Bykatt Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Vakker, ja - håper du lar oss se disse enorme bladene i et senere bilde hvis dette skjer i løpet av april. Det norske navnet hørtes forøvrig ganske ille ut. Og snøfritt hos dere igjen! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. april 2014 Forfatter Del Skrevet 16. april 2014 Bladene kommer utpå sommeren, du har sikkert sett de mange ganger, store som rabarbrablader. Legepestrot har vært brukt i medisinen i gamle dager, mot mange ulike plager. ...Jada, den snødagen var bare en "morsom" vits - det var så mye at jeg måket gangveien min - men så, vips var alt tryllet bort. Grønne plener flere steder nå. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Denne gjorde seg bedre på nært hold enn på avstand, fine detaljer og farger her. Fint at snøen forsvant igjen, det er noe vi ikke ønsker mer av midt i april, omd u ikke er ekstremt ihuga skiløper. Lenke til kommentar
Akre Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 (endret) Pent bilde .. som vanlig; RandiA Endret 17. april 2014 av Akre Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 flotte bilder av blomster. 15. april var spesiell. har det snødd i helga? kom hjem i går så jeg har ikke hatt den "gleden"...det har vært veldig varierende vær i københavn også. sol, regn og sur og kald vind, men den siste dagen var perfekt med sol & varme Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Pene blomster - enda . Synd de tar helt over etterhvert... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Takk, takk for kommentarer....Linepulse, jeg har ikke denne i hagen nei. Da jeg gikk hjem fra Solsiden i går, passerte jeg mange der ved Bispehaugen skole - tok bilde med mobilen, men følte det ble ikke godt nok, pakken en i serviett og la i sekken til jeg kom hjem, og tok bilde da - hadde ikke kamera med.Men de står jo over alt nå, en stor skråning i nabolaget ved Stokkan gård også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Litt "krise-inne-bilde" i dag, grått, grått ute - så jeg hadde ikke med kamera på dagens tur. Det er te og te Around the Clock med meg, men om morgenen er det urte-te som gjelder. Denne fra i morges: Bilde 17 – 17.April: Morning Herb-tea Exif: 1/13 – f/5.0 - ISO 640 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Lenke til kommentar
Akre Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Lekkert som vanlig randia. ! Lurer på hvorfor du velger å stoppe bildet før koppen slutter? Flotte farger og innbydende tea! enjoy! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Det blir slik det Akre, av plass-hensyn, bruker 45mm'n, støtter kamera på stolrygg, og te-glasset står på benk med polert granitt så blir det refleks....dessuten, om jeg tar med mer over så får jeg vinduet med i bakgrunnen og det blir ikke pent - men du har rett i at det som oftest er best å ha litt "luft" over øverste kant på motivet. Lenke til kommentar
Akre Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Det blir slik det Akre, av plass-hensyn, bruker 45mm'n, støtter kamera på stolrygg, og te-glasset står på benk med polert granitt så blir det refleks....dessuten, om jeg tar med mer over så får jeg vinduet med i bakgrunnen og det blir ikke pent - men du har rett i at det som oftest er best å ha litt "luft" over øverste kant på motivet. takker .. mange hensyn! fint uansett og lekker - innbydende te... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Takk for det, Akre - ja, bevisst valg. Stri-regn på turen i dag, så ikke noe kamera med - måtte faktisk trekke i hel regn-dress, men fin temperatur. Lenke til kommentar
Akre Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Takk for det, Akre - ja, bevisst valg. Stri-regn på turen i dag, så ikke noe kamera med - måtte faktisk trekke i hel regn-dress, men fin temperatur. Ja..rett klær er viktig..Sliter med øye infeksjon pga sola Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Den så flott ut den teen, men har du gulerøtter i den? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Ja..rett klær er viktig..Sliter med øye infeksjon pga sola Uffda, du må bruke solbriller. - Kloramfenikol øyedråper (på resept her) tar slik infeksjon. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Den så flott ut den teen, men har du gulerøtter i den? Ha, ha...nei, det er biter av ingefær, bruker alltid det i svart te også, frisk rot, ellers er det kamille, rosmarin og timian. Svart te ellers i døgnet.... Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Morgenteen er gylden og fin. (Jeg trodde også først det var gulrøtter, men jeg vet jo at du har ingefærbiten i teen din, så jeg regnet med det var det.) Fin refleksjon og det grønne (basilikum-?)bladet nederst til høyre passet bra der. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Takker for kommentar, det er timian og rosmarin, Linepusle.... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Jeg forstår at det finnes en teverden der ute jeg ikke aner noe om! Så dekorativt, og det så også veldig godt ut. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Jeg forstår at det finnes en teverden der ute jeg ikke aner noe om! Så dekorativt, og det så også veldig godt ut. Ja, det er "en Te-verden" ja - og jeg har nok vært gansjke addicted i alle år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå