Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Router og Telenor linje

Anbefalte innlegg

jeg har satt opp ADSL uten router...

som gikk etter en god dag på telefonen med Telenor men etter at jeg skulle splitte linjen over flere pcer med en Router så klarer bare den første pcen å komme på nett....

den andre pcen klager på at den ikke fin bylinje...

jeg har hørt at disse Telenor linjene er at herk å kjøre i router....

kan jeg klare det med en Hub eller går ikke det....

(er litt grønn på dette med nettverk)

Takk til alle som gir gode svar men til de som kommer bare med piss :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt telenor adsl med to maskiner bak en ruter helt fint jeg. Du må bare huske på å sette opp slik at begge maskinene får kontakt med ruteren, dvs bruke den fremgangsmåten som står i manualen du fikk med deg.

Men før det, hadde jeg prøvd det enkleste, nemlig å bruke windows sin internett-oppsetter.

Har du XP er det Egenskaper for internett ---> tilkoblinger ---> oppsett ---> innstallere hjemmenettverk ---> denne datamaskinen kobler igjennom en gateway ----> velge lan-kortet i maskina ---> fullføre.

Da skulle det funke.

Lenke til kommentar
jeg har satt opp ADSL uten router...

som gikk etter en god dag på telefonen med Telenor men etter at jeg skulle splitte linjen over flere pcer med en Router så klarer bare den første pcen å komme på nett....

den andre pcen klager på at den ikke fin bylinje...

Du skal ikke ringe opp eller bruke noen som helst PPPoE på maskinene bak routeren, har du satt opp routeren med PPPoE og husket @online.no etter brukernavnet?

Lenke til kommentar
jeg har hørt at disse Telenor linjene er at herk å kjøre i router....

kan jeg klare det med en Hub eller går ikke det....

(er litt grønn på dette med nettverk)

Om du har hørt at disse Telenor linjene er noe herk å kjøre i router så må det være fra noen som har forsøkt på feil måte.

Kople routeren til modemet gjennom wlan på bredbåndsrouteren og kople maskinene til portene. Konfigurer nettleseren for DHCP. Logg deg inn på routeren med den ip-adressen den har (du finner den i brukerhåndboken). Sett opp routeren til å logge deg på med *@online.no og passord. Kryss gjerne av for "Auto-Reconnect" om det er mulig. Logg på og del internett med så mange du har porter til på routeren. Du vil ikke klare dette med en hub.

Hvilken router har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...