Vallhall Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) 1020 samtale kvalitet problem. Min ihvertfall må jeg holde i en meget stødig posisjon for å at andre skal høre meg, hvis jeg såvidt justerer tlf kan ikke motparten høre meg....å dette har alle jeg har snakket med påpekt. Her igjen var HTC tlf milevis foran, og jeg vil si at samtalekvaliteten var nær perfekt. Når det er sagt er kamera på 1020 fantastisk godt...ingen over og ingen ved siden Endret 25. september 2014 av Vallhall Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg har aldri hatt noe tull med min 1020. Batteriet varer en hel dag stortsett 1 Lenke til kommentar
niloy Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Det er vel ca ett år siden 1020 kom? Jeg kjøpte den nylig for 1995 og synes den er verdt pengene. Er ikke villig til å punge ut med 5-6000 for en telefon. Synes den klarer seg godt en dag på en lading. Kameraet er ikke særlig raskt. Det ligger noen videoer på youtube som demonstrerer dette. Tar noen sekunder før den er klar til nytt bilde. Synes telefonen er kjapp nok og den har endel bra programvare som office og navigering. Joda, men den har lik prosessor som Lumia 920, som igjen kom ut for 2 år siden. Kameraet + prisen er det som strot sett frister, men jeg ønsker å kjøpe en tlf som holder deg i 2 år fra nå! Helst støttet med updates frem til da. Hva tror dere om framtiden til Lumia 1020? Som nevnt er jo Lumia 1020 på vei ut av produksjon. Ny oppfølger snart? Ang batteri, så lenge jeg får en hel dag med normal bruk (15t+), 2 dager ved minimal bruk blir jeg fornøyd. Endret 25. september 2014 av niloy Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Jeg lader min om natta. Nå er det 76% igjen klokken 23:20. Har ikke brukt den stort i dag. Den kan sikkert holde to dager med minimal bruk. Angående fremtiden kan man bare gjette. Min forrige telefon Lumia 900 fikk ikke Windows 8, og iPhone 4 som jeg har på jobben fikk ikke IOS 8. Regner meg at også denne ikke får oppdateringer av OS'et etter en viss tid. Men den fikk da 8.1 så hittil er den oppegående. Jeg har gått over til å kjøpe telefoner som er på vei ut. Lumia 900 fikk jeg for en tusenlapp for snart to år siden, og nå er jo 1020 såpass billig at det uansett er mye telefon for pengene. Men jeg regner med at det ikke er lenge før den ikke er å få kjøpt ny lenger. Endret 25. september 2014 av Mythos Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) hei plages med å finne vedlegget på kvitteringen fra elkjøp, finner den på eposten på dataen, men ikke i mobilen?Fikk brodern til å sende mail med vedlegg å den fant jeg med en gang.Syns det var litt merkelig.Løsninger? Endret 29. september 2014 av dasbass79 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 hei plages med å finne vedlegget på kvitteringen fra elkjøp, finner den på eposten på dataen, men ikke i mobilen?Fikk brodern til å sende mail med vedlegg å den fant jeg med en gang.Syns det var litt merkelig.Løsninger? Kommer av at telefonen som standard ikke synkroniserer mer enn 1uke gammel epost Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Jepp, sett den til å synkronisere mail fra all tid, så er det i boks Vedlegget kan forøvrig ikke bare forsvinne, så ser du mailen men ikke vedlegget så er det noe rart. Jeg har aldri hatt dette problemet. Lenke til kommentar
Runcie Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Oppdatering til min telefon med DP på morgenkvisten. Lenke til kommentar
E-Jensen Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Det var flere enn meg her som har/hadde problemer med at telefonen tok omstart helt av selv. Har dere fått noen løsning på problemet? Min er fremdeles sånn, jeg har byttet simkort etter forslag fra Expert (der jeg kjøpte den) men det har ikke hjulpet Har fått en link fra Nokia for å tilbakestille telefonen til fabrikkinstilinger, men da mister jeg alt på telefonene så jeg må få kopiert over noen bilder ihvertfall før jeg gjør dette. Men hva med andre ting på telefonen, apper (kjøpte) og medlemskort f.eks? Vet en/noen av dere har hatt telefonen inne til reperasjon og det de har gjort er nettopp å tilbakestille til fabrikkinnstillinger, dermed tenkte jeg at jeg ihvertfall kunne gjøre dette selv i og med jeg har fått linken fra Nokia. Men greia er, hva hvis ikke dette heller ikke funker...... derfor lurer jeg på hvor langt dere andre har kommet på jakten etter telefonen som ikke tar omstart av seg selv. Lenke til kommentar
Brew Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Nesten så jeg har litt lyst å prøve denne nå som den er så billig. Først og fremst på grunn av kameraet da. Har den samme muligheter å tilpasse med "livetiles" og bakgrunn som 930? går ut fra at det ligger i os,et? Og apps da. regner ikke med at det finnes noe tilsvarende EOS remote(styre canon eos kamera over wifi)? Wimp og sports tracker tar jeg som en selvfølge Hva med HBO Nordic? Finnes vel ikke app,men hva hvis man går inn via nettleseren? Og når jeg er inne på det..kan man bruke andre nettlesere enn I.E. 11? Noe tilsvarende "Marine Traffic" (AIS) og Norgeskart Appen? Hvor finner jeg en god oversikt av hva som finnes? Mange spørsmål,men kom igjen og gi litt svar Skal jeg prøve WP må det bli nå mens Lumia 1020 er på billigsalg Lenke til kommentar
Brew Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hmm..Dårlig med svar her. Men har lest meg opp litt på egen hånd. Det er jo som regel det beste Er da ikke SÅ dårlig heller da,når det kommer til apps på wp8. Da er jeg vel mer skeptisk til tregt kamera og varm og treg telefon når den får hard belastning. Hvordan funker det egentlig med multitasking? Kan ikke kamera appen ligge på vent i bakgrunn sånn at man får rask oppstart når man trenger det? Hvis jeg bestemmer meg for dette er det godt mulig at lumia 1020 heller blir til lumia 930..den ser jo skikkelig lekker ut. Og kansje er den en av de siste mobiler som bærer Nokia navnet. Litt vemodig... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Det greieste er ofte å lese tester. Jeg er ikke så opptatt av å sammenligne den med androider og epler, men synes det er en telefon som gir det jeg trenger til en hyggelig pris. Har ikke merket noe til at den blir varm eller treg. Kameraet er sikkert ikke like raskt som på iphone, men kvaliteten på bildene er utmerket. Jeg er i hvert fall godt fornøyd prisen tatt i betraktning. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Hmm..Dårlig med svar her. Men har lest meg opp litt på egen hånd. Det er jo som regel det beste Er da ikke SÅ dårlig heller da,når det kommer til apps på wp8. Da er jeg vel mer skeptisk til tregt kamera og varm og treg telefon når den får hard belastning. Hvordan funker det egentlig med multitasking? Kan ikke kamera appen ligge på vent i bakgrunn sånn at man får rask oppstart når man trenger det? Hvis jeg bestemmer meg for dette er det godt mulig at lumia 1020 heller blir til lumia 930..den ser jo skikkelig lekker ut. Og kansje er den en av de siste mobiler som bærer Nokia navnet. Litt vemodig... 1020 blir overhodet ikke varm, 930 blir varm ved blant annet spilling. Ikke irriterende, men betydelig varm. Har begge to. Lenke til kommentar
dasbass79 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Kameraet er kanskje litt tregt, men vil man ha gode bilder bør man gå for 1020. Lenke til kommentar
FromValhalla Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Det var flere enn meg her som har/hadde problemer med at telefonen tok omstart helt av selv. Har dere fått noen løsning på problemet? Ja jeg fikk selger til å bytte hovedkort på den, da var problemet borte. Etter 6 uke med venting (2 innsendinger til reperasjon.) Problemet er at det ofte ikke blir gjort noe med dette problemet første gang du sender den inn, fordi restarten ikke kommer før telefonen har vært i bruk noen timer, og dette har ikke reperatør tid til. Han vil derfor mene at telefonen er i orden og returnere den. Om du så sender den inn en gang til og sier at det fremdeles er et stort problem vil de ta tak i det, for de ønsker IKKE at du må sende den inn 3 ganger - av logiske årsaker. Problemet har som oftest med connections å gjøre - wifi spesielt, men BT kan også surre det til. Altså, om du kobler deg på wifi i hjemmet ditt og ikke deaktiverer wifi når du drar til bensinstasjonen, vennen din og deretter på jobb hvor det bungner av wifi connections som du ikke kobler deg til, vil telefonen bli forvirret og restarte. Dette er et kjent problem på mange Nokia modeller, nevner da spesielt 920 som en av dem. Beklager sørgelig svar, men du skal ikke banne på at "neste telefonoppdatering" vil løse problemet. 1020 blir overhodet ikke varm, 930 blir varm ved blant annet spilling. Ikke irriterende, men betydelig varm. Har begge to. Fullstendig uenig - å si at 1020 ikke blir varm er helt uforståelig. Selv har jeg 2stk, og venner og kolleger med 1020 sier det samme. 1 Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Noe dritt er det med alt uansett hva man kjøper virker det som. Det vanskelige er å velge hvilken dritt man kan leve med. Endret 6. oktober 2014 av JonnyHZ Lenke til kommentar
FromValhalla Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Noe dritt er det med alt uansett hva man kjøper virker det som. Det vanskelige er å velge hvilken dritt man kan leve med. Enig, men det er en grense for hvor mye dritt man kan ta innen en og samme duppedings Jeg gleder meg til løpetiden er over med Djuice, da skal jeg springe tilbake til Android og aldri mer se meg tilbake 1 Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Noe dritt er det med alt uansett hva man kjøper virker det som. Det vanskelige er å velge hvilken dritt man kan leve med. Enig, men det er en grense for hvor mye dritt man kan ta innen en og samme duppedings Jeg gleder meg til løpetiden er over med Djuice, da skal jeg springe tilbake til Android og aldri mer se meg tilbake 1 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Det var flere enn meg her som har/hadde problemer med at telefonen tok omstart helt av selv. Har dere fått noen løsning på problemet? Ja jeg fikk selger til å bytte hovedkort på den, da var problemet borte. Etter 6 uke med venting (2 innsendinger til reperasjon.) Problemet er at det ofte ikke blir gjort noe med dette problemet første gang du sender den inn, fordi restarten ikke kommer før telefonen har vært i bruk noen timer, og dette har ikke reperatør tid til. Han vil derfor mene at telefonen er i orden og returnere den. Om du så sender den inn en gang til og sier at det fremdeles er et stort problem vil de ta tak i det, for de ønsker IKKE at du må sende den inn 3 ganger - av logiske årsaker. Problemet har som oftest med connections å gjøre - wifi spesielt, men BT kan også surre det til. Altså, om du kobler deg på wifi i hjemmet ditt og ikke deaktiverer wifi når du drar til bensinstasjonen, vennen din og deretter på jobb hvor det bungner av wifi connections som du ikke kobler deg til, vil telefonen bli forvirret og restarte. Dette er et kjent problem på mange Nokia modeller, nevner da spesielt 920 som en av dem. Beklager sørgelig svar, men du skal ikke banne på at "neste telefonoppdatering" vil løse problemet. 1020 blir overhodet ikke varm, 930 blir varm ved blant annet spilling. Ikke irriterende, men betydelig varm. Har begge to. Fullstendig uenig - å si at 1020 ikke blir varm er helt uforståelig. Selv har jeg 2stk, og venner og kolleger med 1020 sier det samme. Selv har jeg i nær krets tilgang til 6 Lumia 1020, og ingen blir varme. Takk til deg. Lenke til kommentar
FromValhalla Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Det var flere enn meg her som har/hadde problemer med at telefonen tok omstart helt av selv. Har dere fått noen løsning på problemet? Ja jeg fikk selger til å bytte hovedkort på den, da var problemet borte. Etter 6 uke med venting (2 innsendinger til reperasjon.) Problemet er at det ofte ikke blir gjort noe med dette problemet første gang du sender den inn, fordi restarten ikke kommer før telefonen har vært i bruk noen timer, og dette har ikke reperatør tid til. Han vil derfor mene at telefonen er i orden og returnere den. Om du så sender den inn en gang til og sier at det fremdeles er et stort problem vil de ta tak i det, for de ønsker IKKE at du må sende den inn 3 ganger - av logiske årsaker. Problemet har som oftest med connections å gjøre - wifi spesielt, men BT kan også surre det til. Altså, om du kobler deg på wifi i hjemmet ditt og ikke deaktiverer wifi når du drar til bensinstasjonen, vennen din og deretter på jobb hvor det bungner av wifi connections som du ikke kobler deg til, vil telefonen bli forvirret og restarte. Dette er et kjent problem på mange Nokia modeller, nevner da spesielt 920 som en av dem. Beklager sørgelig svar, men du skal ikke banne på at "neste telefonoppdatering" vil løse problemet. 1020 blir overhodet ikke varm, 930 blir varm ved blant annet spilling. Ikke irriterende, men betydelig varm. Har begge to. Fullstendig uenig - å si at 1020 ikke blir varm er helt uforståelig. Selv har jeg 2stk, og venner og kolleger med 1020 sier det samme. Selv har jeg i nær krets tilgang til 6 Lumia 1020, og ingen blir varme. Takk til deg. Dette blir jo så til de grader relativt Moonman. Å si at telefonen overhodet ikke blir varm er ikke riktig i det hele tatt - men om du mener varm i den forstand at telefonen blir vondt eller vemmelig å holde i, ja da er jeg enig med deg. Om man spiller med den eller gjør andre ting som suger mye strøm, eller bruker den mens den er tilkoblet lader - Jo da mener jeg helt klart at den blir varm. Det er hvisse folk her inne som er så til de grader fanboys av Lumia telefoner at de ser seg helt blinde på problemene og irritasjonsmomentene, og da mener jeg det er helt greit å si ifra - for i dette tilfellet dreier det seg om en utenforstående person som vurderer å kjøpe seg en 1020, og da synes jeg det blir litt feil overfor han. Beklager at det irriterer deg Moonman, jeg mener ikke å være dum. Edit: Jeg har lasermåler for temperaturer på jobben og skal ta den med dit for å sjekke hvor varm den virkelig blir. Jeg har riktignok fri hele denne uka så det drøyer litt. Endret 7. oktober 2014 av FromValhalla 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå