Countryman Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Er denne verdt 2190,-? Artig at det spørsmålet kommer ifra en som har hatt over 500 telefoner Med verdens beste mobilkamera og Windows8.1 kommende vil hvilken som helst telefon være verdt 2.200kr spør du meg Også: Opplever at batteriet er mye drøyere nå, etter reperasjonsrunder. Hadde ikke trodd at de skulle klare å fikse den gett. Knalltelefon Endret 13. juli 2014 av Countryman 1 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Er denne verdt 2190,-? Om du ikke trenger android til noe, kjør på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Enig, denne telefonen er vel verdt 2190 kr. Har selv opplevd noe som heter battery drain på denne telefonen, dvs at batteriet plutselig er nesten tomt. Men leste meg opp litt i diskusjonstråder her og der og fant ut at om jeg slår av bakgrunnsoppdatering for Nokia Drive, så er problemet løst. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Har styrt unna windows phone helt siden jeg hadde Motorola og HTC med windows. Har også testet nye windows men kun i 5-6 minutter. Ikke overbevist i der hele tatt og er Android fan men 2190 er billig ( Lefdal ) Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Kjempepris på en kjempemobil ? Absolutt verdt pengene Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Nå har jeg prøvd et par ganger dette med å ta et bilde med telefonen, for så å deretter "zoome" inn på en detalj. Slik jeg mener å ha forstått dette skal da kvaliteten være ganske god grunnet måten kamera er bygget opp på. Men jeg får mye støy, er det noe jeg gjør feil? Har forøvrig 8.1 |edit| Er en annen knapp man trykker på nå for "reframe" en det var før Endret 15. juli 2014 av AllFather Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Først og fremst holde mobilen VELDIG rolig ? evnt med støtte eller stativ. Ene bildet på frihånd, andre med støtte Endret 15. juli 2014 av Xaphoon Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Den er grei, synes bare min ble mer kornete på kortere avstand. Må jeg zoome inn først, så "zoome ut igjen" etterpå for å få bedre bilde? Trodde jeg kunne ta bildet uten zoom først, så zoome inn på et objekt etterpå uten å få så alt for mye støy hvis det var snakk om et par meter. (Og bare for å få litt flere: zoom zoom zooom zoom. Følte jeg ikke brukte "ordet" nok lenger oppe ) 1 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Du tar bildet uten å zoome selvsagt Så zoomer du i ettertid. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Den er grei, synes bare min ble mer kornete på kortere avstand. Xaphoon har rett og slett peiling når det kommer til å ta bilder med 1020, enkelt og greit Forøvrig, jeg testet å ta bilder fra gitt avstand til en tavle på jobben idag, full av papirer som sjefen min burde ha tatt tak i for lenge siden.. Tok så det samme bildet med en Iphone 5S og kan bekrefte at det ble overlegen seier til 1020`n hvor jeg kunne zooome inn og lese alt som sto på papirene. Hadde ikke sjangs på Iphonen. Jeg vet at det i utgangspunktet ville bli lett match mot en 5S, men likevel var det gøy 2 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Er nok ikke akkurat noe ekspert på bilder, men takk for det ? Knipser masse av alt og ingenting med forskjellige innstillinger, måtte overføre til pc'n og tømme mobilen igjen. Hadde bare 200 mb ledig og da begynte det å gå tregt ? Litt dille på makro om dagen, fyller fort opp når jeg knipser 10-15 bilder før jeg treffer helt... En liten glødende edderkopp (ca. 2mm, tatt med zenonblitz og macrolinse) og et herlig norsk jordbær ?? Endret 16. juli 2014 av Xaphoon 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Snøft, ripe i skjermen etter under en uke. Hadde husnøkler i samme lomme som mobilen, var ikke mange minuttene, nå stor ripe Gorilla glass my ass Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Hvorvidt man får riper, knust glass når man mister den i bakken osv. kan gjøres på uendelig mange måter. Jeg mistet min 920 i bakken 23 ganger (asfalt og betong), knuste aldri skjermen. Den har også ligget med nøkler, skrujern osv 100 ganger. Ikke mange synlige riper i det hele tatt! Dama sin 1020 er nå snart ett år, har kun en liten ripe og det var når den gikk i bakken. Ellers har den overlevd å ligge i veska sammen med nøkler, sminkesaker, kulepenner osv. Men det er den ene tilfeldige gangen da plasseringen av nøkkelen, hvor skarpe kanter den har og hvordan telefonen ligger som brått gir en ripe. Til informasjon har jeg lest mye bra om skjermen på 1020 og hvor fornøyde folk er med at den ikke får spesielt med riper tross for hva som ligger i lommen med den. Du har nok bare vært svært uheldig, for ingen skjermer er 100 % ripefrie uansett glass. Man kan være heldig, eller uheldig. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Har en her på jobb som har en 920, og den har vel opplevd alt uten å bli skutt ut en kanon, og den er ripefri. Bare kjipt at de 10 eller så meter jeg gikk med begge to i samme lomme så fikk jeg en solid ripe. Jaja, gjort er gjort, elg er elg Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Kjøpte mobilen for en uke siden og må si at Windows Phone skuffer meg noe inderlig. Tastaturen er skuffende, app utvalget er helt forferdelig, synkronisering er vanskelig. Bare trøbbel. Å lage en enkel playlist var ikke så enkelt. Ja, det er enkelt etter du kan det, men det burde være lett fra starten av. Pluss at du må ha en PC for å gjøre det (unntaket er å bruke US konto osv) Eneste fordelene jeg ser med mobilen er kamera, batterilevetid og Nokia maps. Byttet tilbake til Android igjen. For en overgang! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Kjøpte mobilen for en uke siden og må si at Windows Phone skuffer meg noe inderlig. Tastaturen er skuffende, app utvalget er helt forferdelig, synkronisering er vanskelig. Bare trøbbel. Å lage en enkel playlist var ikke så enkelt. Ja, det er enkelt etter du kan det, men det burde være lett fra starten av. Pluss at du må ha en PC for å gjøre det (unntaket er å bruke US konto osv) Eneste fordelene jeg ser med mobilen er kamera, batterilevetid og Nokia maps. Byttet tilbake til Android igjen. For en overgang! Vær litt mer detaljert i hva du ikke får til, og hvilke apps du mangler så er det mange her som har lyst til å hjelpe deg. Jeg og hadde en litt lei overgang, men skjønte etterhvert at det faktisk er dekning for det meste her i WP. Og JA, det er litt av en overgang Lenke til kommentar
Runcie Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Kjøpte mobilen for en uke siden og må si at Windows Phone skuffer meg noe inderlig. Tastaturen er skuffende, app utvalget er helt forferdelig, synkronisering er vanskelig. Bare trøbbel. Å lage en enkel playlist var ikke så enkelt. Ja, det er enkelt etter du kan det, men det burde være lett fra starten av. Pluss at du må ha en PC for å gjøre det (unntaket er å bruke US konto osv) Eneste fordelene jeg ser med mobilen er kamera, batterilevetid og Nokia maps. Byttet tilbake til Android igjen. For en overgang! En uke er ikke nok til å bli varm i "wp-trøya". Tror nok det ville tatt tid om man krysset andre veien også. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Skjønner ikke helt hva folk "gnæler" om, jeg har både 1020 og Htc m8 samt Ipad air, og har ikke noe problem med appene til noen av dem, for meg har de alle appene som er mest i "vinden". Kan ikke si at den ene er noe særlig bedre enn den andre, alle er bra på de fleste plan. Det som imponrerer meg med 1020 er at det flyter så godt selv med en 2 kjærne cpu, det føles som det flyter bedre enn både M8 og Air...å de flyter bra de og 1 Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 (endret) Jeg skal skrive mer detaljert. Musikk playlist. Hvordan lager dere en spilleliste? Det må gjøres via PC det. Hvor idiotisk er det å ikke kunne lage lista via mobilen? Men med en USA konto og/eller oppsett kan du få fikset dette. Skulle ha vært unødvendig. Bing. Kun optimalisert i USA. Trengs det mer detaljer? Tastatur. Den lærer ikke av hva du skriver. Jeg pleier å skrive "hehe" på facebook messenger veldig ofte, men pga autokorreksjon så blir dette oversatt til "Hege". Altså ingen alternativ. Appsmangel. Jeg pleier å bruke forskjellige app verktøy som wifi analyzer og filbehandling, men dette er ikke tilgjengelig på WP da Microsoft ikke har gjort API tilgjengelig for det. Filbehandling apps finnes tross alt på WP, men det er ikke mye du kan gjøre. Flytte på filer? Niks... Spillapps på WP = mangel! Ikke for å nevne, men offisielle Chrome eller youtube apps? Hvor er dere? Mitt mest brukte apps fra WP var "Where is my app?" Ikke morsom når den viste deg alternativ apps hele tiden. Synkronisering av google kalender. Som en som går fra Android til WP er dette viktig. Siden jeg også deler min kalender med en annen person så blir dette ikke importert til WP. Jeg eller den andre personen må derimot dele på nytt, men til min hotmail/outlook. Slitsomt. Synkronisering av kontaktbilder synes jeg også ble litt kronglete. Den velger hotmail som standardbilde. Greit i for seg da det er en WP, men hva om det ikke finnes noe bilde der? Den er ikke smart nok til å velge et annet bilde som er tilgjengelig. Ihvertfall det jeg opplevde. Volumknappen. Ingen måte å skille notifikasjon og media volum på. Dette blir fikset i WP 8.1. Siden jeg kom med mitt forsvar, kan dere også komme med deres mening om hvorfor WP dekker alt behovet deres? Og hvilke apps er det dere bruker? Skulle dere ikke ønske at det finnes mer apps i tilfelle dere har lyst på de? Endret 18. juli 2014 av nKyb Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Enda flere riper, bleh. Tror glasset mitt er laget av eggeskall Gmail brukes bare til spamsider her hos meg, bruker outlook.com som er 1000x bedre. Supert hvor godt WP8 støtter Exchange og bedriftsløsninger, langt langt bedre en android og IOS 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå