Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal skrive en tekst og vise til en annen tekst. Hvilke tegn skal jeg bruke hvis det er noe av teksten jeg ikke har med? (Vanskelig å forklare) Vet det er [] men hvor mange punktumer skal det være i midten? [..] eller [...]?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker klammer og tre punktum (kalles en ellipse). Eksempelvis: "Ja, vi elsker [...] som det stiger fram.". Egentlig er det et eget tegn for denne ellipsen, og det får du fram ved å holde inne <alt> og trykke 0133 på numpaden. Men det blir som regel rettet automatisk, iallefall i Word, og de er så like hverandre at en sensor nok ikke legger merke til det. Her er først korrekt måte, og så tre punktum: […] [...]

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du bruker klammer og tre punktum (kalles en ellipse). Eksempelvis: "Ja, vi elsker [...] som det stiger fram.". Egentlig er det et eget tegn for denne ellipsen, og det får du fram ved å holde inne <alt> og trykke 0133 på numpaden. Men det blir som regel rettet automatisk, iallefall i Word, og de er så like hverandre at en sensor nok ikke legger merke til det. Her er først korrekt måte, og så tre punktum: […] [...]

Tusen hjertelig takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...