Kronidioten Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) Hei! Har noe alla denne fremme på eksosanlegget mitt, bare litt kortere. Og denne har sprekk i skjøtene på begge sider. Jeg har lite med penger akkurat nå og har kjøpt noe bandasje som jeg har dekket til med foreløpig, men uten å tenke meg om dekket jeg også "midtdelen" med bandasje. Så jeg lurer egentlig bare på hva oppgaven til den er og om jeg har gjort noe dumt når jeg nå har dekket den til? Endret 22. mars 2014 av Tasten Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Skulle tro det ikke har noen betydning, hvis du har brukt bandasje som tåler høy varme. Funksjonen til denne "strømpen" er å være bøyelig, og skal ikke passere noe eksos/luft ut eller inn, for å si det sånn. Eneste,hvis man skal være pirkete, kan man kanskje hevde at du ved å surre bandasje rundt, gjør leddet stivere og at det kan medføre at det forplanter seg mer vibrasjoner. Men det er vel underordnet siden det er en nødløsning-rep. 1 Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 Ok. Takk for svar! Har brukt en bandasje som tåler høy varme ja, så da skal det være sånn tålig greit til jeg får ordnet det når neste lønning kommer inn. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Eksosbandasje er jo ikke lagd for å tette, men for å isolere, og holde varmen inni rørene i stedet for at den skal stråle ut i hele motorrommet. Samt på turbomotorer brukes bandasje for å holde temperaturen på eksosen oppe for da har den større volum= mer eksos for å spinne turboen Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 Okey? Trodde det tettet og var en slags midlertidig fiks jeg. Følte liksom det lå litt i ordet (eksosbandasje.) Men jeg skal uansett få dette fikset om ikke så alt for lenge, så det er ikke så veldig farlig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Man får også en slags eksosbandasje som er ment for å tette midlertidig. Den jeg brukte var tokomponent hvor bandasjen ble blandet med en herder eller noe og ble pinnestiv når den tørket. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå