RandiA Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Bilde 24 – 24.April: Tulipa - close-up Exif: 1/30 – f/6.3 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Endret 25. april 2014 av RandiA Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Fine, skarpe detaljer der. Skulle vært artig å prøve den makrolinsen din. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Fine, skarpe detaljer der. Skulle vært artig å prøve den makrolinsen din. Nei, denne er langt fra så god som min Canon 60mm, og den kan jeg i tillegg bruke ringer på. Her var det håndholdt i vind, og ikke manuelt fokus - men det får holde. - Bruker den mye Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Fint komponert og pene farger. Detaljene sitter også. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Pent bilde, men jeg ville beskjært det litt. Syns det store grønne feltet er for dominerende i bildet. Men.. skjønner at det blåste. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Fint komponert og pene farger. Detaljene sitter også. Takker.... Pent bilde, men jeg ville beskjært det litt. Syns det store grønne feltet er for dominerende i bildet. Men.. skjønner at det blåste. Var vel kanskje med hensikt jeg hadde med litt grønt - for å skape litt variasjon, liv. Det blir ganske trangt om jeg cropper det bort nå - da har jeg akkurat så vidt kuttet det bort: Endret 24. april 2014 av RandiA Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Jeg mente ikke croppe det helt bort, mer sånn at du beholder alt det grønne bortsett fra det som er til høyre for den kraftige bøyen i det nederste høyre bladet til høyre. Da får du bort det lyseste feltet i det grønne området der oppe til høyre. Endret 24. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Deilig og varmrød med fine detaljer på Tulipa. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Jeg mente ikke croppe det helt bort, mer sånn at du beholder alt det grønne bortsett fra det som er til høyre for den kraftige bøyen i det nederste høyre bladet til høyre. Da får du bort det lyseste feltet i det grønne området der oppe til høyre. OK, det var ikke særlig bra bilde, så jeg la ikke så mye arbeid i det.... Deilig og varmrød med fine detaljer på Tulipa. Takk for kommentar - rød er egentlig en vanskelig farge, derfor sier jeg meg fornøyd med fargen her. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Gulveisen blomstrer også nå Bilde 25– 25.April: Anemone ranuncloides - Gulveis Exif: 1/250 – f/6.3 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Alternativt - Auriklene blomstrer også nå: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Flott sollys og nydelig blomst Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Pene blomsterbilder. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Ser ut som om solen skinner gjennom gulveisen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Flott sollys og nydelig blomst Takker, ja mye sol om dagene nå - riktig sommerlig Pene blomsterbilder. Takk, takk Ser ut som om solen skinner gjennom gulveisen. Ja, det var meningen å få til den effekten, egentlig står disse under en trapp - men sollyset nådde frem, jeg måtte krype under trappen, og passe hodet da jeg rygget ut igjen. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 nydelige farger på de to siste blomstene. lyseffekten i gulveisen gir blomsten ekstra "liv" Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Flott gulveis og nydelig med lyset igjennom. Lenke til kommentar
Akre Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Vakker .. sa du gulv- eis ? Lekkert fargeskinn.. om noe kan kalles det. Flott bilde Yes Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Fin Gulveis, den vokser ikke overalt i Norge. Tror det er i Trøndelag og på Toten. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 nydelige farger på de to siste blomstene. lyseffekten i gulveisen gir blomsten ekstra "liv" Takker.... Flott gulveis og nydelig med lyset igjennom. Takk for kommentar Vakker .. sa du gulv- eis ? Lekkert fargeskinn.. om noe kan kalles det. Flott bilde Yes Takker, Akre - det er gul-veis på norsk ja. (Da har jeg både blå- rød- hvit- og gul- veiser.....) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Fin Gulveis, den vokser ikke overalt i Norge. Tror det er i Trøndelag og på Toten. Takker - jeg har en kultivert form da, dette er i bed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå