jmicha Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Jeg har nå funnet at jeg nå skal kjøpe meg en bærbar PC. Så langt har jeg bare hatt bare stasjonære. Jeg tenkte og kjøpe meg en i prisklassen 4000 kr - 6000 kr. I tillegg til vanlig bruk så blir det nok en mediaavspilling(film, streaming osv.), nedlastning og musikkspilling(koble til PC høytalerene som jeg har brukt til min stasjonære PC). Vil ha en stor skjerm hvor grafikken er brukbar, vil også ha mulighet til og koble til en ekstern skjerm og ekstern harddisk ol. via usb. Noen som har tips til en ny bærbar PC som er god til en hyggelig pris? Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Når det kommer til bærbar, så koster det så utrolig mye mer for bare litt ekstra stæsj.. Du får ikke noe kjempe til den prisen. men du kan få en brukbar en, om du ikke skal game på den Denne er brukbar, men du ser prisen går fort opp med stor skjerm.. https://www.komplett.no/acer-aspire-v3-772g-173-hd/803824 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Lenovo IdeaPad Y510p http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE59409432/lenovo-ideapad-y510p-15-6-barbar-pc Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Jeg støtter omnithunders forslag. Primært fordi jeg innehar samme laptop selv. Tviler på at du finner mange som er bedre egnet til spill og media til den prisklassen. Det dedikerte skjermkortet er det største trekkplasteret på denne. Skjermen er grei nok på kvalitet med 1920x1080 (full HD) i oppløsning. Jeg bruker min til "sofaspill" og som mediasenter med xbmc, og den gjør jobben sin. Man merker dels at dette er en "billig-pc", med tanke på byggkvaliteten. Touchpaden er litt slarkete og det trengs å oppdatere driveren på den, men ytelsesmessig har jeg ikke noe å utsette på denn. Kjører Diablo 3 på max, testa Skyrim på High uten at det var noe merkbar fps-drops (Solstheim), og jeg har spilt et par timer med Castlevania Lords of Shadow på den uten problemer. Høytalerne er også av det desidert bedre jeg har hørt på laptop, uten at jeg har så mange å sammenligne med. Jeg kjøpte den for 8000,- og følte at den var verdt prisen, så med prisreduksjonen til 6000,- så støtter jeg et valg av Y510p ytterligere. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Jeg støtter omnithunders forslag. Primært fordi jeg innehar samme laptop selv. Tviler på at du finner mange som er bedre egnet til spill og media til den prisklassen. Det dedikerte skjermkortet er det største trekkplasteret på denne. Skjermen er grei nok på kvalitet med 1920x1080 (full HD) i oppløsning. Jeg bruker min til "sofaspill" og som mediasenter med xbmc, og den gjør jobben sin. Man merker dels at dette er en "billig-pc", med tanke på byggkvaliteten. Touchpaden er litt slarkete og det trengs å oppdatere driveren på den, men ytelsesmessig har jeg ikke noe å utsette på denn. Kjører Diablo 3 på max, testa Skyrim på High uten at det var noe merkbar fps-drops (Solstheim), og jeg har spilt et par timer med Castlevania Lords of Shadow på den uten problemer. Høytalerne er også av det desidert bedre jeg har hørt på laptop, uten at jeg har så mange å sammenligne med. Jeg kjøpte den for 8000,- og følte at den var verdt prisen, så med prisreduksjonen til 6000,- så støtter jeg et valg av Y510p ytterligere. han skal ikke spille på pc'en.... og han ville ha stor skjerm Endret 29. mars 2014 av Yippee Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 D'oh. Ser det nå når jeg leser posten litt mer nøye. Begynte å bli iltt trøtt da jeg skrev det der. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Hehe, ikke noe problem, du prøver bare hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå