Gå til innhold

Han kan bli den nye Steve Jobs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google er en søkemotor, ikke et leksikon.

Eh, ja. Har du andre anbefalinger på hvordan å finne frem til noe på nettet?

Ja, det kalles å gjøre jobben din selv. Finn troverdige kilder, og link direkte til dem. Ikke forvent at leseren skal dokumentere dine påstander for deg.

Jeg snakker ikke om å søke etter tåplige blogg som folk skriver. Du finner mange nyhetswebsider som informerer om alt dette.

Selvsagt. Men nå er det din påstand, og da er det rimelig at det er din jobb å finne dem.

Men igjen: Hvordan er det relevant for om man skal lage en film om fyren? Se på Oliver Hirschbiegels "Der Untergang" med fantastiske Bruno Ganz i hovedrollen som Hitler. Skulle ikke filmen vært laget fordi hovedpersonen topper Googles drittsekkliste Eller er det tvert om slik at nettopp slike mennesker er det viktig å protrettere fordi det gir en øket forståelse av verdenshistorien og hva som driver den?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Huff nei. Er måte på hvordan de skal pumpe ut enda en film om denne drittsekken av et menneske.

du står jo her å snakker dritt om andre, tror du at du fremstår som mr. nice guy med en kommentar som det der? litt for lett å gi folk man ikke har kjent eller kjenner karakteristikker som rett og slett ikke stemmer overens med virkeligheten.

Snakker drit? Nei, utrykker fakta.

Du kan tydligvis lite om Jobs. Han behandlet folk som dritt.

1, Han ofte skjelte ut arbeidskollegaer og klalte de for verdiøse.

2. Nektet å ta seg av hans egen datter før lagt ut på livet.

3. Sparket ansatte helt uten videre og grunn. Han til og med sparket en stakkars fyr i et rom full av folk.

4. Billionær, og ga utrolig lite penger til verdighet organisasjoner.

5. Nektet å høre på sin egen lege om at hans diet er livs farlig. Ga blaffen fordi han meinte han kunne bedre. Fikk da kreft, nektet å ta en operasjon som ville reddet hans liv, isteden tok han disse idiotiske "new age" alterativer...og ja...døde.

6. Kjent for å være svært aggresive og ustabil.

8. Klarte ikke hans ansatte å lage/utvikle det han ville ble de skjelt ut eller sparket. Selv om mye av det han krevde ikke var mulig.

Er bare å google om han, det fins svært mye mer dritt om denne fyren.

Må si meg enig med det Geir nevner her, og det er altfor lett å dra ting ut av kontekst, også er det sikkert også en god del folk som har jobbet under Jobs som har villet svartmale ham av ulike grunner osv.

Har så å si lest det jeg kan om Steve(to biografier blant annet), samt sett utallige dokumentarer om han. NEI, han var nok ikke perfekt på noen som helst måte, han var ett menneske, med alle våre styrker og svakheter.

Og det er nettopp derfor det fortsatt er folk villige til å lage filmer, dokumentarer og bøker om mannen, og derfor jeg er positiv til flere filmer om han. Sett bort ifra "bare" det at han var drivkraften bak ett av de mest revolusjonerende selskapene verden har sett, så levde han ett utrolig liv som fortsetter å fascinere folk verden over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei om fyren var en drittsekk eller ikke er vel ikke spesielt relevant for om det burde lages en film om han. Uavhengig av hva Jobs var så syntes jeg ofte drittsekker kan være langt mer interessante enn en en ordinær trivelig fyr, spesielt i film sammenheng, og folk som er sykelig opptatt av enkelte ting og detaljer, har vel ofte andre andre svakheter, som hos folk med autisme. Liker heller ikke gjøre meg opp så veldig bestemte meninger om hvordan enkelte personer var med mindre jeg har hatt noe kjennskap til dem selv, uten om hva jeg leser i media, det gir som regel et annerledes bilde enn hva man ville gjort seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Google er en søkemotor, ikke et leksikon.

Eh, ja. Har du andre anbefalinger på hvordan å finne frem til noe på nettet?

Ja, det kalles å gjøre jobben din selv. Finn troverdige kilder, og link direkte til dem. Ikke forvent at leseren skal dokumentere dine påstander for deg.

Jeg snakker ikke om å søke etter tåplige blogg som folk skriver. Du finner mange nyhetswebsider som informerer om alt dette.

Selvsagt. Men nå er det din påstand, og da er det rimelig at det er din jobb å finne dem.

Men igjen: Hvordan er det relevant for om man skal lage en film om fyren? Se på Oliver Hirschbiegels "Der Untergang" med fantastiske Bruno Ganz i hovedrollen som Hitler. Skulle ikke filmen vært laget fordi hovedpersonen topper Googles drittsekkliste Eller er det tvert om slik at nettopp slike mennesker er det viktig å protrettere fordi det gir en øket forståelse av verdenshistorien og hva som driver den?

Geir :)

BOK: http://www.amazon.com/The-Bite-Apple-Memoir-Steve/dp/1250038766/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1395674391&sr=8-1&keywords=the+bite+in+the+apple

Kort reverater fra boken:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2478339/Steve-Jobs-ex-lovers-book-reveals-Apple-founder.html

Raskt Google:

http://gawker.com/5847344/what-everyone-is-too-polite-to-say-about-steve-jobs

http://www.psychologytoday.com/blog/making-sense-people/201111/why-was-steve-jobs-sometimes-so-mean

http://www.forbes.com/sites/davidcoursey/2011/10/12/steve-jobs-was-a-jerk-you-shouldnt-be/

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...