Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilke program dere andre der ute bruker til å fremkalle RAW bilder fra et X-T1 kamera. De jeg har støtter det ikke enda og silkypix programmet liker jeg ikke og orker ikke sette meg inn i et nytt.

Har mest lyst til å bruke Lightroom

Mottar alle tips med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det Silkypix er ikke noe særlig nei - jeg har Lightroom, men fant ut at det som fungerer best er ACDSee Pro6, så jeg kjøpte det, ikke så dyrt - stadig tilbud på det - selv om jeg har en eldre PhotoShop er det ACD jeg er mest fornøyd med. Meget brukervennlig og funksjonelt, mange muligheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slik som jeg har forstått det er det kun ACR og ikke LR støtte ...

Nei, men det er DNG-converter. Kjører du filene dine gjennom den vil LR støtte dem. Det blir ett ekstra steg, men neppe noe stort problem for noen uker inntil støtte kommer direkte i LR. Har ikke testet det, men i prinsippet skal det fungere. Endret av se#
Lenke til kommentar

Nei, men det er DNG-converter. Kjører du filene dine gjennom den vil LR støtte dem. Det blir ett ekstra steg, men neppe noe stort problem for noen uker inntil støtte kommer direkte i LR. Har ikke testet det, men i prinsippet skal det fungere.

Det fungerer veldig bra - bare å converter til dng, og så importere filene i Lightroom.

Har gjort det med alle mine filer.

Adobe DNG Converter 8.4 RC finner du her :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...