resolution of 3200 x 1800. That translates to 235 pixels per inch, slightly higher than an Apple MacBook Pro 15 with Retina. The result is a very sharp display, and this perception is boasted by the backlight’s astounding maximum brightness of 400 lux. This makes the display usable in harsh lighting conditions in spite of its extremely glossy coat. Our praise ends there, however. While our testing equipment showed that the display is capable of rendering 96 percent of the sRGB gamut, it also revealed that the XPS 15 has a problem with blacks. They’re nowhere near as deep on competing products, which in turn hurts contrast .... Testing only confirmed what we suspected from the moment we turned the laptop on. We immediately noticed grayish blacks, and our first impression was reinforced when we watched several movie trailers. While the quality of the screen is adequate, pixel count is its only outstanding feature, and it unfortunately doesn’t translate to a superior entertainment experience. ------ Her henvises det til konkurrenter og ikke direkte retinaen, men det er reelt å anta at Retina er konkurrent da problemene som beskrives ikke er et problem på retina. Kilde Hva er poenget med å kjøpe en MBP hvis det er programmering en skal drive med? Hvorfor i all verden skulle man ikke kjøpe en MBP til det? Jeg bruker den daglig til det, drøssevis av utviklerselskaper foretrekker MAC til programmering ovenfor windows maskiner. Det er noe i Visual som krever windows, men 99% av all programmering går jo strålende på MAC. Windows kan ikke programmere i iOS, så det går opp i opp. Hva baserer du den siste påstanden på? Det finnes jo ingen offisielle tall på hva brukte PCer og MACer selges for. Så dette baserer jeg egentlig bare på egne erfaringer jeg har med folk/venner igjennom årene. Utifra hva de sier er MAC mer attraktivt for folk å kjøpe brukt(de holder seg bedre, har høyere kvalitet og lengre levetid), derfor går de for en høyere pris. Det er også naturlig at MAC er mer lettsolgt og går for en høyere pris, da de har bare et visst antall modeller og serier som folk kjenner seg igjen i når de ser etter brukte maskiner. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 http://www.anandtech.com/show/7838/dell-xps-15-haswell-edition-qhd-with-a-refined-design "The display is actually one of the few areas where Dell comes out ahead" http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-XPS-15-9530-Late-2013-Notebook.107485.0.html "From a technical perspective, Dell uses a IGZO (Indium Gallium Zinc Oxide) display panel, which allows for very high resolutions and low response times. We measured a maximum of 349 cd/m² in the center, the average brightness is very good at 322 cd/m². The contrast is also excellent: a low black value of 0.21 cd/m² allows for a maximum contrast of 1662:1, which is not only better than what the previous version was capable of, but also outperforms the Retina display of last year's MBP 15. The Samsung Ativ 8 and the Asus N550 have very good displays as well, but don't score quite as well" Tja tydeligvis ganske delte meninger om det med skjermen. For all del, kjøp macbook pro retina eller dell xps15. Har selv prøvd mac/linux/windows til programering og likte best windows/linux. Går noe dukken (noe det forhåpentligvis ikke gjør) vil jeg også tro at dell er lettere å ha med å gjøre enn apple. (Dette er kun basert på meg/de jeg kjenner sine erfaringer privat og på jobb.) Lenke til kommentar
paali Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Hei, takk for gode tilbakemeldinger! jeg ble faktisk litt mer i tvil har ikke lyst å bruke mer enn 15k. Og apple legger seg fort over den prisen.. foreleserne på skolen foreslår Windows maskin, spesielt hvis jeg ikke har brukt mac før. Litt usikker på programmeringen på mac også. Jeg vet at vi skal mye innom java, c, c++. Hvor endel skal gjøres i Linux. Så jeg trenger fort to harddisker med ihvertfall win og linux... what to do? :s Mulig jeg må droppe ned på hd skjerm... litt kjipt men da blir maskinen endel rimeligere. Har det mye å si med den høye oppløsningen i programmering? Endret 27. mars 2014 av paali Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Det fungerer greit å programmere i virtuell maskin, så du må ikke ha to harddisker for Win og Linux. Men jeg anbefaler i alle fall 8 GB ram og SSD (256 GB eller større). Endret 27. mars 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
paali Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Ok takk. I forhold til oppløsning over hd, er det en stor fordel i programmering? Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Har aldri eid bærbar med skjerm over full HD oppløsning. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Jeg stemmer for Macbook pro retina 13" 8GB med virtualbox windows, litt choppy, men null stress. Prøvde det senest idag, veldig enkelt og praktisk! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Jeg stemmer for Macbook pro retina 13" 8GB med virtualbox windows, litt choppy, men null stress. Prøvde det senest idag, veldig enkelt og praktisk!Det her er kanskje det verste jeg har lest på lenge. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 such denial much rage very outtake wow Lenke til kommentar
paali Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Takk for gode råd. Tror det blir dell på meg Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Takk for gode råd. Tror det blir dell på meg Eg trur du vil bli fornøgd. Lenke til kommentar
paali Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Takk, jeg ser at XPS15 9530 er nedsatt til 13500,-. Da trenger jeg bare en ekstra SSD 256 gb =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå