Farscape Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Skal kjøpe ny mobil, er rett og slett lei av de pipegreiene som kan lastes ned til den som jeg har nå. Vil ha et "orkester" i lomma som reklamen sa det så fint. Men - hvilken mobil har best lyd når det kommer til polyfoniske ringetoner?? Noen forslag? mvh Lenke til kommentar
levlex Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Samsung sine modeller slår knock-out på de fleste konkurrentene innenfor polyfoniske ringetoner ja. Etter det er vel Sont ericsson med sine 32 kanaler på T310 og T610. Etter det kommer de andre med 16 kanaler, som er blitt en slags nedre standard. Nokia er de med dårligst lyd, siden de fleste av deres nåværende modeller kun støtter 4 kanaler, som er i minste laget. Lenke til kommentar
molna Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 levlex: du har tydelig ikke peiling på dette :wink: Nr 1: Sharp Nr 2: Siemens SL55 og ST55 Nr 3: Samsung-mobilene Nr 4: Nokia S60-mobiler Disse mobilene spiller best, resten spiller desverre ikke bassen særlig bra. På f.eks T610 er bassen totalt fraværende. Man må lære at antall kanaler ikke har sammenheng med kvalitet. Selve høyttaleren er viktigere. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Man må lære at antall kanaler ikke har sammenheng med kvalitet. Selve høyttaleren er viktigere. Det er et veldig viktig poeng. Akkurat som at antall farger på displayet, ikke sier noe om hvor bra displayet er... Men jeg må si at SE T610 har finere lyd enn 3650'en min... Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Nr 1: Sharp Nr 2: Siemens SL55 og ST55 Nr 3: Samsung-mobilene Nr 4: Nokia S60-mobiler Hm, nokia 6100 er vel en S40 mobil, hvordan er tonene på den? Har vurdert å gå til innkjøp av den etter at min 6610 ble bøffa på oslolan Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 kjiipt... har en nokia 6100 jeg.. vil du kjøpe den? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 levlex: du har tydelig ikke peiling på dette :wink: Nr 1: Sharp Nr 2: Siemens SL55 og ST55 Nr 3: Samsung-mobilene Nr 4: Nokia S60-mobiler Disse mobilene spiller best, resten spiller desverre ikke bassen særlig bra. På f.eks T610 er bassen totalt fraværende. Man må lære at antall kanaler ikke har sammenheng med kvalitet. Selve høyttaleren er viktigere. Har du sammenlignet SL55 og Samsung? Samsung EIER SL55. Sharp har jeg ikke testet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Litt off-topic, men: Finnes det virkelig folk som velger en mobil utifra hvor bra den spiller ringetonene? Eller er det er helt naturlig kriterie når man skal kjøpe seg en ny mobil..? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Litt off-topic, men: Finnes det virkelig folk som velger en mobil utifra hvor bra den spiller ringetonene? Eller er det er helt naturlig kriterie når man skal kjøpe seg en ny mobil..? Det finnes utrolig dårlige grunner til at folk velger det produktet de velger. F.eks det er svært vanlig at folk sier at de skal ha en telefon med bluetooth. Mange av dem som sier dette vet ikke engang hva bluetooth er og gjør. Når man forklarer dem hva bluetooth er for noe så sier det ofte at de ikke har bruk for det. Så at noen velger telefon utifra ringetoner er helt forståelig, for ringetoner det forstår de fleste. Lenke til kommentar
Farscape Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Tusen takk til alle som gav meg tips om hvilke mobiler jeg skal ta å se nærmere på. Og jepp, som musikk elsker med en smule gehør så er den polyfoniske biten viktig for meg - så når jeg nå skal legge ned endel tusen lapper på en ny mobil så kommer jeg til å velge meg en mobil som høres ut som om den "spiller" musikk (sånn nogenlunde iallefall) i stedet for en "brannalarm i en hermetikkboks" som så mange andre mobiler gjør nå i dag. For jeg er temmelig sikker på at de mobilene som har blitt nevnt som bra på polyfoniske ringetoner også er bra på mange av de andre tingene som jeg ser etter når jeg skal kjøpe ny mobiltelefon slik at jeg derfor får meg en telefon som jeg kan trives med i endel år fremover.. mvh Lenke til kommentar
jac Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 levlex: du har tydelig ikke peiling på dette :wink: Nr 1: Sharp Nr 2: Siemens SL55 og ST55 Nr 3: Samsung-mobilene Nr 4: Nokia S60-mobiler Disse mobilene spiller best, resten spiller desverre ikke bassen særlig bra. På f.eks T610 er bassen totalt fraværende. Man må lære at antall kanaler ikke har sammenheng med kvalitet. Selve høyttaleren er viktigere. Nå spøker du vel Du kan ikke seriøst mene at SL55 lyder bedre enn eks.V200? HAR faktisk testet disse sammen og jeg synes forskjellen var stor. Når det gjelder Sharp og ST55 har jeg ikke hatt mulighet for å teste. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Sitter med både SL55 og Samsung SGH-T100 i handa nå, og du kan seriøst ikke mene at SL55 slår Samsung på polyfoni? Jeg mener, T100 er den eldste av de nye flipp-telefonene til Samsung, og den slår SL55. Jeg skal ikke si hvem som er best på papiret, men i praksis høres T100 sinnsykt mye bedre og høyere ut. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 levlex: du har tydelig ikke peiling på dette :wink: Nr 1: Sharp Nr 2: Siemens SL55 og ST55 Nr 3: Samsung-mobilene Nr 4: Nokia S60-mobiler Disse mobilene spiller best, resten spiller desverre ikke bassen særlig bra. På f.eks T610 er bassen totalt fraværende. Man må lære at antall kanaler ikke har sammenheng med kvalitet. Selve høyttaleren er viktigere. 1. Tenkt på at de ikke selger Sharp i Norge? Har ikke hørt dem, men hadde de hatt den her så ville jeg garantert prøvd den. 2. Siemens foran Samsung? Er du spinnvill? SL55 er ikke i nærheten av Samsung sine 40-kanalers telefoner. Ikke bare at de har flere kanaler, men lyden på de er ekstrem. 3. Jeg syns T610 slår 3650. Personlig mening muligens, men syns kvaliteten er bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå