Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Installere Windows 7 fra Ubuntu

Anbefalte innlegg

Hei
Har en HTPC som jeg installerte Ubuntu på. Nå viser det seg at det er Windows 7 jeg ønsker. Lagde derfor en bootable Windows 7 på en annen Windows maskin og satte denne i HTPCen.
Problemet er at jeg ikke klarer å boote fra denne. Selv om jeg velger i bios at det skal bli først bootet fra USB og USB er selvsagt koblet i, så kommer jeg bare til GNU GRUB der jeg har valgene "Ubuntu" og "Advanced options for Ubuntu"...

Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få til å boote fra USB?
Har aldri brukt Ubuntu, så har lite peiling på det..

Har en plan om å bare wipe hele harddisken som er i, og så installere Windows på den måten, for da kan ikke GNU GRUB(?) komme iveien for dette, men dette har jeg ikke mulighet for akkurat nå

Er en Intel NUC DN2820

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er verken Ubuntu eller Grub som er problemet. Den eneste grunnen til at maskinen booter Grub er fordi den velger harddisken som boot-device i stedet for USB.

Det kan virke som at Intel NUC har litt forskjellige problemer med USB boot. https://www.google.com/search?q=intel+nuc+boot+usb Så kanskje du kan prøve en USB 2.0 minnepinne, flashe BIOS til nyeste versjon, eller skru enda mer på innstillingene i BIOS.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!
Klarte å wipe harddisken vha ubunutu fra USB, men nå har jeg et nytt problem..

Nå har jeg en Windows 7 på en bootable USB, jeg fåt startet opp fra denne, og det kommer frem "Windows is loading files" og så kommer "Starting Windows".
Men etter dette har vært der i 3-4 sekunder, så restarter NUCen seg. Da kan jeg velge at den skal starte fra USB igjen, men da skjer bare det samme.. Og om jeg starter fra harddisk så kommer det bare "Reboot and Select proper Boot Device"..

Noen tips? :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Var BIOS som var problemet, fant en oppdatering som nettopp hadde komt ut på Intel side sider og med litt forskjellige inststillinger gjekk det etter endel forsøk :)
Så var nok en dårlig BIOS-versjon som lå inne fra før

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...