Ramzorg Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei! Bestillte ett Abit NF7-S v2.0 for en stund siden, som jeg kun har hatt problemer med. Har etter retur fått igjen ett nytt kort med de samme feilene på, så nå vil jeg prøve ett annet kort. Hva bør jeg velge? Kortet bør ha omtrent de samme spesifikasjonene som Abit kortet. Raid er ikke nødvendig. Kan Epox EP-8RDA3+ være et greit alternativ? Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Asus A7N8X Deluxe er nesten det samme som Abit kortet. Bare at Asus lager ikke produkter med feil noe som Abit er spesialister på :smile: Vet ikke noe om Epox kortet. Anbefaler A7N8X Deluxe på det sterkeste. Det er foressten tilbud på det hos mpx.no nå. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Sitat Asus A7N8X Deluxe er nesten det samme som Abit kortet. Bare at Asus lager ikke produkter med feil noe som Abit er spesialister på :smile: Det er foressten tilbud på det hos mpx.no nå. Eh, hadde vel en tråd ang feil igår hvor det motsatte kom fram Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det epox kortet er nok kjempe bra....har et epox 8rda+ og et 8rda3g som jeg er storfornøyd med. Tror nok forskjellen bare et at det er sata på det du tenkte på. Skal du OC så er de noen racere til det Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hva med DFI LanParty da? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har hatt Asus A7N8X Deluxe (rev. 2.0) en god stund selv nå (mitt ble levert med rev. 1005 bios for ca 2mnd siden), og det har fungert helt feilfritt - null problemer what-so-ever. Har jo omtrent samme funksjoner som NF7-S regner jeg med (sata raid, 2xLAN, soundstorm apu m/spdif out, q-fan (genialt), cop, 6xUSB2, 2xFireWire, osv, osv).. Lenke til kommentar
Ramzorg Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Takk for de forslag som er gitt. Jeg har hatt Asus A7N8x Deluxe før, og var ikke fornøyd med lyden på dette kortet. Dette var riktignok en tidlig revisjon av kortet. (rev 1.4?) De tidligste revisjonene av dette kortet hadde jo ikke Soundstorm. Er dette forandret på på rev 2.0? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 La oss be for at mitt abit nf7-s 2.0 kommer tilbake fikset fra komplett... sender det tilbake imorgen... Men åssen feil får du da? Med abit kortet.. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Her et Gigabyte 7NNXP og er kjempefornøyd med det. Link til det her. Mange ekstra finesser og raskt... Lenke til kommentar
Ramzorg Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Problemer jeg opplevde med dette kortet: - Svart skjerm (ble løst etter 1. rep.) - Kortet holder ikke på BIOS oppsettet. (BIOS blir tilbakestilt for hver restart) - S-ATA tilkoblingen har jeg aldri fått til å fungere. - Diverse feilmeldinger i oppstart som omhandler minne/cpu feil. - Kortet finner CD-ROM/Brenner kun annenhver restart. - Generell ustabilitet. Jeg har nok bare vært uheldig og fått ett såkalt "mandagsprodukt". Alle andre komponenter er testet OK i andre maskiner, så jeg er overbevist om at problemene ligger i hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå