Treblad Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg er tålig ny og uvitende i dette spillet, så jeg må nesten ta opp spørsmålet her. Hvordan selger man ting til andre i Morrowind? Er det et bestemt sted man gjør det, eller kan man nesten gjør det med hvem som helst? Isåfall, hvordan? Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Du går frem til en person, trykker space, og du får opp den menyen hvor det står hva du kan spør han om, øverst står det "Barter", trykk på den og du får opp en meny med ting han har og ting du har.... så trykker du bare på den tingen du vil selge ham. Da vil den tingen komme opp hoss ham, og nede i hjørnet står det en plass hvor mye du får for denne tingen, dette kan du stille opp og ned, akkuratt som å "prute", jo mer du gjør dette, jo dyktigere blir du.... Håper du fatter det... :wink: Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Man kan selge ting til Merchants, f.eks Arille i Arilles Tradehouse i Seyda Neen. Det er en del Merchants rundt, men du kan ikke selge alt til alle. Du kan f. eks ikke selge våpen til en som bare selger magiske ting, men Arille er en general merchant, og det betyr at du kan selge alt til ham, men det beste stedet å selge er hos The Creeper i Caldera, for han betaler full pris for alt, uavhengig av din mercantile Skill. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Takk for svarene. Mye artigere nå. Jeg har kommet til en by kalt Balmora (eller noe sånt). Vet dere om det er noen gode ting å stjele der? Noe av det eneste jeg finner er jo nesten bare mat. Vet dere også noen som er dumme nok til å kjøpe mat i Balmora? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Takk for svarene. Mye artigere nå. Jeg har kommet til en by kalt Balmora (eller noe sånt). Vet dere om det er noen gode ting å stjele der? Noe av det eneste jeg finner er jo nesten bare mat. Vet dere også noen som er dumme nok til å kjøpe mat i Balmora? Jeg vet ikke om noe spesielt verdifullt du kan stjele i Balmora, men vil du håve inn litt cash kan du skaffe noen dwemer artifacts og utforske daedric-ruiner (du finner våpen som er verdt flere tusen...). Den mest verdifulle gjenstanden jeg har funnet i spillet er "bittercup", som er verdt 100 000. En av de selgerne som har mest penger i spillet er "Creeper", som holder til i Caldera i et hus fullt av orker (de biter ikke :-D ). Han har 7000 gold og er ganske lett å selge ting til... Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Takk for svarene. Mye artigere nå. Jeg har kommet til en by kalt Balmora (eller noe sånt). Vet dere om det er noen gode ting å stjele der? Noe av det eneste jeg finner er jo nesten bare mat. Vet dere også noen som er dumme nok til å kjøpe mat i Balmora? Jeg vet ikke om noe spesielt verdifullt du kan stjele i Balmora, men vil du håve inn litt cash kan du skaffe noen dwemer artifacts og utforske daedric-ruiner (du finner våpen som er verdt flere tusen...). Den mest verdifulle gjenstanden jeg har funnet i spillet er "bittercup", som er verdt 100 000. En av de selgerne som har mest penger i spillet er "Creeper", som holder til i Caldera i et hus fullt av orker (de biter ikke :-D ). Han har 7000 gold og er ganske lett å selge ting til... :o Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Takk for svarene. Mye artigere nå. Jeg har kommet til en by kalt Balmora (eller noe sånt). Vet dere om det er noen gode ting å stjele der? Noe av det eneste jeg finner er jo nesten bare mat. Vet dere også noen som er dumme nok til å kjøpe mat i Balmora? Jeg vet ikke om noe spesielt verdifullt du kan stjele i Balmora, men vil du håve inn litt cash kan du skaffe noen dwemer artifacts og utforske daedric-ruiner (du finner våpen som er verdt flere tusen...). Den mest verdifulle gjenstanden jeg har funnet i spillet er "bittercup", som er verdt 100 000. En av de selgerne som har mest penger i spillet er "Creeper", som holder til i Caldera i et hus fullt av orker (de biter ikke :-D ). Han har 7000 gold og er ganske lett å selge ting til... :o Yup! Jeg skal ikke si noe om gjenstanden annet enn at den kan brukes èn gang og gir deg egenskaper og tar fra deg egenskaper. At den er verdt så mye er av liten relevans siden det ikke finnes selgere med så mye penger Selv var jeg ganske gjerrig i starten, og brukte aldri penger på å reise med båt eller silt rider. På den måten sparte jeg penger og fikk erfaring med langsverd (som var min "storsatsing"). Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Faktisk så er azura's star med ei golden saint inni verdt 2,000,000. Men hva er forskjellen? Beste måten å får cash i starten er nok å joine ei guild. Du finner et sverd verdt ein god del i ett av tårna i balmora, er ganske vanskelig å stjele da. Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Creeper har kun 5000 gold... Men om du selger så mye at han går tom, er det bare å vente i 24 (in-game) timer, så får han tilbake pengene sine. Og du kan selge og kjøpe så lenge valget "Barter" er i menyen. De fleste merchants tar i mot ting de selv selger, ie. En smith vil ikke ta imot klær, ingredienser og magi, men kun armor og våpen... Creeper tar i mot så godt som alt. Når du først er hos Creeper, kan det være en ide å ta seg en titt i 3. etage i samma huset. Inni en av boksene ligger det noe verdifult stuff du kan ta uten problemer. Jada, Orken syter og klager om at du stjeler og greier, men du får INGEN bounty. Du kan selge det du finner der til creeper. Runt 4000 gull meget lett tjent. (Tror det var verdt totalt rundt 4000) Og jeg sier ikke hva det er der. Dessuten er det to bøker i denne bygningen som du får skillpoints av om du leser de. Du kan trygt lese alle bøker i Morrowind, så lenge du ikke velger å ta de. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 det fintes noe bra i balmora og stjele da. en ting er et sverd. du finner det i et guard tower under huset til Siuss Cosades fyren. det ligger oppe i toppen av tårnet, oppe på et skap (kan vere vannskelig og se, men det er der, om du har går riktig sted). problemet er at det står en vakt der, men det kan man løse. det du gjør er og ta et av våpena som hener på veggen neden for han, sån at han kommer etter deg. så løper du med han etter deg helt ned til bunnen av tårnet. når han tar deg gir du fra deg alt du har stjelt(legg fra deg alt du har stjelt før du gjør dette) og du må betale han litte gran i bot. når du har gjort det løper du opp før han og henter sverdet før han kan komme opp og se det. jeg tokk og skøyt på han med pil og bue i stede for og stjele fra veggen under han i trappa. hvis du har innstalert en offisiel plugg in som gjør at det ha kommet flere lass av abonomitum armor til vardenfall, så kan du stjele det i Balmora og. en av de som selger mye armor(byggningen ovenfor fighter og magi husa) så er det en fyr som selger abonomitum rustning deler. hviss du går ned en trapp der og bruker pick lock på en kiste kan du stjele alt til abonomitum rustningen uten om hjelmen. pass på att du står slik at vakten over deg ikke ser at du pick locker kista. NB: du må ha lit skills i pick lock for og få det til, ellers må du få en scroll for og åpne den. det er de mest verdifulle tinga og stjele i Balmora som jeg kommer på i farta. en nytig ting du burde få deg er en amulet med 80% i camelon. den er ikke i Balmora da. du finner den du finner den om du tar stilt rider til Gnisis og går nord over mot Ald Velothi. det er ei dame som står ved en damm på veien dit. ho spørr deg om du vil hente en ring opp fra dammen for ho. når du finner den vil ho og ei til atacke deg, ho andre som kommer har ringen på seg. når du har drept de kan du bare ta ringen fra ho som har den. når du bruker den og sniker sammtidig kan du stjele nesten alt. det skal en del til føre folk ser deg da, men husk og snik. jeg tenkte jeg kunne nevne ringen forde det viirka som om du var en tyv i spullet. den ringen er et must for hver tyv. hvis du plusser den sammen med noe annet med camelon rocer du alt. jeg kan sikkert nevne noen andre bra steder og, om du vil vite mer. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg har et lite problem og gidder ikke starte ny topic for det.... Jeg er i andre quest for thieves guild :o Jeg skal ha tak i noen dwemer artifacts, jeg har reist til en ny "by" en veldi liten plass jeg ikke husker navnet på... Der kan jeg spør alle om dwemer artifacts, men alle sier at de ikke vet noe om det.... Jeg har drept han duden som skyllte thieves guild de artifactene men, han hadde bare på seg en nøkkel, noen som vet hvor den nøkkelen passer? Edit: fant ut av det selv... 8) Lenke til kommentar
Dally Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hehe jeg ofte stjele ting/våper/mat på broder så jeg løpe fra :wink: og det spillet tok mange timer men kult... Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hehe jeg ofte stjele ting/våper/mat på broder så jeg løpe fra :wink: og det spillet tok mange timer men kult... Hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå