AnonymDiskusjon Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Jeg, og far til mine barn har fått et problem. Vi var igjennom et forholdsbrudd, for en tid tilbake. Nå ble vi kontaktet av barnevernet, pga bekymringsmelding. Faren har allerede vært i snakk med barnevernet. Alt skulle holdes skjult for meg, men jeg fikk beskjed om dette via et av mine barn. Bekymringsmeldingen kom via en missforståelse mellom et av barna mine, og helsessøster på skolen. Barnet er i trassalder, og hadde uttalt ting som det angrer på, og som ikke var tilfelle. Derfor ringte barnet meg å advarte meg om dette etterpå. Faren har allerede vært i snakk med barnevernet, og jeg spurte han om dette var tilfelle. Han sa ja,, og at mistenkte ble innkallt sist. Og det var meg. Kan det stemme? Jeg ble skuffet som fikk på meg en slik tittel.... Jeg gjør alt jeg kan for barna hele tiden. Men får bare holde hodet kaldt, og ikke la det knekke meg. Anonymous poster hash: 79ac7...70e Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Har man ren samvittighet så er det bare positivt at samfunnet reagerer på bekymringsmeldinger. Jeg har årevis med erfaring av barnevernet og det er den beste etaten vi har i kommunen her. Og det er erfaring pga egne barn og vanskelig livssituasjon, så i samme ende som deg. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Uskyldighetspresumpsjonen lenge leve! Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Jeg, og far til mine barn har fått et problem. Vi var igjennom et forholdsbrudd, for en tid tilbake. Nå ble vi kontaktet av barnevernet, pga bekymringsmelding. Faren har allerede vært i snakk med barnevernet. Alt skulle holdes skjult for meg, men jeg fikk beskjed om dette via et av mine barn. Bekymringsmeldingen kom via en missforståelse mellom et av barna mine, og helsessøster på skolen. Barnet er i trassalder, og hadde uttalt ting som det angrer på, og som ikke var tilfelle. Derfor ringte barnet meg å advarte meg om dette etterpå. Faren har allerede vært i snakk med barnevernet, og jeg spurte han om dette var tilfelle. Han sa ja,, og at mistenkte ble innkallt sist. Og det var meg. Kan det stemme? Jeg ble skuffet som fikk på meg en slik tittel.... Jeg gjør alt jeg kan for barna hele tiden. Men får bare holde hodet kaldt, og ikke la det knekke meg. Anonymous poster hash: 79ac7...70e Jeg sliter selv med at noen har innkallt meg til barnevernet pga et av barna mine. Bekymringsmelding. Jeg har to barn. Det ene er nesten voksent og jeg har mistet helt kontakten med det etter bruddet, har kun sporadisk kontakt. Det barnet påstår broren er voldelig. Og at det har dårlig kosthold med mye sukker i hos meg. Men det barnet er ikke hos meg, så hun har ingen grunn til å komme med slike beskyldninger til meg når hun ikke bor her. Sønnen er fantastisk snill og grei å ha her hjemme hos meg, så jeg forstår ikke bekymringsmeldingen. Men jeg får gå på innkallelsen. Håper det går fort over, for dette likte jeg ikke. Barna er 14 og 17 år. Så de er ganske store. Eksen mener at det med barnevernet er smart, for de vil hjelpe oss med kosthold og å snakke om rutiner i hverdagen med oss. Han synes det var smart ide, mens jeg er livredd barnevernet selv om jeg vet at jeg gjør alt for barna, og at sønnen har det bra hos meg. Jeg har lest så mye fælt om barnevernet. Endret 8. april 2014 av heartlife Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Det man bør huske på er at det alltid er de sakene som har gått feil man leser om. Der hvor alt går på skinner, de tilfellene får jo aldri noe mediadekning. Derfor så synes jeg det er viktig at de av oss som har fått god hjelp av barnevernet faktisk også forteller om det. Jeg prøver å sile alt jeg leser med det i tankene. Og det gjelder jo egentlig for alle områder. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå