RandiA Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 De hvite blomstene var flotte.. de blå også..Scilla har jeg også i mitt bed Takk for kommentar..(og så har scilla skiftet navn til Othocallis siberica, dumt med navne-bytte på planter, jeg henger gjerne fortsatt med de gamle) Mange blinkskudd siden jag var innom sist. Vårøl ble meget bra og resten av bildene holder høy klasse. Ja, det er mye rart der inne hvor "Vårøl" befinner seg, takk for kommentar Enig med foregående, flotte blomsterbilder - og Vårølbildet var både bra fanget og et knall motiv! Takker.... De hvite blomstene er så pene. Bildet er bra, men den nærmeste blomsten er litt uklar. Kanskje du kunne gjort motsatt, satt fokuset mer på den? Bare en tanke. Ja - klar over dårlig fokus, - fokusering er vanskelig, i vind og sol, og "skjermbilde" har jeg vansker med det. Jeg greier det med min Canon, macro-objektiv, manuell fokusering og stativ - men det har jeg nærmest sluttet å bruke.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Artig te, ser ut som et lite akvarium. Fine blomster igjen, men "Vårøl ved Grytbakkstranda" synes jeg du traff sikkelig bra. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Pen blå blomst også, blomstene dine er noen flotte modeller som du har et godt lag med. Jeg lurer på om denne er enda penere fra undersiden? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 ...De hvite blomstene er så pene. Bildet er bra, men den nærmeste blomsten er litt uklar. Kanskje du kunne gjort motsatt, satt fokuset mer på den? Bare en tanke. Ja - klar over dårlig fokus, - fokusering er vanskelig, i vind og sol, og "skjermbilde" har jeg vansker med det. Jeg greier det med min Canon, macro-objektiv, manuell fokusering og stativ - men det har jeg nærmest sluttet å bruke.... Klart at blomster og vind er vansklig. Makrofotografering krever tålmodighet. Og tid selvfølgelig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Nye joggesko hører også våren til. Mer i bloggen. Bilde 22 – 22.April: Adidas Adistar Boost - nye joggesko Exif: 1/160 – f/6.3 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Artig te, ser ut som et lite akvarium. Fine blomster igjen, men "Vårøl ved Grytbakkstranda" synes jeg du traff sikkelig bra. Takker for kommentarer. Pen blå blomst også, blomstene dine er noen flotte modeller som du har et godt lag med. Jeg lurer på om denne er enda penere fra undersiden? Ja, det er den nok, men den er så lav at det er vanskelig å se - har tatt den inn en gang i tiden og fotografert very close..... Klart at blomster og vind er vansklig. Makrofotografering krever tålmodighet. Og tid selvfølgelig. ... Ja, det er sikkert - og noen ganger når det er veldig "viktig", tar man seg tid..... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Jeg hadde ikke fått med meg at Scilla har fått nytt navn, men jeg tror også at jeg holder meg til det kjente en stund til, er jeg heldig, kan den jo få tilbake sitt gamle navn, slikt hender. Uansett, ikke noe er blåere om våren enn denne, og det kom godt fram. Gratulerer med nye sko, stilige lisser, da. Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Spreke sko til en sprek dame! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Takker, damer. (Lisse-fargen stod faktisk til fargen på den nye jakken min, he,he...) Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 grattis med nye sko...sans for detaljer Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 grattis med nye sko...sans for detaljer Takk, takk.... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Den lå død ved inngangsdøren, tror det er en Vespula austriaca (?) Håper det ikke er et bol her. Bilde 23 – 23.April: Rødgjøkveps - Vespula austriaca Exif: 1/20 – f/6.3 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Alternativt: Jeg spiser mye av denne om dagene, best når den har små skudd: Levisticum officinale Lenke til kommentar
Akre Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 mmm.. de små skuddene var vakkert bilde. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Vepsen din var jo flott (lettere å fange når de er døde), men jeg likte løpstikken enda bedre, fine farger og bra komp. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Likte også bildet av skuddene godt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 mmm.. de små skuddene var vakkert bilde. Vepsen din var jo flott (lettere å fange når de er døde), men jeg likte løpstikken enda bedre, fine farger og bra komp. Likte også bildet av skuddene godt. Enig med dere, liker løpestikken best selv også - men prøver å få litt mer enn planter i tråden, he,he...så derfor denne stygge. døde. (Slike sprø løpstikke-blader er veldig godt på brødet, med litt skinke eller ost over.) Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Lekre joggesko, grattis! Vepsen var død, men fargerik, skarp, og med fine detaljer Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Lekre joggesko, grattis! Vepsen var død, men fargerik, skarp, og med fine detaljer Takker Jan - skoene er testet nå, og de bestod prøven. - Og vepsen håper jeg ikke er tegn på at det er vepse-bol i nærheten. Tidlig egentlig med vepser i april - kanskje det har vært for natte-kaldt for denne. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Fine detaljer i den døde vepsen. Fargene var flotte. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Fine detaljer i den døde vepsen. Fargene var flotte. Takker.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå