paali Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Hei, Jeg skal begynne på programmering studiet til høsten og ser etter pc/mac. Det jeg ønsker er en rask maskin, bra batteri, brukes til skole. Jeg har blitt anbefalt Mac pro Retina 15 tommer. Grunnen til det var at den rask kunne slås av og på, stabil maskin som henger seg sjelden. Noen som driver med programmering eventuelt har noen gode forslag? Ønsker; 15 tommer Min 1920x1080 Ram +8gb Ssd +256gb Batteri +5 timer Forslag? Endret 23. mars 2014 av paali Lenke til kommentar
y tho Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Hvor mye tenker du å legge inn i det? Endret 23. mars 2014 av ImBrakkie Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Multicom Xishan W650S 15.6" Full-HDMatt IPS Intel Core i5-4200M, 8GB, 256GB SSD, GeForce GT 850M, DVDRW, Uten operativsystem Tynnere og lettere. Kraftig laptop for grafisk arbeid, videoredigering og tunge arbeidsoppgaver Tror du må regne med litt viftestøy, men du får mye for pengene. Lenke til kommentar
paali Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 Hvor mye tenker du å legge inn i det? Litt åpent inntil 17000,-. (Mac pro koster det) Lenke til kommentar
paali Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 Multicom Xishan W650S 15.6" Full-HDMatt IPS Intel Core i5-4200M, 8GB, 256GB SSD, GeForce GT 850M, DVDRW, Uten operativsystem Tynnere og lettere. Kraftig laptop for grafisk arbeid, videoredigering og tunge arbeidsoppgaver Tror du må regne med litt viftestøy, men du får mye for pengene. Takk for svaret. Ønsker en litt råere cpu. Hvordan er batteri tiden? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Multicom Xishan W650S 15.6" Full-HDMatt IPS Intel Core i5-4200M, 8GB, 256GB SSD, GeForce GT 850M, DVDRW, Uten operativsystem Tynnere og lettere. Kraftig laptop for grafisk arbeid, videoredigering og tunge arbeidsoppgaver Tror du må regne med litt viftestøy, men du får mye for pengene. Takk for svaret. Ønsker en litt råere cpu. Hvordan er batteri tiden? leser du annonsen- så står det intil 420 minutter=7 timer, tenker det er 7 timer med surfing på nett, og ikke gaming... nermer seg kansje 2-3 timer under gaming Lenke til kommentar
paali Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 Multicom Xishan W650S 15.6" Full-HDMatt IPS Intel Core i5-4200M, 8GB, 256GB SSD, GeForce GT 850M, DVDRW, Uten operativsystemTynnere og lettere. Kraftig laptop for grafisk arbeid, videoredigering og tunge arbeidsoppgaver Tror du må regne med litt viftestøy, men du får mye for pengene. Takk for svaret. Ønsker en litt råere cpu. Hvordan er batteri tiden? leser du annonsen- så står det intil 420 minutter=7 timer, tenker det er 7 timer med surfing på nett, og ikke gaming... nermer seg kansje 2-3 timer under gaming Ok, takk. Litt usikker på byggekvaliteten på multicom. Har du selv noe erfaring med Mac? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Multicom Xishan W650S 15.6" Full-HDMatt IPS Intel Core i5-4200M, 8GB, 256GB SSD, GeForce GT 850M, DVDRW, Uten operativsystemTynnere og lettere. Kraftig laptop for grafisk arbeid, videoredigering og tunge arbeidsoppgaver Tror du må regne med litt viftestøy, men du får mye for pengene. Takk for svaret. Ønsker en litt råere cpu. Hvordan er batteri tiden? leser du annonsen- så står det intil 420 minutter=7 timer, tenker det er 7 timer med surfing på nett, og ikke gaming... nermer seg kansje 2-3 timer under gaming Ok, takk. Litt usikker på byggekvaliteten på multicom. Har du selv noe erfaring med Mac? aldri hatt noen eeepleee produkter syns dem er bare for dyre. sikkert noen andre som har sjef Lenke til kommentar
paali Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Ok Multicom Xishan W650S 15.6" Full-HDMatt IPS Intel Core i5-4200M, 8GB, 256GB SSD, GeForce GT 850M, DVDRW, Uten operativsystemTynnere og lettere. Kraftig laptop for grafisk arbeid, videoredigering og tunge arbeidsoppgaver Tror du må regne med litt viftestøy, men du får mye for pengene. Takk for svaret. Ønsker en litt råere cpu. Hvordan er batteri tiden?leser du annonsen- så står det intil 420 minutter=7 timer, tenker det er 7 timer med surfing på nett, og ikke gaming... nermer seg kansje 2-3 timer under gamingOk, takk. Litt usikker på byggekvaliteten på multicom. Har du selv noe erfaring med Mac? aldri hatt noen eeepleee produkter syns dem er bare for dyre. sikkert noen andre som har sjef Ok, takk har heldigvis noen måneder til å bestemme meg. Skolestart i august. Har selv aldri hatt Mac, men har nå blitt anbefalt det overalt til programmering studiet. Det sies at fler og fler utviklere benytter Mac. Håper derfor noen som driver med utvikling kan bekrefte eller avkrefte det ? Endret 23. mars 2014 av paali Lenke til kommentar
paali Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 Noen med forslag? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 http://www.dustinhome.no/product/5010762566/lenovo-thinkpad-s540-ci7-1-8-8gb-256-ssd-8670m-fhd-15-6-touch-w8p Dette er vel det jeg ser for meg som et alternativ, lenovo thinkpad er gode og solide maskiner mest rettet mot bedriftsmarkedet, de har også gode tastaturer som er viktig. Asus har også denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2243923 Som har IPS skjerm og kraftig maskinvare, men det er dog ikke en maskin laget direkte rettet mot bedriftsmarkedet - dvs kvaliteten kan være lavere. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Macbook Pro retina er en ypperlig maskin, også til programmering. Meget kjapp, bra batteritid, knall skjerm, og den er en drøm å jobbe på. Min personlige mening er at det finnes ikke en bedre bærbar maskin. Med studentrabatt vil den starte på ca 15300 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Jeg hadde en samsung ultrabook, byttet til like stor macbook pro retina, kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med den nye maccen! Fantastisk på oppstart, smarte løsninger i OSet, god arbeidsflyt osv Kjempe batteritid! Lenke til kommentar
paali Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Takk MrL G. Hvem tilbyr denn rabatten? Apple.no? Hva har du brukt maskinen til, skole? Endret 24. mars 2014 av paali Lenke til kommentar
paali Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) http://www.dustinhome.no/product/5010762566/lenovo-thinkpad-s540-ci7-1-8-8gb-256-ssd-8670m-fhd-15-6-touch-w8p Dette er vel det jeg ser for meg som et alternativ, lenovo thinkpad er gode og solide maskiner mest rettet mot bedriftsmarkedet, de har også gode tastaturer som er viktig. Asus har også Som har IPS skjerm og kraftig maskinvare, men det er dog ikke en maskin laget direkte rettet mot bedriftsmarkedet - dvs kvaliteten kan være lavere. Takk for svaret. Vet du hva som vil egne seg best til skolebruk? Spesifikt mot programmering av disse to? Tenker spesielt på rask oppstart, god skjerm og batteri tid. Endret 24. mars 2014 av paali Lenke til kommentar
paali Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Jeg hadde en samsung ultrabook, byttet til like stor macbook pro retina, kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med den nye maccen! Fantastisk på oppstart, smarte løsninger i OSet, god arbeidsflyt osv Kjempe batteritid! Takk for svaret. I forhold til skolebruk, hvordan er det med tilsvarende programvare som pc har? For eksempel programvare til presentasjoner, finnes det like bra programmer? Har hørt at de evt. er noe dyrere enn f.eks Office? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Jeg hadde en samsung ultrabook, byttet til like stor macbook pro retina, kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med den nye maccen! Fantastisk på oppstart, smarte løsninger i OSet, god arbeidsflyt osv Kjempe batteritid! Takk for svaret. I forhold til skolebruk, hvordan er det med tilsvarende programvare som pc har? For eksempel programvare til presentasjoner, finnes det like bra programmer? Har hørt at de evt. er noe dyrere enn f.eks Office? Det følger jo med Keynote, apples svar på powerpoint, også substitutter for word og excel, men for å være ærlig er det supersjeldent jeg bruker det, går mest i programmeringsmiljøer. Dessuten kan du programmere native iOS apps, eventuelt bruke for eks Xamarin til å kode native apps til iOS i C# og deretter lage UI i xcode som du benytter deg av når du programmerer C#, xamarin tar seg av bindeleddet, men du trenger likevel mac for simulering osv osv. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Takk MrL G. Hvem tilbyr denn rabatten? Apple.no? Hva har du brukt maskinen til, skole? Apple.no og Studenttorget Jeg bruker maskinen til skole, programmering, photoshop, etc. Fungerer ypperlig. Programvare har aldri vært et problem. Lenke til kommentar
paali Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Takk MrL G. Hvem tilbyr denn rabatten? Apple.no? Hva har du brukt maskinen til, skole? Apple.no og Studenttorget Jeg bruker maskinen til skole, programmering, photoshop, etc. Fungerer ypperlig. Programvare har aldri vært et problem. Takk, jeg skal sjekke ut tilbudet deres. Har du hørt noe om ny modell av Mac Pro? Trenger ikke maskinen før august... Når pleier nyhetene fra MAC og lanseres? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Mac er kanskje ikke det helt opplagte valget til C# selv om det fins ulike løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå