acidxl1 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Jeg lurer på hvilke program dere andre der ute bruker til å fremkalle RAW bilder fra et X-T1 kamera. De jeg har støtter det ikke enda og silkypix programmet liker jeg ikke og orker ikke sette meg inn i et nytt. Har mest lyst til å bruke Lightroom Mottar alle tips med takk. Lenke til kommentar
se# Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Mottar alle tips med takk.ACR og LR støtter vel X-T1 i en RC-versjon http://www.dpreview.com/news/2014/02/21/adobe-update-adds-fujifilm-color-profiles-to-camera-raw-and-lightroom?utm_campaign=internal-link&utm_source=news-list&utm_medium=text&ref=title_21 Lenke til kommentar
acidxl1 Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2014 Slik som jeg har forstått det er det kun ACR og ikke LR støtte der er ihvertfall det de skriver på forumene til adobe Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Nei det Silkypix er ikke noe særlig nei - jeg har Lightroom, men fant ut at det som fungerer best er ACDSee Pro6, så jeg kjøpte det, ikke så dyrt - stadig tilbud på det - selv om jeg har en eldre PhotoShop er det ACD jeg er mest fornøyd med. Meget brukervennlig og funksjonelt, mange muligheter. 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Slik som jeg har forstått det er det kun ACR og ikke LR støtte ...Nei, men det er DNG-converter. Kjører du filene dine gjennom den vil LR støtte dem. Det blir ett ekstra steg, men neppe noe stort problem for noen uker inntil støtte kommer direkte i LR. Har ikke testet det, men i prinsippet skal det fungere. Endret 21. mars 2014 av se# Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 ACD har direkte støtte til de fleste RAW formater. Lenke til kommentar
jgranseth Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Nei, men det er DNG-converter. Kjører du filene dine gjennom den vil LR støtte dem. Det blir ett ekstra steg, men neppe noe stort problem for noen uker inntil støtte kommer direkte i LR. Har ikke testet det, men i prinsippet skal det fungere. Det fungerer veldig bra - bare å converter til dng, og så importere filene i Lightroom. Har gjort det med alle mine filer. Adobe DNG Converter 8.4 RC finner du her 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå