Stormwolf Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Er det noen her som har bestilt PS4 fra USA og har fått den levert hit toll og momsfritt? Om ja, hvilken butikk? Den koster 2400kr ca i USA og 4200kr her i Norge. Er totalt uaktuelt å kjøpe en her. Går den i stykker til slutt så har jeg ikke tapt så alt for mye om jeg kjøper en ny derifra, men dette er noe jeg er villig å gamble med. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Her i Norge får du fem års reklamasjonsrett, det får du ikke om du bestiller fra USA. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 Som jeg sa i første post. Får jeg konsollen for rundt 3000kr så tar jeg sjangsen. Nekter å støtte supply and demand prisene våre butikker kjører for øyeblikket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Er det noen her som har bestilt PS4 fra USA og har fått den levert hit toll og momsfritt? Om ja, hvilken butikk? Den koster 2400kr ca i USA og 4200kr her i Norge. Er totalt uaktuelt å kjøpe en her. Går den i stykker til slutt så har jeg ikke tapt så alt for mye om jeg kjøper en ny derifra, men dette er noe jeg er villig å gamble med. Så hvis jeg forstår dette rett, det er totalt uaktuelt å kjøpe den i Norge siden den er en drøy tusenlapp dyrere (hvis du tar frakt med i beregningen), men å tape 3000 spenn på en ødelagt boks du ikke får reklamasjon på, det betyr ingenting? Hvor er logikken? Vanligvis når man bestiller fra USA, så videresender du via f.eks JetCarrier el.l. Hvis ikke må butikken støtte svindelen med å skrive ned verdien på pakken. Jeg ville vært skeptisk til å handle i slike butikker i utgangspunktet.. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 Drøy tuselapp dyrere? drøy 2000kr dyrere takk. Men drit i hvorfor jeg er villig til dette og heller fokuser på å svare meg på hva jeg spør om. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Meget tvilsomt at du kan få den inn toll&momsfritt. Du må nok regne med å betale toll og moms dersom du bestiller fra USA. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) Drøy tuselapp dyrere? drøy 2000kr dyrere takk. Men drit i hvorfor jeg er villig til dette og heller fokuser på å svare meg på hva jeg spør om. Med mindre du finner noen som kan gi deg gratis frakt i tillegg, så er nok det beste alternativet ditt å få noen som er utenlands til å plukke med seg en boks på veien hjem igjen, eller nærmer du deg 3000kr uansett. Bare husk at sales tax kommer i tillegg.. Alternativt sende mail til hver eneste nettsjappe du kommer over med PS4 på lager og spørre om de kan skrive ned verdien på forsendelsen.. Og det er forresten ikke toll på en PS4, men kun moms, bare for å ha poengtert det.. Endret 22. mars 2014 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Drøy tuselapp dyrere? drøy 2000kr dyrere takk. Men drit i hvorfor jeg er villig til dette og heller fokuser på å svare meg på hva jeg spør om. amazon.co.uk renner over av konsoller... Eller så må jeg si som andre her; Føkk lå-jikk? Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Kjøpte en konsoll fra ebay med en gang den kom ut for 699 dollar, betalte ikke noe toll og ikke moms. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Kjøpte en konsoll fra ebay med en gang den kom ut for 699 dollar, betalte ikke noe toll og ikke moms. Noe som er omtrent nøyaktig det den koster i Norge med norske rettigheter.. Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Ja, men som du sikkert vet gikk det ikke an å få tak i konsoller i Norge da :-) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Kjøpte en konsoll fra ebay med en gang den kom ut for 699 dollar, betalte ikke noe toll og ikke moms. Hadde han markert pakke med lavere verdi eller annet lureri? Heldig da at den gikk igjennom Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Var markert som gave, det gjør jeg med alt jeg kjøper. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Var markert som gave, det gjør jeg med alt jeg kjøper. Du er langt fra sikret fordi om du gjør dette. Men har vært heldig selv jeg med å gjøre det samme Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Var markert som gave, det gjør jeg med alt jeg kjøper. Du er langt fra sikret fordi om du gjør dette. Men har vært heldig selv jeg med å gjøre det samme Stemmer det. Tollvesenet tar stikkprøver og om man er uheldig så kan man ende opp med konfiskerte varer og et forelegg... (Eller om de ikke har listepris på varen og pris ikke er oppgitt i forsendelsen kan de holde den til du som mottaker leverer kvittering på kjøpet) Endret 23. mars 2014 av CaZpeR Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Eller at du selv må sørge for å sende inn betalingsinfo i form av paypal kvittering f.eks Dette har jeg måtte gjort en håndfull ganger...tar noen dager ekstra da. Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hva hvis det faktisk ER en gave da? Hvordan kan de gi meg forelegg da? De vet jo ikke om det er noe jeg har betalt for, eller ikke. Så der må de jo være ytterst forsiktige da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hva hvis det faktisk ER en gave da? Hvordan kan de gi meg forelegg da? De vet jo ikke om det er noe jeg har betalt for, eller ikke. Så der må de jo være ytterst forsiktige da. Hvis det kommer fra en butikk så er det ikke en gave, med mindre butikken gir den til deg gratis eller du har vunnet en konkurranse eller noe sånt. Hvorvidt du har tenkt å gi den til noen andre er uvesentlig, den er like mye momspliktig uansett. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hva hvis det faktisk ER en gave da? Hvordan kan de gi meg forelegg da? De vet jo ikke om det er noe jeg har betalt for, eller ikke. Så der må de jo være ytterst forsiktige da. spiller ingen rolle. Gaver er momsfritt inntil kr. 1000,-. Og ps4 er dyrere enn det. Så må betales mva. Uansett. 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Og uansett gjelder unntaket bare for gaver fra privatpersoner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå