TempO Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Hei. Har akkuratt kjøpt meg nytt hovedkort, ram og prosessor, men får den ikke i gang. Ingen lys av noe slag, ikke en eneste vifte som starter. PSU er en corsair cx500 som jeg har brukt før oppgraderingen så den skal fungere.. dette er pakka jeg kjøpte: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/oppgraderingspakker/Intel-i5-4670KGA-Z87X-D3H16GBC/189621.7757/ Noen som har noe fornuftig å komme med? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 har du koblet til strømforsyningen til både cpu og hovedkort? Lenke til kommentar
TempO Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) har du koblet til strømforsyningen til både cpu og hovedkort? både 24pin og 8pin atx kontakt er koblet til. og selvfølgelig powerswitch knappen til kabinettet Endret 22. mars 2014 av tempoking Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 du har ikke en annen psu? Lenke til kommentar
TempO Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 du har ikke en annen psu? ikke som har 8pins kontakt men det som er rart er jo at den funka for noen dager siden, så jeg kan ikke tenke meg at den nå plutselig har streika. har forøvrig lest at haswell er kresen på strømforsyninger, men aldri lest at de ikke funker i det heletatt, så det er vel ikke her problemet kan ligge? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Psuen er brukt frem til nå. Så hvorfor skulle den plutselig være et problem (selv om det er cx500). Ta det fra hverandre igjen og bygg det på bordet (barebone) og test. Lukter montasje feil lang vei. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 just trying to help. gjør som syar sier- ta fra hverandre..sett sammen igjen Lenke til kommentar
TempO Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 har gjort det også.. begynner å lukte defekt hovedkort i min verden... men man veit jo aldri... derfor jeg gjerne sku ønske det kom no kloke tips føler jeg har prøvd alt.. Lenke til kommentar
Haugezz Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) Strømforsyninga trenger ikke 8pin når du bare skal teste, Prøv med en annen, Bruk onboard vga Edit: Kan jo alltid prøve å hotwire psuen for å se om det er den Grøn til svart på 24-pin. HUsk å ikke ha den koble til annet enn veggen ofc. Endret 22. mars 2014 av Haugezz Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Tips til CPU montasje Og illustrasjon over hva som fort blir feil. LGA1150_CPU_installation.pdf Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Tips til CPU montasje Og illustrasjon over hva som fort blir feil. hehe, fin denne Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 regner med du har litt erfaring emd å bygge pc fra før?Hade en kamerat som klarte å ødelegge 2stk helt nye HK med å miste skrujernet i hovedkortet og hva som egentlig skjedde er fortsatt et veldig stort mysterium for oss 2 andre kamerater av han som var der dagen etterpå for å "mobbe" litt hehe Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 http://www.mysuperpc.com/build/pc_first_boot_common_problems.shtml Sitter på en tablet så jeg orker ikke skrive en hel masse så surfet litt på nettet . Her er det konkret listet opp symptom , mulige årsaker og tiltak med underbygget forklaring. Denne siden tar for seg "first boot" problemer. Lenke til kommentar
TempO Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 takker for mye flotte forslag, skal gå igjennom å kikke/sjekke litt i kveldinga og ja, jeg bygde min første pc for 10-15 år siden så jeg har bygd noen å veit hva dette innebærer, selvom det er svært sjelden jeg driver med dette nå om dagen ;-) Lenke til kommentar
Frifraktpåalt Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 har du prøvd og skifte plass på minnebrikkene ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Halloen TS !!! Ja - hvordan gikk det med denne saken da . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå