Jan R. Halvorsen Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Fine blomster som vanlig! Dramatisk og fint bilde i går også, og Trondheim i sol er aldri feil Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Flotte'traktoregg', og skikkelig fargerikt fra bryggene Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Himmelen den 10. er virkelig flott! Jeg tok bilde av bryggene samme morgen. Fin stemning. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Takker for kommentarer - Linepusle, vi var der nesten samtidig da, tannlegen min har flyttet til Huitfeldt-huset, så kom jeg inn i det for første gang. Lenke til kommentar
Akre Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Klassisk, velkomponert og vakkert Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 (endret) Bilde 12 – 12.April: Hellstrøm-test III - Lam - påskemat Exif: 1/60 – f/2.8 - ISO 640 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Mer om min tredje Hellstrøm-test i bloggen Alternativt: Endret 12. april 2014 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 (endret) Klassisk, velkomponert og vakkert Takker, Akre - Bryggene - litt forslitt motiv da - men greit som øving. Endret 12. april 2014 av RandiA Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Ser godt ut, enda jeg liker egentlig ikke får/lam noe særlig. Er alt med i pakken fra Hellstrøm? Ferste urter og alt? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Ja, det var bra godt. Urtene er i maten, de oppå retten er mine urter som jeg pyntet med. Alt er med i retten - man kan ha en liten salat i tillegg, men det blir nesten for mettende. Lenke til kommentar
Akre Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Klassisk, velkomponert og vakkert Takker, Akre - Bryggene - litt forslitt motiv da - men greit som øving. bryggene er jo vakre og har særpreg Lenke til kommentar
Akre Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Ja, det var bra godt. Urtene er i maten, de oppå retten er mine urter som jeg pyntet med. Alt er med i retten - man kan ha en liten salat i tillegg, men det blir nesten for mettende. har du begynt å jobbe for Hellstrøm smakspanel ? Ser godt ut dette. Friske urter er sjelden feil. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. april 2014 Forfatter Del Skrevet 13. april 2014 har du begynt å jobbe for Hellstrøm smakspanel ? Ser godt ut dette. Friske urter er sjelden feil. Ja, skulle nesten tro det - men jeg er ikke så fan av han - må bare oppgi opphavspersonen når man "tester"... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Veldig pent matbilde syns jeg. Og pent det spoilerbildet også. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 (endret) Siste matbildet er kokebokmateriale. Litt høyere eksponering så glir det rett inn i hvilkensomhelst kokebok. Tror også det er slik: Du synes å like en glad fargepalett - og for matbilder skal fargene gjerne være larger than life for å få frem lysten på mat. Dine fargepreferanser kler derfor matbildeformatet godt. Matbilder skal sjelden ha en nøytral eksponering / fargemetning. Endret 13. april 2014 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. april 2014 Forfatter Del Skrevet 13. april 2014 Veldig pent matbilde syns jeg. Og pent det spoilerbildet også. Siste matbildet er kokebokmateriale. Litt høyere eksponering så glir det rett inn i hvilkensomhelst kokebok. Tror også det er slik: Du synes å like en glad fargepalett - og for matbilder skal fargene gjerne være larger than life for å få frem lysten på mat. Dine fargepreferanser kler derfor matbildeformatet godt. Matbilder skal sjelden ha en nøytral eksponering / fargemetning. Takker for kommerntarer.... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. april 2014 Forfatter Del Skrevet 13. april 2014 Dagens ble bare et nytt close-up av motivet i gårdagens spoiler. Ikke det helt perfekte, kunne hatt litt mer iso der, eller brukt litt pluss på EV, - det er håndholdt. Bilde 13 – 13.April: Helleborus niger - close-up Exif: 1/25 – f/13.0 - ISO 320 Exposure Compensation: 0 Shooting Date/Time:13.04.2014 11:47:52 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Den lammeretten burde passe bra her også, men det er noen dager for tidlig. Her er det faste, egenlig ikke noe kjøtt før 1. påskedag, da braker det løs med helstekt lam og mye tilbehør. De sier at Hellas ikke er synlig fra lufta da, for det er hyllet inn i et tykt lag av stekeos fra all grillingen. Igjen et fint Helleborusbilde. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 (endret) Det ble en dobbeltposting her, internett krøller litt her jeg sitter på flyplassen i Athen og venter på fly videre om tre timer. Endret 13. april 2014 av JorunT Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Kjempeflott bilde, det siste. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 Takker for hyggelige kommentarer. Påskegult i regnet i dag. Bilde 14 – 14.April: Chrysanthemum - Påskegult i regnet Exif: 1/200 – f/4.5 - ISO 320 Exposure Compensation: 0.33 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå