Gå til innhold

Valg av laptop til java, c#,c+ (programmering)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal begynne på programmering studiet til høsten og ser etter pc/mac.

Det jeg ønsker er en rask maskin, bra batteri, brukes til skole.

Jeg har blitt anbefalt Mac pro Retina 15 tommer. Grunnen til det var at den rask kunne slås av og på, stabil maskin som henger seg sjelden.

Noen som driver med programmering eventuelt har noen gode forslag?

Ønsker;

15 tommer

Min 1920x1080

Ram +8gb

Ssd +256gb

Batteri +5 timer

Forslag?

Endret av paali
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret. Ønsker en litt råere cpu. Hvordan er batteri tiden?

leser du annonsen- så står det intil 420 minutter=7 timer, tenker det er 7 timer med surfing på nett, og ikke gaming... nermer seg kansje 2-3 timer under gaming

Lenke til kommentar

leser du annonsen- så står det intil 420 minutter=7 timer, tenker det er 7 timer med surfing på nett, og ikke gaming... nermer seg kansje 2-3 timer under gaming

Ok, takk. Litt usikker på byggekvaliteten på multicom. Har du selv noe erfaring med Mac?

Lenke til kommentar

Ok, takk. Litt usikker på byggekvaliteten på multicom. Har du selv noe erfaring med Mac?

aldri hatt noen eeepleee produkter :) syns dem er bare for dyre. sikkert noen andre som har sjef :)

Lenke til kommentar

Ok

aldri hatt noen eeepleee produkter :) syns dem er bare for dyre. sikkert noen andre som har sjef :)
Ok, takk :) har heldigvis noen måneder til å bestemme meg. Skolestart i august. Har selv aldri hatt Mac, men har nå blitt anbefalt det overalt til programmering studiet. Det sies at fler og fler utviklere benytter Mac. Håper derfor noen som driver med utvikling kan bekrefte eller avkrefte det ?:) Endret av paali
Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/product/5010762566/lenovo-thinkpad-s540-ci7-1-8-8gb-256-ssd-8670m-fhd-15-6-touch-w8p

Dette er vel det jeg ser for meg som et alternativ, lenovo thinkpad er gode og solide maskiner mest rettet mot bedriftsmarkedet, de har også gode tastaturer som er viktig.

Asus har også denne:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2243923

Som har IPS skjerm og kraftig maskinvare, men det er dog ikke en maskin laget direkte rettet mot bedriftsmarkedet - dvs kvaliteten kan være lavere.

Lenke til kommentar

Macbook Pro retina er en ypperlig maskin, også til programmering. Meget kjapp, bra batteritid, knall skjerm, og den er en drøm å jobbe på.

Min personlige mening er at det finnes ikke en bedre bærbar maskin.

Med studentrabatt vil den starte på ca 15300

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg hadde en samsung ultrabook, byttet til like stor macbook pro retina, kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med den nye maccen!

Fantastisk på oppstart, smarte løsninger i OSet, god arbeidsflyt osv :) Kjempe batteritid!

Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/product/5010762566/lenovo-thinkpad-s540-ci7-1-8-8gb-256-ssd-8670m-fhd-15-6-touch-w8p

Dette er vel det jeg ser for meg som et alternativ, lenovo thinkpad er gode og solide maskiner mest rettet mot bedriftsmarkedet, de har også gode tastaturer som er viktig.

Asus har også

Som har IPS skjerm og kraftig maskinvare, men det er dog ikke en maskin laget direkte rettet mot bedriftsmarkedet - dvs kvaliteten kan være lavere.

Takk for svaret. Vet du hva som vil egne seg best til skolebruk? Spesifikt mot programmering av disse to? Tenker spesielt på rask oppstart, god skjerm og batteri tid.

Endret av paali
Lenke til kommentar

Jeg hadde en samsung ultrabook, byttet til like stor macbook pro retina, kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med den nye maccen!

Fantastisk på oppstart, smarte løsninger i OSet, god arbeidsflyt osv :) Kjempe batteritid!

Takk for svaret. I forhold til skolebruk, hvordan er det med tilsvarende programvare som pc har? For eksempel programvare til presentasjoner, finnes det like bra programmer? Har hørt at de evt. er noe dyrere enn f.eks Office?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Takk for svaret. I forhold til skolebruk, hvordan er det med tilsvarende programvare som pc har? For eksempel programvare til presentasjoner, finnes det like bra programmer? Har hørt at de evt. er noe dyrere enn f.eks Office?

Det følger jo med Keynote, apples svar på powerpoint, også substitutter for word og excel, men for å være ærlig er det supersjeldent jeg bruker det, går mest i programmeringsmiljøer. Dessuten kan du programmere native iOS apps, eventuelt bruke for eks Xamarin til å kode native apps til iOS i C# og deretter lage UI i xcode som du benytter deg av når du programmerer C#, xamarin tar seg av bindeleddet, men du trenger likevel mac for simulering osv osv.

Lenke til kommentar

Takk MrL G. Hvem tilbyr denn rabatten? Apple.no? Hva har du brukt maskinen til, skole?

Apple.no og Studenttorget ;)

Jeg bruker maskinen til skole, programmering, photoshop, etc. Fungerer ypperlig. Programvare har aldri vært et problem.

Lenke til kommentar

Takk MrL G. Hvem tilbyr denn rabatten? Apple.no? Hva har du brukt maskinen til, skole?

Apple.no og Studenttorget ;)

Jeg bruker maskinen til skole, programmering, photoshop, etc. Fungerer ypperlig. Programvare har aldri vært et problem.

Takk, jeg skal sjekke ut tilbudet deres. Har du hørt noe om ny modell av Mac Pro? Trenger ikke maskinen før august... Når pleier nyhetene fra MAC og lanseres? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...