Gå til innhold

Stillegående HT/Steam PC 13,5k

Anbefalte innlegg

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1369624&su=C8380748-BE61-448E-9164-6A6A878426B6

Skal endelig snart gå til innkjøp av en stillegående HTPC som skal brukes til Bluray rips, Flac og steam gaming med 360 kontroller.

Jeg ønsker at denne skal holde seg kald å stille, da den skal stå sammen med forsterkeren i tv bordet.

Jeg er litt usikker på grafikk kortet og PSU. Ønsker lavt effekt bruk å veldig kjøling å stillegående PC her. Skal brukes til alle mulige spill som støtter kontroller på steam å må kunne kjøre dem i 1080p, 40-60 FPS og medium settings.

Kommer til å bruke SSD til windows å spill og diskene til FLAC og Bluray.

Har ikke noe spesielt budsjett egentelig men vil ha KVALITET komponenter, så visst du ser noe i builden som er crap let me know.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt PSU. Corsair sin CS-serie er en PSU av middels kvalitet etter min vurdering. Corsair har et ufortjent godt rykte på bakgrunn av at de kun hadde PSU-er fra Seasonic i starten. I dag lages det mest hos Corsair hos CWT, som ikke er kjent for å levere samme kvalitet. Men Corsair CS 650M leveres av en tredje produsent, nemlig Great Wall. TechPowerUp gir den en rating på 8,6 - personlig mener jeg alt under 9 ikke er kjøpbart.

I den riggen din er det kun en PSU som forsvarer plassen, det er Seasonic Platinum-520 Fanless 520W. Har rating 9.3 hos TexhPoweUp. 520 Watt holder også i bøtter og spann. Min HTPC bruker en 450 Watt PSU, og det med et oppsett som bruker en del mer strøm enn ditt vil gjøre. Dessverre så har Komplett sluttet å selge PSU-er av virkelig kvalitet og har et mangelfullt vareutvalg.

Hele handlevogna de vil kunne kjøpes hos Dustin, minst like bra nettbutikk og ikke dyrere. De har Seasonic PSU-er.

Lenke til kommentar

Bytt PSU. Corsair sin CS-serie er en PSU av middels kvalitet etter min vurdering. Corsair har et ufortjent godt rykte på bakgrunn av at de kun hadde PSU-er fra Seasonic i starten. I dag lages det mest hos Corsair hos CWT, som ikke er kjent for å levere samme kvalitet. Men Corsair CS 650M leveres av en tredje produsent, nemlig Great Wall. TechPowerUp gir den en rating på 8,6 - personlig mener jeg alt under 9 ikke er kjøpbart.

I den riggen din er det kun en PSU som forsvarer plassen, det er Seasonic Platinum-520 Fanless 520W. Har rating 9.3 hos TexhPoweUp. 520 Watt holder også i bøtter og spann. Min HTPC bruker en 450 Watt PSU, og det med et oppsett som bruker en del mer strøm enn ditt vil gjøre. Dessverre så har Komplett sluttet å selge PSU-er av virkelig kvalitet og har et mangelfullt vareutvalg.

Hele handlevogna de vil kunne kjøpes hos Dustin, minst like bra nettbutikk og ikke dyrere. De har Seasonic PSU-er.

Ahh nice den PSU'n der så helt konge ut ellers er jeg fullt klar over det du sier. Mulig jeg bestiller alt fra Dustin da :)

Takk for bra recommendation :)

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...