AnonymDiskusjon Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Hei Er virkelig i tenkeboksen for tiden. Har seg sånn at jeg datet ei jente i flere mnd. Har truffet hverandre en del ganger, men mot slutten var det veldig sjeldent. Var hun som tok mest initativ til å finne på ting osv. På et tidspunkt spurte hun om vi var sammen over Face. Følte meg ikke klar for forhold, og sa vi kanskje burde vente litt. Hun går siste året VGS, mens jeg går høyskole. Mens vi datet følte jeg at vi bare var for forskjellige, og at vi ikke passet sammen i det hele tatt. Men for en uke siden sendte jeg en sms om at vi kanskje burde avslutte hele greiene, og komme oss videre. Til svar fikk jeg at hun egentlig tenkte det samme, og ønsket meg lykke til videre i livet osv. Men nå som kontakten faktisk er avsluttet, og vi ikke møtes mer, kjenner jeg hvor mye jeg egentlig savner henne.. Men siden hun skrev at hun følte det samme, så er det vel kanskje ikke sjanse? Ser i ettertid hvor lite initativrik jeg har vært, men man lærer av erfaring Så, burde jeg bare gå videre, eller høre om det fortsatt kan bli oss to? Anonymous poster hash: 9ead5...98e Anonymous poster hash: 9ead5...98e Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) Fasit Du burde selvfølgelig sende en liten melding, men gjør det på søndag, da du har et liv en fredagskveld. Det verste som kan skje er at du får et "nei", og deretter går videre og legger hun i glemmeboksen. Endret 21. mars 2014 av SilvioBerlusconi Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Du har vel ingen ting å tape på å sende henne en SMS. Ikke sikkert hun synes dere var for forskjellige, men ville på en måte ikke bli dumpet og latet som om hun mente det samme som deg..... Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Klassisk. Men du får spørre henne da. Bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke gjorde, sies det. Men hvordan er det mulig å ombestemme seg så kraftig? Jeg mener, dere var jo for forskjellige og passet ikke sammen i det hele tatt. For folk forandrer seg sjeldent veldig mye over natten. Og hva, er det du har lært av erfaringen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 Som svar til siste innlegg: Har alltid vært en type med "hardt skall", selvstendig og uavhengig. Dette var første gang jeg faktisk gav det en sjanse å gå litt lenger med ei jente. Tidligere har jeg bare avvist tilbud om videre dating, av den grunn av at jeg liker å være selvstendig og styre hverdagen selv. Men nå når jeg først åpnet meg, og når det så var over, kjente jeg at jeg savnet kontakten. Man åpner seg og oppdager rett og slett nye sider ved seg selv, antar jeg. Lærdom av dette: hopp ut i det, prøv å være i et forhold. Fungerer det ikke, så har man i det minste prøvd og gitt det en sjanse Anonymous poster hash: 9ead5...98e Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Jaha..?Det er jo ikke negativt å være hardhudet, selvstendig og uavhengig. En relasjon består jo som regel av ett samarbeid av to selvstendige parter, i en ideell verden altså. Den må ikke nødvendigvis være bestående av at den ene eller begge parter er mindre selvstendig og mer eller mindre avhengig av den andre parten.Og årsaken for at du nå mener at dere passer bra sammen, er fordi at etter du åpnet deg så har du oppdaget nye sider ved deg selv? Og er dette sider av deg du ikke har kjent til tidligere?Og hva med henne? Er det sannsynlig at henne synes dere passer sammen (bedre) nå, etter disse nyoppdagede sidene dine? Og har du gitt henne den muligheten til å bli kjent med hele deg? Og jeg synes alt dette høres veldig merkelig ut. Hvor genuint mener du dette egentlig? Virker nesten litt som om du prøver mer på å øve deg på å si hva som kan ha vært ønskelig for henne å høre bare. Noe som i utgangspunktet bare er manipulerende.Og det var litt av en lærdom. For det er ikke nødvendigvis så kjempesmart å bare hoppe ut i hva som helst heller, bare for å ha prøvd det og ha gitt det en sjanse. Og du nevnte i hovedinnlegget at du tidligere syntes at det kanskje var noe lurere å vente litt. Vel, jeg må si meg litt enig i at det ikke hørtes så veldig dumt ut å vente litt i grunn. For når det er mye usikkerheter så er det vel som regel (gode) grunner for det, og en taper sjeldent så veldig mye på å bare vente litt.Det er heller ikke så dumt å vite hva det er en går inn i, før en velger å satse på det eller ei. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Har du noen ny status da, TS? Spurte du henne?Nå vet jo ikke jeg hvilken person denne jenten er, men det kan være lurt å ikke droppe en for stor bombe på vedkommende etter dere tross alt ble enig om at det ikke var noe særlig ønskelig å fortsette relasjonen. Så det kan jo være at det er noen sårede følelser involvert også, selv om dem blir skyvd bort og skjult litt noen ganger.Og da er det jo ikke så godt å si hvordan reaksjonen blir. Generelt sett, er det er jo litt klassisk å ikke savne noe før det er borte. Og det er vel enkelt å ta noe for gitt når en har det for tilgjengelig og innpå seg. Dessuten, ut i fra hva du skriver i HI, så virker det som dere ikke fikk noen spesiell god start, samtidig som dere kanskje hadde litt ulike forventninger og ønsker til relasjonen. Da krasjer ting fort og det blir fristende å bare ligge ballen død dessverre. Du nevner dog at på ett punkt så spurte hun deg om dere var sammen på Face? Er du helt sikker på at hun tenkte på seg selv da altså..? Uansett, det spiller vel egentlig ikke noen rolle, for det virker uansett ikke som dere passet spesielt bra sammen da, med hensyn til forskjellige forventninger, ønsker og følelser sannsynligvis. Men det er jo kjipt hvis relasjonen mellom dere potensielt kunne ha vært veldig bra, uten å egentlig gi dere selv muligheten til å utforske hvordan den kan utvkle seg noe særlig. Og nå sier jeg ikke at dette nødvendigvis er på grunn av deg TS, men kan det være at henne prioriterte mye annet i stedet for å tilrettelegge mulighetene for dette? Alternative livsstiler kan jo påvirke så mangt og noen ganger blir den slags også prioritert, pga kjedsomhet eller fordi det egentlig ikke spilte noen rolle verken fra eller til når forutsetningene lå an slik dem gjorde rundt den tiden?Uansett, så er det aldri noe kjekt å føle seg som et andrevalg.. Og jeg vil tro at færre orker å holde ut med slikt i lengden før dem får nok.Og hvis du fortsatt er seriøs, så hadde det jo muligens vært noe å spørre henne om hva henne synes om noe slikt da. Kan det være at henne savner deg og f.eks, uten at hun ønsker å fortelle deg det så mye siden dere tross alt ble enig om å bare avslutte hele greiene?Og hvis du er, så må du kanskje prøve å overbevise henne om at du virkelig er seriøs da, samt du ønsker vel gjerne den samme overbevisningen selv og om dette i det hele tatt skulle være noe å trakte etter? Anonymous poster hash: d7afc...474 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Har du noen ny status da, TS? Spurte du henne? Nå vet jo ikke jeg hvilken person denne jenten er, men det kan være lurt å ikke droppe en for stor bombe på vedkommende etter dere tross alt ble enig om at det ikke var noe særlig ønskelig å fortsette relasjonen. Så det kan jo være at det er noen sårede følelser involvert også, selv om dem blir skyvd bort og skjult litt noen ganger. Og da er det jo ikke så godt å si hvordan reaksjonen blir. Generelt sett, er det er jo litt klassisk å ikke savne noe før det er borte. Og det er vel enkelt å ta noe for gitt når en har det for tilgjengelig og innpå seg. Dessuten, ut i fra hva du skriver i HI, så virker det som dere ikke fikk noen spesiell god start, samtidig som dere kanskje hadde litt ulike forventninger og ønsker til relasjonen. Da krasjer ting fort og det blir fristende å bare ligge ballen død dessverre. Du nevner dog at på ett punkt så spurte hun deg om dere var sammen på Face? Er du helt sikker på at hun tenkte på seg selv da altså..? Uansett, det spiller vel egentlig ikke noen rolle, for det virker uansett ikke som dere passet spesielt bra sammen da, med hensyn til forskjellige forventninger, ønsker og følelser sannsynligvis. Men det er jo kjipt hvis relasjonen mellom dere potensielt kunne ha vært veldig bra, uten å egentlig gi dere selv muligheten til å utforske hvordan den kan utvkle seg noe særlig. Og nå sier jeg ikke at dette nødvendigvis er på grunn av deg TS, men kan det være at henne prioriterte mye annet i stedet for å tilrettelegge mulighetene for dette? Alternative livsstiler kan jo påvirke så mangt og noen ganger blir den slags også prioritert, pga kjedsomhet eller fordi det egentlig ikke spilte noen rolle verken fra eller til når forutsetningene lå an slik dem gjorde rundt den tiden? Uansett, så er det aldri noe kjekt å føle seg som et andrevalg.. Og jeg vil tro at færre orker å holde ut med slikt i lengden før dem får nok. Og hvis du fortsatt er seriøs, så hadde det jo muligens vært noe å spørre henne om hva henne synes om noe slikt da. Kan det være at henne savner deg og f.eks, uten at hun ønsker å fortelle deg det så mye siden dere tross alt ble enig om å bare avslutte hele greiene? Og hvis du er, så må du kanskje prøve å overbevise henne om at du virkelig er seriøs da, samt du ønsker vel gjerne den samme overbevisningen selv og om dette i det hele tatt skulle være noe å trakte etter? Anonymous poster hash: d7afc...474 Hehe, artig å se igjen denne tråden i ettertid. Nå som tiden har gått og jeg har fått det hele på avstand ser jeg hvor mye surr og rot det ble pga følelser Uansett, litt etter jeg hadde oppretta denne tråden, ca 1 ukes tid etter, var det faktisk hun som sendte meg en melding hvor det stod: "Jeg savner deg... Klarer ikke slutte å tenke på deg..". Da jeg mottok denne svarte jeg at jeg savnet hun også, så avtalte vi å møtes igjen Denne gangen tok jeg mer initativ. Til bursdagen hennes lagde jeg et knippe med 10 stk "love cards/coupons", eller hva det kalles. Lapper der det stod for eks "En gratis ryggmassasje", "En middag for to" osv som hun da liksom kunne bytte inn. Disse laminerte og klippet jeg til, og festet til et nøkkelknippe-hjerte. Dette sammen med div andre småting som gavekort osv fikk hun:) Overrasket hun også med dater. For eks hadde jeg funnet et fint vann, rigget til med teppe, brus, druer, smørost, kjeks, druer og mye mer. Timet det slik at vi skulle spise og snakke litt før sola gikk ned, jeg visste at det var perfekt utsikt for solnedgang der vi skulle sitte. Kjørte 20 min fram og tilbake for å gjøre alt klart, for så og hente henne. Hun ante ikke hvor vi skulle, så hun ble overrasket Gjorde noe lignende på en fjelltopp også, brukte tid på å rigge og ordne til på et fint utsiktspunkt. Det var koselig det. MEN det var noe som skurret.. Hun var liksom aldri takknemmelig eller noe, hun bare satte seg ned og spiste og snakket stort sett bare om seg selv.. For eks daten på fjelltoppen: hadde brukt kanskje en time på kjøre opp og gjøre alt klart osv. Og da jeg hadde tatt henne med opp, så satt hun kanskje i max 20 min før hun ble rastløs og ville ned igjen... igjen, ingen glede eller noe over det jeg hadde gjort.. Jeg ville jo bare hennes beste, så pakket alt ned igjen, og gikk til bilen.. Det samme med de kuppongene jeg lagde til henne i bursdagsgave; hun brukte aldri en eneste en.. Det føltes som om det var bare jeg som gav, og fikk ikke noe igjen. Etter det mista jeg lysten til å gjøre noe for henne igjen... Bestemte meg for å si at vi burde gjøre det slutt etter denne dagen; litt pga at hun skulle flytte for å studere etter sommeren osv... Men etter mye fram og tilbake ble vi enige om at vi skulle prøve litt til. Så kom sommerferien, og jeg dro hjem for å jobbe. Ukene gikk, og kontakten ble mindre igjen. Til slutt ble vi enige om å avslutte det hele i juni. Det skal sies at jeg hadde en litt dårlig magefølelse helt i starten da vi møttes, og ved forsøk nr 2 viste det seg at den stemte. Tor ikke jeg savnet hun, men noen å være glad i undervurder aldri magefølelsen. Ble mye tekst her nå! Men er litt digg å skrive, får liksom avslutta kapittelet Etter vi gjorde det slutt i sommer, har jeg ikke følt noe særlig savn etter hun. Tenker jo selvfølgelig på henne, siden hun var den første jeg virkelig åpnet meg for og fikk følelser for. Kommer nok aldri til å glemme henne. Men hun var ikke noe for meg, så lever livet nå og synes egentlig alt er tipp topp som singel Anonymous poster hash: 9ead5...98e Anonymous poster hash: 9ead5...98e Anonymous poster hash: 9ead5...98e Anonymous poster hash: 9ead5...98e Anonymous poster hash: 9ead5...98e 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 ..så lever livet nå og synes egentlig alt er tipp topp som singel : Anonymous poster hash: 9ead5...98e Anonymous poster hash: 9ead5...98e Anonymous poster hash: 9ead5...98e Anonymous poster hash: 9ead5...98e Anonymous poster hash: 9ead5...98e Ja vel.. Hyggelig å høre du har valgt det du har størst tro på da, og at du koser deg og har det bra. Anonymous poster hash: d7afc...474 Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Du skal ha for alt initiativet ditt da!!! Ganske kreativt, og hadde hun vært en "leken" og kul jente, hadde hun tent noe jævli på de kortene faktisk. Det synes jeg var ganske smart... Utav det du skriver virker hun som en umoden og rastløs "mobiltlf" jente, som synes det er tryggere å glo inn i skjermen enn å ha en oppegående samtale... Siden hun måtte ned igjen fra stedet deres osv... Usikker på seg selv... Hun kan du nok trygt glemme Tror nok du finner deg noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå