Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vel alt er relativt (:

Ved lading og spiiling blir begge mine lumiaer relativt varme umiddelbart. Dette reagerte jeg på den gang jeg kom hit fra Android.

Leste meg så frem til at dette var normalt med disse telefonene.

Om jeg har en vanlig nettside åpen med skjermen på uten å navigere, merker jeg nesten ikke noe, men kjenner en grei lunk i den, i området rundt kamerahuset etter ca 10 minutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blir litt varm ved tung bruk, men det er helt vanlig.

vet om mange andre type mobiler som blir det.

Er jo uansett ikke noe farlig. Bare betyr at det går endel strøm...

Jepp.

Det var bare det at en mulig Lumia-kjøper ville velge en annen telefon om 1020'n blir varm ved bruk.

Og det tror jeg man kan slå fast at den gjør(:

Å ringe noen i et minutt eller surfe i 3min påfører ikke varme.

Lenke til kommentar

Hmm jeg spiller aldri , kun surfing på nettet.

+ at jeg sikkert kommer til å bruke kameraet ganske mye ( hvis det er såpass bra som ryktene sier .. )

Da tror jeg ikke du trenger å frykte varme. Jeg kjenner 4 stk med 1020, og de blir ikke varme i noe særlig grad.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Bestilte denne hos Elkjøp for et par dager siden, men Elkjøp har ikke sendt den ennå til tross for at de har den på lager. Flere som opplever det samme?

Valgte du express? Hvis du ikke gjorde det bruker Lefdal/Elkjøp hvertfall 3 dager på å sende. Tregeste nettbutikken jeg vet om. Velger man expresspakke går det likevel minst 2 dager før de sender. Elendig ja, men sånn har det vært de 2-3 siste gangene jeg har bestilt derfra. Hadde det ikke vært for at de av og ti, er helt rå på pris hadde jeg aldri brukt de...

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe meg en 1020 som tlf nr 2, nå som elkjøp har en fin pris på den.

Til dere som har hatt telefonen en stund; hvordan er batteritiden? Er den brukbar og holder en dag med ikke altfor mye bruk. Bedre/dårligere enn iphone 5s og liknende smarttelefoner?

Lenke til kommentar

Jeg skal skrive mer detaljert.

Musikk playlist. Hvordan lager dere en spilleliste? Det må gjøres via PC det. Hvor idiotisk er det å ikke kunne lage lista via mobilen? Men med en USA konto og/eller oppsett kan du få fikset dette. Skulle ha vært unødvendig.

Bing. Kun optimalisert i USA. Trengs det mer detaljer?

Tastatur. Den lærer ikke av hva du skriver. Jeg pleier å skrive "hehe" på facebook messenger veldig ofte, men pga autokorreksjon så blir dette oversatt til "Hege". Altså ingen alternativ.

Appsmangel. Jeg pleier å bruke forskjellige app verktøy som wifi analyzer og filbehandling, men dette er ikke tilgjengelig på WP da Microsoft ikke har gjort API tilgjengelig for det. Filbehandling apps finnes tross alt på WP, men det er ikke mye du kan gjøre. Flytte på filer? Niks... Spillapps på WP = mangel! Ikke for å nevne, men offisielle Chrome eller youtube apps? Hvor er dere? Mitt mest brukte apps fra WP var "Where is my app?" Ikke morsom når den viste deg alternativ apps hele tiden.

Synkronisering av google kalender. Som en som går fra Android til WP er dette viktig. Siden jeg også deler min kalender med en annen person så blir dette ikke importert til WP. Jeg eller den andre personen må derimot dele på nytt, men til min hotmail/outlook. Slitsomt. Synkronisering av kontaktbilder synes jeg også ble litt kronglete. Den velger hotmail som standardbilde. Greit i for seg da det er en WP, men hva om det ikke finnes noe bilde der? Den er ikke smart nok til å velge et annet bilde som er tilgjengelig. Ihvertfall det jeg opplevde.

Volumknappen. Ingen måte å skille notifikasjon og media volum på. Dette blir fikset i WP 8.1.

Siden jeg kom med mitt forsvar, kan dere også komme med deres mening om hvorfor WP dekker alt behovet deres? Og hvilke apps er det dere bruker? Skulle dere ikke ønske at det finnes mer apps i tilfelle dere har lyst på de?

Gammel post jeg svarer på nå, men jeg må bare kommentere litt angående det med tastatur :-)

Det er da ikke noe problem å legge til et ord i ordlista. Bare marker ordet du nettopp har skrevet inn, så ser du at ordet kommer opp med + foran. Trykker du på den så er ordet lagret i ordlista :-)

Lenke til kommentar

Gammel post jeg svarer på nå, men jeg må bare kommentere litt angående det med tastatur :-)

Det er da ikke noe problem å legge til et ord i ordlista. Bare marker ordet du nettopp har skrevet inn, så ser du at ordet kommer opp med + foran. Trykker du på den så er ordet lagret i ordlista :-)

Hvis du er HELDIG. Hvis du er heldig dukker ordet opp med et + foran... :)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe meg en 1020 som tlf nr 2, nå som elkjøp har en fin pris på den.

Til dere som har hatt telefonen en stund; hvordan er batteritiden? Er den brukbar og holder en dag med ikke altfor mye bruk. Bedre/dårligere enn iphone 5s og liknende smarttelefoner?

Den holder en dag med bruk og vel så det. Spesielt etter Cyan oppdateringen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som 1020 suger mer strøm etter oppdateringa til 8.1, å det er uten både bruk å nedlastede apper. Har også deaktivert alle strømkrevende ressurser

Noen som har samme erfaring?

Takk på forhånd

Har samme erfaring som deg ja. Det var et minus, men til gjengjeld synes jeg operativsystemet totalt er bedre med tanke på grensesnittet. Nevnte lenger oppe at kameraet virker noe bedre. Noe erfaring på den biten?

Lenke til kommentar

Ser ut som 1020 suger mer strøm etter oppdateringa til 8.1, å det er uten både bruk å nedlastede apper. Har også deaktivert alle strømkrevende ressurser

Noen som har samme erfaring?

Takk på forhånd

Har samme erfaring som deg ja. Det var et minus, men til gjengjeld synes jeg operativsystemet totalt er bedre med tanke på grensesnittet. Nevnte lenger oppe at kameraet virker noe bedre. Noe erfaring på den biten?

Ja det var synd med batteritiden, men får håpe på at oppdateringer kan hjelpe. Kameraet har jeg bare såvidt prøvd, og merket ikke den store forskjellen, men det skal sies at jeg bare har sett bildene på tlf, det er først når man ser bildene på en større skjerm at man ser forskjellen, så jeg får prøve å få sett bildene på laptopen eller Tvn etterhvert

Lenke til kommentar

Dje, 1995,- for telefonen hos Elkjøp og Lefdal nå - mildt sagt fristet til å slå til

Noen her som vet om en slik telefon fungerer fint for bruk i USA mtp 3G og slikt. Skal gå på universitet et år der, og trenger en ekstra telefon for amerikansk abonnement. Nå som jeg har bestilt meg Surface Pro 3 med i7, frister det å få strømlinjeformet OS-ene og deres "samsnakking".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...