Gå til innhold

Aprilfest 2014 - RandiA - Jeg velger meg April

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bladene kommer utpå sommeren, du har sikkert sett de mange ganger, store som rabarbrablader. Legepestrot har vært brukt i medisinen i gamle dager, mot mange ulike plager. ...Jada, den snødagen var bare en "morsom" vits - det var så mye at jeg måket gangveien min - men så, vips var alt tryllet bort. Grønne plener flere steder nå.

Lenke til kommentar

flotte bilder av blomster. 15. april var spesiell. har det snødd i helga? kom hjem i går så jeg har ikke hatt den "gleden"...det har vært veldig varierende vær i københavn også. sol, regn og sur og kald vind, men den siste dagen var perfekt med sol & varme :cool:

Lenke til kommentar

Takk, takk for kommentarer....Linepulse, jeg har ikke denne i hagen nei. Da jeg gikk hjem fra Solsiden i går, passerte jeg mange der ved Bispehaugen skole - tok bilde med mobilen, men følte det ble ikke godt nok, pakken en i serviett og la i sekken til jeg kom hjem, og tok bilde da - hadde ikke kamera med.Men de står jo over alt nå, en stor skråning i nabolaget ved Stokkan gård også.

Lenke til kommentar

Litt "krise-inne-bilde" i dag, grått, grått ute - så jeg hadde ikke med kamera på dagens tur.

Det er te og te Around the Clock med meg, men om morgenen er det urte-te som gjelder. Denne fra i morges:

Bilde 17 – 17.April: Morning Herb-tea

13914398765_5e573796ec.jpg

Exif: 1/13 – f/5.0 - ISO 640

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1

Lenke til kommentar

Det blir slik det Akre, av plass-hensyn, bruker 45mm'n, støtter kamera på stolrygg, og te-glasset står på benk med polert granitt så blir det refleks....dessuten, om jeg tar med mer over så får jeg vinduet med i bakgrunnen og det blir ikke pent - men du har rett i at det som oftest er best å ha litt "luft" over øverste kant på motivet.

Lenke til kommentar

Det blir slik det Akre, av plass-hensyn, bruker 45mm'n, støtter kamera på stolrygg, og te-glasset står på benk med polert granitt så blir det refleks....dessuten, om jeg tar med mer over så får jeg vinduet med i bakgrunnen og det blir ikke pent - men du har rett i at det som oftest er best å ha litt "luft" over øverste kant på motivet.

:) takker .. mange hensyn! fint uansett og lekker - innbydende te...

Lenke til kommentar

Takk for det, Akre - ja, bevisst valg. Stri-regn på turen i dag, så ikke noe kamera med - måtte faktisk trekke i hel regn-dress, men fin temperatur.

Ja..rett klær er viktig..Sliter med øye infeksjon pga sola :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...