Gå til innhold

Trenger nytt hovedkort. Hva bør jeg velge?

Ramzorg

Anbefalte innlegg

Hei!

Bestillte ett Abit NF7-S v2.0 for en stund siden, som jeg kun har hatt problemer med. Har etter retur fått igjen ett nytt kort med de samme feilene på, så nå vil jeg prøve ett annet kort.

Hva bør jeg velge? Kortet bør ha omtrent de samme spesifikasjonene som Abit kortet. Raid er ikke nødvendig. Kan Epox EP-8RDA3+ være et greit alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus A7N8X Deluxe er nesten det samme som Abit kortet. Bare at Asus lager ikke produkter med feil noe som Abit er spesialister på :smile:

Vet ikke noe om Epox kortet. Anbefaler A7N8X Deluxe på det sterkeste. Det er foressten tilbud på det hos mpx.no nå.

Lenke til kommentar

Har hatt Asus A7N8X Deluxe (rev. 2.0) en god stund selv nå (mitt ble levert med rev. 1005 bios for ca 2mnd siden), og det har fungert helt feilfritt - null problemer what-so-ever. Har jo omtrent samme funksjoner som NF7-S regner jeg med (sata raid, 2xLAN, soundstorm apu m/spdif out, q-fan (genialt), cop, 6xUSB2, 2xFireWire, osv, osv)..

Lenke til kommentar

Takk for de forslag som er gitt.

Jeg har hatt Asus A7N8x Deluxe før, og var ikke fornøyd med lyden på dette kortet. Dette var riktignok en tidlig revisjon av kortet. (rev 1.4?)

De tidligste revisjonene av dette kortet hadde jo ikke Soundstorm. Er dette forandret på på rev 2.0?

Lenke til kommentar

Problemer jeg opplevde med dette kortet:

- Svart skjerm (ble løst etter 1. rep.)

- Kortet holder ikke på BIOS oppsettet. (BIOS blir tilbakestilt for hver restart)

- S-ATA tilkoblingen har jeg aldri fått til å fungere.

- Diverse feilmeldinger i oppstart som omhandler minne/cpu feil.

- Kortet finner CD-ROM/Brenner kun annenhver restart.

- Generell ustabilitet.

Jeg har nok bare vært uheldig og fått ett såkalt "mandagsprodukt".

Alle andre komponenter er testet OK i andre maskiner, så jeg er overbevist om at problemene ligger i hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...