ksvens1 Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Jeg beholdt denne mobilen, forslag til must have apps mottas gjerne 1 Lenke til kommentar
KragHack Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 6snap, 6tag, Adobe Reader, glance background, alle HERE appene, metrotube, Nokia beamer, Nokia play to (dlna), Nokia storyteller, Nokia refocus, norsk tv guide, NSB, Office lens, opplysningen 1890, photobeamer, sozoom, spaceselfie, sporing, sports tracker, spotify, VGTV, frost, og WPCentral er apper jeg bruker en del. + noen spill da. Her er 2 34MP bilder. synes det er bra til å være en telefon Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Absolutt ps! øverste bilde, så det var der restene av Mir landet... Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Hmmm...jeg sliter fremdeles veldig med diverse connectivity på telefonen.. eksempel - jeg skrur på wifi og den kobler seg opp som den skal. Deretter skrur jeg wifi av fordi jeg skal ut av huset og den skrur seg av som den skal...når jeg så kommer hjem igjen og skrur på wifi ender den opp i "searching" hver eneste gang....og den står og leter og leter, suger batteri som svarte f... Jeg har heller ikke mulighet til å skru slideren til "off" mens den søker - slideren er "ikke aktiv" mens den søker.. Restart hjelper ikke men det gjør derimot soft-reset....og hver gang jeg soft-resetter (hvilket er ofte nå..) stiller dato og tid seg automatisk til datoen hvor telefonen ble produsert... Det hjelper ikke at den står på "automatic", jeg må selv sette riktig tid og dato... noen som har et tips?? Edit - Det samme skjer med BT...det virker som om den bare lar meg connecte 1 gang av og på, etter dette henger det seg.. Endret 11. april 2014 av Countryman Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Hmmm...jeg sliter fremdeles veldig med diverse connectivity på telefonen.. eksempel - jeg skrur på wifi og den kobler seg opp som den skal. Deretter skrur jeg wifi av fordi jeg skal ut av huset og den skrur seg av som den skal...når jeg så kommer hjem igjen og skrur på wifi ender den opp i "searching" hver eneste gang....og den står og leter og leter, suger batteri som svarte f... Jeg har heller ikke mulighet til å skru slideren til "off" mens den søker - slideren er "ikke aktiv" mens den søker.. Restart hjelper ikke men det gjør derimot soft-reset....og hver gang jeg soft-resetter (hvilket er ofte nå..) stiller dato og tid seg automatisk til datoen hvor telefonen ble produsert... Det hjelper ikke at den står på "automatic", jeg må selv sette riktig tid og dato... noen som har et tips?? Edit - Det samme skjer med BT...det virker som om den bare lar meg connecte 1 gang av og på, etter dette henger det seg.. Ikke at jeg har noe godt svar på det du plages med, da jeg aldri har opplevd det. Men hvorfor slå av WiFi hver gang du går ut? Har min Wifi og BT stående på 24/7 og har rundt 70% batteri etter 12 timer siden lading.. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 Hmmm...jeg sliter fremdeles veldig med diverse connectivity på telefonen.. eksempel - jeg skrur på wifi og den kobler seg opp som den skal. Deretter skrur jeg wifi av fordi jeg skal ut av huset og den skrur seg av som den skal...når jeg så kommer hjem igjen og skrur på wifi ender den opp i "searching" hver eneste gang....og den står og leter og leter, suger batteri som svarte f... Jeg har heller ikke mulighet til å skru slideren til "off" mens den søker - slideren er "ikke aktiv" mens den søker.. Restart hjelper ikke men det gjør derimot soft-reset....og hver gang jeg soft-resetter (hvilket er ofte nå..) stiller dato og tid seg automatisk til datoen hvor telefonen ble produsert... Det hjelper ikke at den står på "automatic", jeg må selv sette riktig tid og dato... noen som har et tips?? Edit - Det samme skjer med BT...det virker som om den bare lar meg connecte 1 gang av og på, etter dette henger det seg.. Ikke at jeg har noe godt svar på det du plages med, da jeg aldri har opplevd det. Men hvorfor slå av WiFi hver gang du går ut? Har min Wifi og BT stående på 24/7 og har rundt 70% batteri etter 12 timer siden lading.. det er jo en løsning det... slår det av av gammel vane, vil jo at batteriet skal holde maksimalt.. og det faktum at det er noe som ikke fungerer som irriterer meg Jeg lurer faktisk på om ikke det samme skjer, om jeg forlater huset og kommer tilbake igjen uten å slå av wifi i mellomtiden, at den ender opp med å søøøke...jeg skal prøve Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Men skjer dette bare hjemme? Har hatt en del krøll mot får Thomsen router, hvor internett på telefonen ikke har fungert ved oppkobling til WiFi igjen,. resett av router har vært eneste løsning For min del bruker jeg BT i bilen, å aktivere dette på telefonen hver gang jeg kommer i bilen gidder jeg ikke. Gidder ikke slå av en hel del funksjoner som gjør telefonen smart, bare for å slippe å lade batteriet hver natt.. Endret 11. april 2014 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 Men skjer dette bare hjemme? Har hatt en del krøll mot får Thomsen router, hvor internett på telefonen ikke har fungert ved oppkobling til WiFi igjen,. resett av router har vært eneste løsning For min del bruker jeg BT i bilen, å aktivere dette på telefonen hver gang jeg kommer i bilen gidder jeg ikke. Gidder ikke slå av en hel del funksjoner som gjør telefonen smart, bare for å slippe å lade batteriet hver natt.. Jeg bruker nok telefonen en del mer enn deg og må lade den innimellom, ikke bare på natta. Jeg bruker wifi kun hjemme eller når jeg er i utlandet, og der har jeg ikke vært siden jeg kjøpte telefonen, så jeg er usikker. men det virker som om det er selve telefonen det er noe galt med, iom at det samme skjer med BT, som ikke har noe med rutere å gjøre. har tenkt at det har med VPN å gjøre, men jeg har testet med den gamle 920'n og har ikke samme problemet der.. jeg jobber fra nå og frem til imorra bitti...skal gi tilbakemelding om det fungerer å ha wifi aktiv gjennom natten. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 Men skjer dette bare hjemme? Fikk fri fra jobb gitt...trist... Det som skjer når jeg kommer hjem nå er at telefonen ikke klarer å koble seg til hjemmenettet mitt automatisk, som den burde gjøre. søker og søker... Det som er nytt nå etter å ha hatt wifi på hele tiden mens jeg har vært på jobb er at slideren ikke lenger er "død". Jeg kan dra den til "off". Men, nå sliter den med å deaktivere wifi istedet...den prøver å gå offline men klarer det ikke. Når jeg så drar sliden til "On" igjen er jeg tilbake der jeg har vært hele tiden. Sliden blir død og den står bare der og søker... Detta er no møkk og jeg tror den eneste muligheten er å melde meg på som app-developer og laste inn 8.1 føre tiden for å se om det hjelper. Jeg er ingen stor tilhenger av beta-produkter, men heller enda mindre tilhenger av å sende inn telefonen til "reperasjon", hvilket jeg har svært dårlig erfaring med.. uansett...ha en meget god helg folkens! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Men skjer dette bare hjemme? Fikk fri fra jobb gitt...trist... Det som skjer når jeg kommer hjem nå er at telefonen ikke klarer å koble seg til hjemmenettet mitt automatisk, som den burde gjøre. søker og søker... Det som er nytt nå etter å ha hatt wifi på hele tiden mens jeg har vært på jobb er at slideren ikke lenger er "død". Jeg kan dra den til "off". Men, nå sliter den med å deaktivere wifi istedet...den prøver å gå offline men klarer det ikke. Når jeg så drar sliden til "On" igjen er jeg tilbake der jeg har vært hele tiden. Sliden blir død og den står bare der og søker... Detta er no møkk og jeg tror den eneste muligheten er å melde meg på som app-developer og laste inn 8.1 føre tiden for å se om det hjelper. Jeg er ingen stor tilhenger av beta-produkter, men heller enda mindre tilhenger av å sende inn telefonen til "reperasjon", hvilket jeg har svært dårlig erfaring med.. uansett...ha en meget god helg folkens! Har du forsøkt å tatt en soft reset ? Evt. en fabrikkreset? Jeg ville også forsøkt å resette routeren. Har en Thompson fra NextgenTel hvor akkurat dette skjer fra tid til annen. Da er det å nappe strømmen å slå den på igjen så er alt i orden. Det med BT er jo litt merkelig, men trenger ikke ha noen sammenheng. Endret 11. april 2014 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. april 2014 Forfatter Del Skrevet 11. april 2014 Prøvd alt du nevner. Jeg har en "Inteno" fra NextGentel. JEG TROR JEG LØSTE DET Slettet Connection Tiles-appen fra telefonen, og nå ser det ihvertfall ut til at jeg kan koble meg av og på om og om igjen. Jeg har ikke brukt snarveiene denne appen lager, har gått inn via innstillinger, men kan likevel virke som at denne appen har ligget der i bakgrunnen og surret det til for telefon-hjernen.(?) Lenke til kommentar
thorkenneth Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Men skjer dette bare hjemme? Fikk fri fra jobb gitt...trist... Det som skjer når jeg kommer hjem nå er at telefonen ikke klarer å koble seg til hjemmenettet mitt automatisk, som den burde gjøre. søker og søker... Det som er nytt nå etter å ha hatt wifi på hele tiden mens jeg har vært på jobb er at slideren ikke lenger er "død". Jeg kan dra den til "off". Men, nå sliter den med å deaktivere wifi istedet...den prøver å gå offline men klarer det ikke. Når jeg så drar sliden til "On" igjen er jeg tilbake der jeg har vært hele tiden. Sliden blir død og den står bare der og søker... Detta er no møkk og jeg tror den eneste muligheten er å melde meg på som app-developer og laste inn 8.1 føre tiden for å se om det hjelper. Jeg er ingen stor tilhenger av beta-produkter, men heller enda mindre tilhenger av å sende inn telefonen til "reperasjon", hvilket jeg har svært dårlig erfaring med.. uansett...ha en meget god helg folkens! 8.1 Preview er ikke beta. Det er den ferdige utgaven som blir sendt ut til utviklere og produsenter. Heldigvis har MS åpnet for at alle kan laste den ned. Trolig pga produsentene ofte er ganske trege med å gjøre sine fix på programvaren. Gikk vel tre måneder fra GDR3 kom på preview til Nokia slapp sin versjon Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 16. april 2014 Forfatter Del Skrevet 16. april 2014 Men skjer dette bare hjemme? Fikk fri fra jobb gitt...trist... Det som skjer når jeg kommer hjem nå er at telefonen ikke klarer å koble seg til hjemmenettet mitt automatisk, som den burde gjøre. søker og søker... Det som er nytt nå etter å ha hatt wifi på hele tiden mens jeg har vært på jobb er at slideren ikke lenger er "død". Jeg kan dra den til "off". Men, nå sliter den med å deaktivere wifi istedet...den prøver å gå offline men klarer det ikke. Når jeg så drar sliden til "On" igjen er jeg tilbake der jeg har vært hele tiden. Sliden blir død og den står bare der og søker... Detta er no møkk og jeg tror den eneste muligheten er å melde meg på som app-developer og laste inn 8.1 føre tiden for å se om det hjelper. Jeg er ingen stor tilhenger av beta-produkter, men heller enda mindre tilhenger av å sende inn telefonen til "reperasjon", hvilket jeg har svært dårlig erfaring med.. uansett...ha en meget god helg folkens! 8.1 Preview er ikke beta. Det er den ferdige utgaven som blir sendt ut til utviklere og produsenter. Heldigvis har MS åpnet for at alle kan laste den ned. Trolig pga produsentene ofte er ganske trege med å gjøre sine fix på programvaren. Gikk vel tre måneder fra GDR3 kom på preview til Nokia slapp sin versjon Jepp, jeg fant ut det etterhvert jeg også, lastet inn oppdateringen. Sitter nå og gleder meg over alle mulige småting som er nytt etter oppdatering Det ligger nye småting gjemt her og der, gøy og velfungerende Det var vel et par her inne som slet litt med telefonene etter GDR3-Developer oppdateringen men har ikke hørt noe negativt om 8.1. Det jeg slet med litt lenger oppe på denne siden er nå løst. Wifi-Sense er noe jeg ikke helt forstår meg på. Hva er annerledes med wifi-sense kontra det gamle wifi-systemet? Man hadde jo også der mulighet for å la wifi stå på døgnet rundt og koble seg opp automatisk om den fant wifier? Ser ikke helt poenget fordi alle wifier er passordbeskyttet likevel...eller er det noe jeg har misforstått? Lenke til kommentar
jakja Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hei! Jeg har idag en Samsung ATIV S som jeg har vært superfornøyd med, men nå etter at den har gått i gulvet en gang og skjermen har sprukket vurderer jeg en ny telefon og Windows Phone er jo det opplagte valget i dag. Lumia 1020 fåes jo for 2500 til tider og virker meget bra mtp størrelse og specs, men hvor irriterende er det med kamera-"bulken" som stikker ut bakpå? Finner det noe greit deksel/bumber som beskytter kameralinsen godt og som gjør baksiden med "flush"? Lenke til kommentar
Runcie Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hei! Jeg har idag en Samsung ATIV S som jeg har vært superfornøyd med, men nå etter at den har gått i gulvet en gang og skjermen har sprukket vurderer jeg en ny telefon og Windows Phone er jo det opplagte valget i dag. Lumia 1020 fåes jo for 2500 til tider og virker meget bra mtp størrelse og specs, men hvor irriterende er det med kamera-"bulken" som stikker ut bakpå? Finner det noe greit deksel/bumber som beskytter kameralinsen godt og som gjør baksiden med "flush"? "Bulken" var uvant første veka, men er ikkje irriterende i det heile når ein først er van med den. Det einaste som eg irriterer meg litt over er at telefonen ikkje ligg stabilt mot underlaget pga. "bulken", men dette fører forsåvidt og til at kameralinsa ikkje vert liggande å gnure mot underlaget. En usedvanlig vakker telefon. Minus for batteritida får den likevel. Lenke til kommentar
jakja Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Er det et "cover" på linsen når kamera ikke er aktivt? Så nesten slik ut på et bilde. Hvor dårlig er batteriet? Jeg har i dag 2300 mAh og det holder i bøtter og spann på Ativ S Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Er ikke noe cover på kameraet nei. Batteriet er ikke dårlig. Mitt holder 2 døgn om jeg bare vil, 12 timer siden jeg ladet nå, og har ennå godt over 50 % igjen meden del bruk i dag, med samtaler og sms og surfing på nett. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Tenker ikke over kamera"klumpen" lenger, var bare de første dagene det var uvant. Liker godt at det er feste for "stropp", har reddet gulvkontakt mange ganger... Dekselet til trådløs lading jevner ut en del. Egentlig fornøyd med batteri, holder fra ca. 7 på morgenen til 10-11 på kvelden med ganske mye bruk. "Coveret" er lukkeren på kameraet, gjør at , sammen med zenonblitzen, at lukkertiden er helt nede i 1/16000 sek. Lenke til kommentar
jakja Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Ikke dårlig. Ser prisen er 2990 nå som nok er en god pris. Litt over det jeg tenkte å bruke, planen var egentlig en Lumia 925, men ser det bare er hvitt å oppdrive. Lenke til kommentar
jakja Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Har 1020 vært solgt rimeligere enn 2990? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå