snapshooter Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Er på jakt etter et digitalpiano til meg og min datter til øvingsbruk (har et akustisk piano fra før). Ønsker å finne piano i prisklassen helst under 10k (nytt eller brukt), der et godt klaviatur er det aller viktigste kriteriet. Bør føles så ekte som mulig, og muliggjøre å spille med følelse fra de letteste til de hardeste anslag og registrere godt nyansene mellom der. Lette og litt flygelaktige tangenter, ikke sånne tunge/seige som jeg har kjent på enkelte billige akustiske pianoer. Bør være et ok møbel (faste, ikke løste pedaler) og ha en brukbar innebygd pianolyd, og innebygde høyttalere. Siden planen er å bygge en PC for å kjøre virtuelle instrumenter via midi/usb etterhvert legger vi liten vekt på kvaliteten på høyttalere og innebygd pianolyd, men bør være såpass at det er ok å spille på frem til vi får dette på plass. Noen som har gode tips? Har prøvd litt pianoer i butikker, men synes det er vanskelig å danne seg en skikkelig mening uten å ha spilt over tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå