Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min nå i mai og har også opplevd at den tar en omstart helt av selg selv, har vel hatt 3 stk nå i løpet av snart 1 mnd. Tenkte dette var noe jeg bør ta opp med butikken jeg kjøpte den i, men når jeg leser her så ser det ikke ut til at de gjør annet enn å ta en factory reset :huh: .....noen som har noen tanker om dette?

 

Men en annen ting jeg har oppdaget er at når jeg går til *innstillinger* og*OM* så står det *Modell: NOKIA 909*

Noen som har det samme på sin Nokia 1020?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min nå i mai og har også opplevd at den tar en omstart helt av selg selv, har vel hatt 3 stk nå i løpet av snart 1 mnd. Tenkte dette var noe jeg bør ta opp med butikken jeg kjøpte den i, men når jeg leser her så ser det ikke ut til at de gjør annet enn å ta en factory reset :huh: .....noen som har noen tanker om dette?

 

Men en annen ting jeg har oppdaget er at når jeg går til *innstillinger* og*OM* så står det *Modell: NOKIA 909*

Noen som har det samme på sin Nokia 1020?

Det virker ihvertfall å være som jeg har tenkt, at dette ikke er noe de klarer å "reparere" sånn helt uten videre. Men det er klart, jeg har nok fått en litt tyngre form for reboots enn andre folk som sliter med det samme problemet.

 

Jeg sjekket nettopp status på min service-ordre. Der står det at de er ferdige, men at de ikke fant problemene som jeg har lagt ved i en detaljert beskrivelse. Ergo, de har ikke gjort en dritt.

 

Telefonen er nå på vei tilbake i samme stand som jeg returnerte den og jeg lurer på hva det er de ønsker med dette? hva tror de at de oppnår når de vet inderlig godt at mange har slitt med dette både ved 920 og 1020-telefonene sine?

Når de ikke finne noen feil, hvorfor ringer de meg ikke? Det er ikke slik at de kan skru på telefonen på verkstedet sitt og vente i 3 timer for å se om det skjer noe - det er ikke slik feilen er, og er heller ikke beskrevet slik.

Jeg ser for meg at jeg skrur på telefonen når jeg får den og sender den i retur på nytt, og aldri om jeg kjøper WP igjen, desverre fordi det er så mye jeg liker med den.

 

Det er derfor jeg skrev i mitt forrige innlegg at jeg går for å få pengene tilbake, fordi jeg ikke tror på at de fikser dette.

Lenke til kommentar

Disse restartene har gitt seg hos alle jeg kjenner som har oppgradert til siste versjon av Prieview for Developers Windows Phone 8.1. Nå er det ikke lenge til den offisielle oppdateringen rulles ut...tror nok at det fikser problemet :)

Jau, det blir vel å gjøre et kjapt forsøk når telefonen kommer tilbake, men jeg vil ikke gi det noe energi i form av håp.

Jeg gikk tilbake til min gamle 920 som fungerte strøkent det siste halve året jeg hadde den og har egentlig glemt hele 1020`n :)

 

Telefonen er jaggu viktig...om ikke for alle, så er den det for meg.

Trodde jeg hadde mistet telefonen på jobben her om dagen, begynte å kaldsvette umiddelbart og pulsen skjøt i været...da jeg fant den fløt jeg på en 2-3 timers gledesrus og verden virket bekymringsløs...lol... :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man først snakker om sola...

dro på posten for å hente et sett med ørepropper, oppdaget med stor forundring da jeg pakket opp at det var 1020'n som var tilbake istedet..(!!)

 

det første jeg gjør er å sette meg i bilen, parer BT der og kjører til jobb.

Nå, en halvtime senere skal jeg pare en liten JBL høyttaler - BT har nå vært aktiv hele tiden men finner ikke høyttaleren automatisk.

Jeg prøver da å deaktivere BT for så å slå den på igjen for å søke på nytt - dritten henger seg og reboot blir nødvendig = ny retur imorgen (:

 

noen som vet hvordan dette fungerer med Djuice/Telenor? Om jeg reklamerer 3 ganger skal jeg i prinsippet få pengene tilbake, men om de gang på gang sier de ikke finner noen feil, blir det da gjeldende??

Lenke til kommentar

Jeg har trådløs deksel på min lumia 1020, og det fungerer like godt som på 920`n. :)

Tar utrolig mange bilder med denne telefonen og de blir nesten alltid supre!! Artig og fikle litt med instillingene også.

Har også kameradekselet og ett lite stativ. Blir fine kveld/nattbilder med lang lukketid.

Jeg trodde 1020 støttet trådløs lading ut av boksen? Står på Elkjøp/Lefdals produktsider "Trådløs oppladning: Lad din Nokia Lumia 1020 kan lades trådløst, så du slipper styret med ledning.". Det er en av grunnene til at jeg bestilte den i dag. Kjøpte noe sett til min Note3 for trådløs lading, som ikke fungerte så bra...

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har trådløs deksel på min lumia 1020, og det fungerer like godt som på 920`n. :)

Tar utrolig mange bilder med denne telefonen og de blir nesten alltid supre!! Artig og fikle litt med instillingene også.

Har også kameradekselet og ett lite stativ. Blir fine kveld/nattbilder med lang lukketid.

Jeg trodde 1020 støttet trådløs lading ut av boksen? Står på Elkjøp/Lefdals produktsider "Trådløs oppladning: Lad din Nokia Lumia 1020 kan lades trådløst, så du slipper styret med ledning.". Det er en av grunnene til at jeg bestilte den i dag. Kjøpte noe sett til min Note3 for trådløs lading, som ikke fungerte så bra...

Du må ha ett ekstra deksel på 1020 for å få trådløs lading.

Lenke til kommentar

synes kamera appen ble litt rar etter forige oppdateringene. Må på "innramming" for å finne bilde info nå.

Ser det er problemer med restarter her. Jeg har hatt min gule 1020 siden den kom til Norge. Aldri restarta som jeg kan huske. Hadde en 920 før. Den restarta endel de første månedene, men nå er også den dønn stabil. :)

Lenke til kommentar

Ser det er problemer med restarter her. Jeg har hatt min gule 1020 siden den kom til Norge. Aldri restarta som jeg kan huske.

 

Så gøtt ah :)

 

Nå som jeg er tilbake til en 920 som fungerer strøkent (livet leker igjen) kan jeg bare se for meg hvordan det er å faktisk ha en 1020 som funker! må jo bare være helt vanvittig :) :)

Lenke til kommentar

 

Ser det er problemer med restarter her. Jeg har hatt min gule 1020 siden den kom til Norge. Aldri restarta som jeg kan huske.

 

Så gøtt ah :)

 

Nå som jeg er tilbake til en 920 som fungerer strøkent (livet leker igjen) kan jeg bare se for meg hvordan det er å faktisk ha en 1020 som funker! må jo bare være helt vanvittig :) :)

 

Min 1020 fungerer helt perfekt, bortsett fra noen hickups da tlf må lades helt ut enkelte ganger for å beholde batteriet best mulig, dette skjer kun få ganger, så det er ikke noe problem, men som tlf, er nok min HTC one M8 bedre på alle punkter bortsett fra kamera

Lenke til kommentar

Har nå hatt nytt sim kort i en 3 - 4 dager og ikke noe restart enda. Så krysser fingrene på at det holder!

 

Men sånn generelt om 1020 så er jeg SUPER fornøyd med den. Jeg har en iPhone 5 også. Sammenlignet med den varer batteriet på lumia 1020 en evighet. Kamera er av ett helt annet kaliber. Og måten man kan sortere og sette opp grupper med kontakter er rett og slett genialt.

 

Nå venter jeg i spenning på hva som kommer etter 1020. Nye 930 er jo en oppdatering av 920, og ikke 1020. 1520 har for dårlig kamera. Så gjort meg ganske avhengig av kamera på denne mobilen.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Står på farten til å bestille en 1020 nå, men ser det er en del som ikke virker helt fornøyd med denne modellen? Er det mye tull med den? For det andre ser jeg ingen nettbutikker som Komplett eller lignende som har 1020? Kun Elkjøp, Lefdal mm. Hva er grunnen til dette?

Lenke til kommentar

Står på farten til å bestille en 1020 nå, men ser det er en del som ikke virker helt fornøyd med denne modellen? Er det mye tull med den? For det andre ser jeg ingen nettbutikker som Komplett eller lignende som har 1020? Kun Elkjøp, Lefdal mm. Hva er grunnen til dette?

Hvis du leser gjennom alle trådene så ser du at alle modeller har folk som er misfornøyd.

 

Den har vært på markedet en stund så det er nok litt av grunnen til at mange nettbutikker ikke har den. Til 2495,- tror jeg du gjør ett meget godt kjøp.

Lenke til kommentar

 

Står på farten til å bestille en 1020 nå, men ser det er en del som ikke virker helt fornøyd med denne modellen? Er det mye tull med den? For det andre ser jeg ingen nettbutikker som Komplett eller lignende som har 1020? Kun Elkjøp, Lefdal mm. Hva er grunnen til dette?

Hvis du leser gjennom alle trådene så ser du at alle modeller har folk som er misfornøyd.

 

Den har vært på markedet en stund så det er nok litt av grunnen til at mange nettbutikker ikke har den. Til 2495,- tror jeg du gjør ett meget godt kjøp.

 

Sant nok. Noe skal det være med det meste. Da har jeg fullført bestillingen på en sort Lumia 1020. Venter i spenning :) .

Lenke til kommentar

Står på farten til å bestille en 1020 nå, men ser det er en del som ikke virker helt fornøyd med denne modellen? Er det mye tull med den? For det andre ser jeg ingen nettbutikker som Komplett eller lignende som har 1020? Kun Elkjøp, Lefdal mm. Hva er grunnen til dette?

Hei. Har ikke opplevd problemer med denne og det er alltid terminalen jeg tar frem når jeg vet at jeg skal ta mye bilder. Den er helt overlegen på kamera. At du ikke finner den så mange steder er fordi den ikke selger så godt lenger og da blir den for mange overflødig ifht å ha sortimentet. Ellers er Lumia 930 straks i salg, som har bedre spesifikasjoner på det meste bortsett fra kamera.

Lenke til kommentar

Står på farten til å bestille en 1020 nå, men ser det er en del som ikke virker helt fornøyd med denne modellen? Er det mye tull med den? For det andre ser jeg ingen nettbutikker som Komplett eller lignende som har 1020? Kun Elkjøp, Lefdal mm. Hva er grunnen til dette?

Jeg og vil si at det er et rent røverkjøp til den prisen. Jeg som tok den m/binding hos Djuice for 4mnd siden ender vel til slutt opp med å betale nærmere 5000kr for den, og nå har jeg i tillegg måtte gå tilbake til 920 :w00t: ..

Er veldig spent på hva som skjer nå når den er på 2.gangs reperasjon - Det gikk 8 timer fra jeg fikk den tilbake, til den igjen ble levert inn på posten på kiwi, men såklart - det sto jo i beskrivelsen at de "ikke hadde gjort noe"...så det er vel bare å gratulere dem med den... :huh:

 

Husk at det som oftest er de få brukerne med problemer som ender opp med å skrive om det på nettet. De som ikke har problemer har jo lettere for ikke å ta jobben med å skrive om det :)

 

Jeg tror denne telefonen er helt fantastisk for de som har en velfungerende en, hvilket også blir nevnt av flere her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...