System-log.com Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Har laget en kjapp liten guide på hvordan få spillt Windows 95/98 spill i Windows 7/8! En del spill faller mellom to stoler - de som en kan kjøre i DosBox og de som en kan kjøre rett i Windows 7/8 ved hjelp av kompatibilitets-modus. Her er en enkel guide på hvordan sette opp en virtuell PC for Windows 95/98 gaming! http://system-log.com/spille-windows-9598-spill-pa-din-nye-windows-8-1-pc/ Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Men det er vel mulighet for å fortsatt kjøre spillet i kompatibilitetsmodus for W95/98? Eller tar jeg kraftig feil nå? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Pokker at jeg bare har win98 på disketter... 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Men det er vel mulighet for å fortsatt kjøre spillet i kompatibilitetsmodus for W95/98? Eller tar jeg kraftig feil nå? Etter min erfaring fungerer det så godt som aldri. Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Men det er vel mulighet for å fortsatt kjøre spillet i kompatibilitetsmodus for W95/98? Eller tar jeg kraftig feil nå? Etter min erfaring fungerer det så godt som aldri. Skal huske at det fungerte på meg engang, men det kan ha vært en flaks at det var et av de få spillene det fungerte på. Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Men det er vel mulighet for å fortsatt kjøre spillet i kompatibilitetsmodus for W95/98? Eller tar jeg kraftig feil nå? Etter min erfaring fungerer det så godt som aldri. Skal huske at det fungerte på meg engang, men det kan ha vært en flaks at det var et av de få spillene det fungerte på. Forsøkte kompatibilitetsmodus på blandt annet "Dune 2000" og på "Neverhood" uten hjelp. Spillene ville ikke installeres engang. Windows 98 på disketter hørtes spennende ut! Å komme igjennom en slik installasjon i 2014 bør vel belønnes med diplom? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Vel en del spill er nok basert på MS/Dos eller 16 bits programvare. En del av tilfellene kan Dosbox eller http://dfendreloaded.sourceforge.net/ men hvor mange spill har jeg ikke oversikt over. www.gog.com lever en del ferdig spill satt opp med dosbox. Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 Mye bra på www.gog.com, men de spillene som havner mellom DOSBox og GOG/Kompatibilitetsløsning er ofte vriene å få installert og spillt. Da kan en virtuell PC med Windows 95/98 være redningen! Litt gøy å ha et par virtuelle maskiner kjørende også - for retro-effekten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå