polljen Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 29. April I blomstens indre I "bonusuken" så kommer aprilfestens siste bidrag. Dagens blomster var en utfordring for undertegnede. Blomsten er ikke så langt over bakken, og den ser ned mot bakken. Derfor måtte en ganske "dryg" mann legge seg ned i skråningen og prøve å fotografere oppover. Jeg var ikke direkte misfornøgd, men synes bakgrunnen ble vel rotete. Derfor prøver jeg meg på nytt med en "supercrop" og tar originalen med i en spoiler. (bildet er oppskarpet så godt det lar seg gjøre) Canon 5D3 - Sigma 50 2.8 macro 1/800 - f/6.3 - ISO 200 Takk for festen Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Det ser ut som om blomsten er en Fritillaria meleagris (muligens kalt vibeegg eller rutelilje på norsk), de er nesten umulig å få fotografert fra innsiden uten mye gymnastiske øvelser, klokkene henger alltid ned og skjuler alle hemmeligheter. Men her har du da lyktes bra med detaljene, synes jeg, er enig i at den croppede utgaven gjør seg best. Fin avslutning, dette. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg synes spoileren var veldig flott. Er det ikke en dag imorgen, forresten? Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Som JorunT er jeg enig at den croppede versjonen fungerer best. Fin skarphet. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Jeg takker så mye for tilbakemeldingene i løpet av festen. @Bykatt Joda det er nok en dag igjen av festen, men av praktiske årsaker er det minimal sjanse for at jeg får tid/mulighet til å ta noen bilder da Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Likte egentlig begge variantene på det siste jeg, men tror faktisk jeg foretrekker det i spoileren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå