Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter litt med synkronisering av bilder til og fra PC`n/1020`n.

Jeg la for en stund siden alle High resolution eksemplarene mine fra telefonen over i en mappe på PC`n. Prøver nå å legge det tilbake på telefonen, men det dukker ikke opp noe sted.

Prøvde først å gjøre det gjennom skydrive - det fungerte, men bildekvaliteten ble plutselig elendig når jeg fikk se det på telefonen.

Har så forsøk å copy/paste fra PC`n over til både camera roll folderen og til saved pictures men finner det ikke.

Telefonen er tilkoblet PC`n med original usb kabel..

tips?

Edit: har det noe med at det er HR versjonen av bildet jeg prøver å legge over? lar det seg kun gjøre å legge over standard kvalitetsbildet?

Endret av FromValhalla
Lenke til kommentar

Takk for det Xaphoon

Jeg har bildene lagret på PC`n + 3 eksterne harddisker, altså kopierer de for safety. Da kobler jeg alltid telefonen til PC`n via USB og gjør det manuelt via utforsker, og jeg velger da å kun ta vare HR-versjonen av bildene. (Bruker ikke Onedrive auto-upload)

Når jeg benytter meg av "cut to paste" vil også Low-res bildene automatisk forsvinne fra telefonen, selv om det kun er High res som blir klippet ut, stemmer ike det? Det er ihvertfall det som skjer her. Det kan virke som at Low Res bildene ikke klarer å overleve uten dem.

Jeg klarte til slutt å få bildet over til telefonen, men jeg ble nødt til å gjøre det gjennom Onedrive, og jeg forstår ikke hvorfor.

Når jeg er i PC`ns utforsker og klipper et bilde derfra og legger det over i mobilens utforsker, mappe - bilder, enter saved pictures eller camera roll - da burde det jo dukke opp i et av valgte album? Altså uten å måtte bruke Onedrive?

Jeg er overbevist om at Onedrive justerer litt på kvaliteten og, da jeg ikke synes bildet ser noe særlig ut lenger etter å ha blitt flyttet frem og tilbake..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det var flere enn meg her som har/hadde problemer med at telefonen tok omstart helt av selv.

Har dere fått noen løsning på problemet?

Ja jeg fikk selger til å bytte hovedkort på den, da var problemet borte. Etter 6 uke med venting (2 innsendinger til reperasjon.) Problemet er at det ofte ikke blir gjort noe med dette problemet første gang du sender den inn, fordi restarten ikke kommer før telefonen har vært i bruk noen timer, og dette har ikke reperatør tid til. Han vil derfor mene at telefonen er i orden og returnere den.

Om du så sender den inn en gang til og sier at det fremdeles er et stort problem vil de ta tak i det, for de ønsker IKKE at du må sende den inn 3 ganger - av logiske årsaker.

Problemet har som oftest med connections å gjøre - wifi spesielt, men BT kan også surre det til.

Altså, om du kobler deg på wifi i hjemmet ditt og ikke deaktiverer wifi når du drar til bensinstasjonen, vennen din og deretter på jobb hvor det bungner av wifi connections som du ikke kobler deg til, vil telefonen bli forvirret og restarte. Dette er et kjent problem på mange Nokia modeller, nevner da spesielt 920 som en av dem.

Beklager sørgelig svar, men du skal ikke banne på at "neste telefonoppdatering" vil løse problemet.

1020 blir overhodet ikke varm, 930 blir varm ved blant annet spilling. Ikke irriterende, men betydelig varm. Har begge to.

Fullstendig uenig - å si at 1020 ikke blir varm er helt uforståelig.

Selv har jeg 2stk, og venner og kolleger med 1020 sier det samme.

Leverte inn min 1020 for 13 dager siden der jeg kjøpte den. Jeg beskrev problemet, altså at den tar omstarter helt av seg selv. Jeg ga også beskjed om hva som allerede var gjort (av meg) for å prøve å løse problemet, soft reset, byttet simkort, soft reset, hard reset.

Har fulgt spent med på servicesiden for å se hva de gjør med problemet, og idag dukket det endelig opp informasjon om det:

"Installert nyeste programvare og resatt til fabrikkoppsett"

Ja, det blir vel tusen takk for ingenting det da.

Lenke til kommentar

Det var flere enn meg her som har/hadde problemer med at telefonen tok omstart helt av selv.

Ja jeg fikk selger til å bytte hovedkort på den, da var problemet borte. Etter 6 uke med venting (2 innsendinger til reperasjon.) Problemet er at det ofte ikke blir gjort noe med dette problemet første gang du sender den inn, fordi restarten ikke kommer før telefonen har vært i bruk noen timer, og dette har ikke reperatør tid til. Han vil derfor mene at telefonen er i orden og returnere den.

Om du så sender den inn en gang til og sier at det fremdeles er et stort problem vil de ta tak i det, for de ønsker IKKE at du må sende den inn 3 ganger - av logiske årsaker.

Problemet har som oftest med connections å gjøre - wifi spesielt, men BT kan også surre det til.

Altså, om du kobler deg på wifi i hjemmet ditt og ikke deaktiverer wifi når du drar til bensinstasjonen, vennen din og deretter på jobb hvor det bungner av wifi connections som du ikke kobler deg til, vil telefonen bli forvirret og restarte. Dette er et kjent problem på mange Nokia modeller, nevner da spesielt 920 som en av dem.

Beklager sørgelig svar, men du skal ikke banne på at "neste telefonoppdatering" vil løse problemet.

1020 blir overhodet ikke varm, 930 blir varm ved blant annet spilling. Ikke irriterende, men betydelig varm. Har begge to.

Leverte inn min 1020 for 13 dager siden der jeg kjøpte den. Jeg beskrev problemet, altså at den tar omstarter helt av seg selv. Jeg ga også beskjed om hva som allerede var gjort (av meg) for å prøve å løse problemet, soft reset, byttet simkort, soft reset, hard reset.

Har fulgt spent med på servicesiden for å se hva de gjør med problemet, og idag dukket det endelig opp informasjon om det:

Jepp...Det ser ut til at det blir den samme runddansen som jeg selv var igjennom..beskrevet over her.. :hm:

Det er triste greier, hvis det er tilfellet, men langt i fra noen overasskelse..

Jeg har som sagt hatt min telefon sendt inn 2 ganger (2. gangen tar de tak i problemet for å slippe å få den 3 ganger, da kan du heve kjøpet) og vurderer å sende den inn enda en gang fordi jeg er veldig lei hele telefonen og ikke minst app-systemet..

Mikrofonen har ikke fungert på 2 måneder, dvs når jeg er i samtaler må jeg holde telefonen opp mot øret hvilket er veldig tungvint slik jeg jobber..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hvis du kaster den på skrått ut i vannet kan du få til fiskesprett.

Hva mener du med kule triks?

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Hvis du kaster den på skrått ut i vannet kan du få til fiskesprett.

Hva mener du med kule triks?

LOL! Den var god :)

Her er litt lesestoff @freddejoh:

http://www.digitaltrends.com/mobile/lumia-1020-helpful-tips-and-tricks/

https://www.youtube.com/watch?v=tRk0aMAPrUI

http://www.knowyourmobile.com/mobile-phones/nokia-lumia-930/22434/how-use-nokia-pureview-camera-tips-tricks-best-practices

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jepp...Det ser ut til at det blir den samme runddansen som jeg selv var igjennom..beskrevet over her.. :hm:

Det er triste greier, hvis det er tilfellet, men langt i fra noen overasskelse..

Jeg har som sagt hatt min telefon sendt inn 2 ganger (2. gangen tar de tak i problemet for å slippe å få den 3 ganger, da kan du heve kjøpet) og vurderer å sende den inn enda en gang fordi jeg er veldig lei hele telefonen og ikke minst app-systemet..

Mikrofonen har ikke fungert på 2 måneder, dvs når jeg er i samtaler må jeg holde telefonen opp mot øret hvilket er veldig tungvint slik jeg jobber..

Jada, min 1020 er på verksted for 2 gang for samme feilen, altså at den restarter av seg selv.

Sist gang tok det 10 dager for å komme TIL verkstedet, 1 dag PÅ verkstedet og 11 dager for å komme tilbake FRA verkstedet. Lurer på hvilken skilpadde det er som har den jobben, etter det jeg vet så tar det drøye 2 timer å kjøre fra butikken jeg leverte tlf. til der verkstedet er.

Denne gangen har tlf. vært borte i 16 dager foreløpig og sjekker jeg på service siden står det "status ukjent", dermed vet jeg ikke om den engang har kommet TIL verkstedet.

Men den som venter får se........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...