RandiA Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Hva heter den der? Fotograferte en slik en i går i mammas hage, hun hadde fått den fra Hellas eller no, og husker ikke helt navne på den. Navnet står etter bildenummer og dato. Både latin og norsk. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Et skikkelig rutete eksemplar du fant der, skarp og fin. Det er en takknemlig plante å ha i hagen, når den først har etablert seg, sprer den seg bra, jeg har både hvite og lilla varianter. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Ja, jeg har flere av denne her og der. Må bare holde utkikk etter liljebiller. Men de foretrekker faktisk de vanlige linjene. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Kan ikke si at liljebillene ikke er interessert i disse, men fordelen er at de er lettere å få øye på på disse enn på de andre liljene. Pleier å ta meg en daglig liljebilleknusetur i kveldingen for å holde bestanden nede. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 To-veis ga meg et par assosiasjoner. "Tvillinger", eller "Stereo". Morsomt! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Kan ikke si at liljebillene ikke er interessert i disse, men fordelen er at de er lettere å få øye på på disse enn på de andre liljene. Pleier å ta meg en daglig liljebilleknusetur i kveldingen for å holde bestanden nede. Når jeg har tatt de to-tre første, og så gitt en ørliten spray - så har jeg faktisk berget bra hvert år. To-veis ga meg et par assosiasjoner. "Tvillinger", eller "Stereo". Morsomt! Takker, Bykatt - det var ikke så mye den vanlige blomsten her som var poenget nei, men nettopp To-veis'n.... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Rutelilje har jeg aldri før sett - morsom blomst og fint foto. Klare fine farger i tvillingblomsten. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Jeg velger meg April - slik ble altså avslutningen på måneden da! Bilde 30 – 30.April: Vinter igjen Exif: 1/250 – f/6.3 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Ikke så lystelig syn: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Ble jo en dramatisk avslutning på en fin fest. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Håper blomstene dine overlever snøen! Takk for følge, spesialiteten din er fortsatt de flotte, fargesterke blomsterbildene! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Takk, takk, Bykatt - joda, plantene tålte dette godt, men jeg håper det ikke vil gjenta seg altfor mange ganger - det er meldt mer. Har prøvd å legge inn litt andre motiver enn planter innimellom - men tiden strekker ikke til. Takk for følget i April-festen - du har vært utrolig flittig. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Flott gjennomført fest, det kom litt snø på indre østland i dag også. Ingen mengder - heldigvis. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Det var jo en overraskende og litt trist avslutning på festen din, men blomstene dine tok seg jo godt ut i snøen. Takk for variert og flott fest, og takk for alle kommenterer. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Takk for fin fest - og avslutningen var uventet. Snø lissom; hvor - Trondheim? Endret 30. april 2014 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Takker for hyggelige kommentarer - ja, snø i morges i Trondheim, men da jeg kom hjem senere i dag, var det ikke spor av den - trylleri. Plantene hadde ikke gjort seg noe av det - regner med det kommer flere byger i løpet av de neste par døgn - må jo ha litt vinter da, ikke vært det tidligere i år. Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 jeg ble også litt overrasket og egentlig litt glad da jeg så ut av vinduet i morges. snøø !? men det første jeg tenkte var å skyndte meg ut for å ta bilde før snøen forsvinner. hadde det litt travelt og måtte rekke jobben, så jeg fikk bare tatt noen få bilde på vei til jobben. takk for en gjennomført fest. det har vært en ren og kjær glede å se alle dine flotte blomsterbilder. vi ses til helga på fototreff ? Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Du fikk virkelig dokumentert den kalde, hvite avslutningen av april! En fin fest. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Spesiell avslutning ja! Mange fine blomsterbilder sisen sist jeg var innom. Fin fest! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2014 jeg ble også litt overrasket og egentlig litt glad da jeg så ut av vinduet i morges. snøø !? men det første jeg tenkte var å skyndte meg ut for å ta bilde før snøen forsvinner. hadde det litt travelt og måtte rekke jobben, så jeg fikk bare tatt noen få bilde på vei til jobben. takk for en gjennomført fest. det har vært en ren og kjær glede å se alle dine flotte blomsterbilder. vi ses til helga på fototreff ? Takk selv, krøllx, hyggelig at du ble med - neste fest er vel i Juni - hvis tradisjonen følges opp. Du fikk virkelig dokumentert den kalde, hvite avslutningen av april! En fin fest. Ja, kom seg greit igjennom, he,he....hyggelig at du var med Linepusle Spesiell avslutning ja! Mange fine blomsterbilder sisen sist jeg var innom. Fin fest! Ja, fin fest - hyggelig å følge tråden din også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå