Gå til innhold

Mini-Itx

ennyen

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt meg et mini-itx (Epia CL) kort, men trur eg har bomma på minnet.

Får ingen skjermbilde og hører et gjenntatt bip fra pc speakeren.

Bruker nå Noname DRR 2100 (ECC, REG) 256MB

Noen som erfaring med mini-itx og vet med sikkerthet hvilken ram type jeg kan bruke?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg vet ikke sikkert, men jeg vil tro at de kortene ikke liker minne med feilsjekk.. ECC.

Antagelig kan du vel kjøre det meste av SDRAM? Men den kjører vel 2100 med slapp timing uansett? Sjekk via sine sider så finner du boken til HK og der pleier det å stå, uansett finner du mye specs på via sine sider. Jeg kan se etter for deg senere hvis du ikke finner det selv.

Lenke til kommentar

Hei

Det var det jeg synes var så rart at det ikke står noen som helst opplysninger i manualen om ram annet at den tar minne av type DDR2100

Har lett litt rundt på http://www.via.com.tw, men ingen ting å finne der heller, har jeg muligens oversett noe?

På komplett sin side får jeg opp Corsair Value S. PC2100 DDR-DIMM 256MB som tilbehør for VIA EPIA M10000, kanskje jeg kan gå for denne?

Vil helst være sikker på at det er kompatibelt før jeg bestiller.

Ser og på mini-itx.com -> store at alle ram brikkene de selger er low profile minne, så det har vel og noe å si?

Lenke til kommentar

Det er sjelden annet en store servere og slikt som bruker minne med feilkorrigering. Det er som regel ganske dyrt. Jeg kan aldri tenke meg at VIA mini-itx bruker dette.

Du kan sikkert benytte deg av angrefristen og bytte det i vanlig DDR SDRAM PC 2100. Men for all del, lån gjerne en minnebrikke av noen du kjenner først.

Hvis du ser på denne siden hos Komplett, så ser du hva folk kjøper til sine mini-itx kort.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg så på dette (komplett),men jeg vil være 100% sikker , så er det noen som har et Epia M eller Epia CL og kan bekrefte at

Corsair Value S. PC2100 DDR-DIMM 256MB

eller

Crucial PC2100 DDR-DIMM 256MB CL2.5

vil virke sammen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...