Gå til innhold

Aprilfest 2014: Akre - øve mer enn sist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare å øve. øve det Akre - gjøre seg kjent med kamera, flytte litt på innstillinger, iso, blender, fokus-punkter, EV, osv, og merke seg virkningen. (Om nødvendig, bla litt i den store manualen som ligger i PDF format på nett)

jo..takk -takk- men de med erfaring kan gi gode råd og tips.. til forbedringer :)

Lenke til kommentar

Fristende bær :)

Har allikevel ett par tips til deg:

1. Du bør sette deg inn i dette med hvitbalanse, ser på bildet ditt at den er noe gal. Eventuelt justere fargen etterpå i ett eller annet redigeringsprogram. Jeg tok meg friheten av å justere litt på bildet ditt, tok meg 3 minutter, se spoiler:

Iallfall på min skjerm blir dette en mye mer naturlig farge..

post-149743-0-74782400-1397552193_thumb.jpg

2. Du legger ut alt for "store" bilder, maks størrelse er 1280 pixsler for liggende bilde og 1024 pixsler for stående bilde. Dette gjøres også i et redigeringsprogram, også enkelt å gjøre. Husk bare at etter å ha nedskalert bilder bør man skarpe de opp litt, da de mister skarphet ved reduseringen..

Lenke til kommentar

Fristende bær :)

Har allikevel ett par tips til deg:

1. Du bør sette deg inn i dette med hvitbalanse, ser på bildet ditt at den er noe gal. Eventuelt justere fargen etterpå i ett eller annet redigeringsprogram. Jeg tok meg friheten av å justere litt på bildet ditt, tok meg 3 minutter, se spoiler:

Iallfall på min skjerm blir dette en mye mer naturlig farge..

attachicon.gifpost-311718-0-04421800-1397497621jrh.jpg

2. Du legger ut alt for "store" bilder, maks størrelse er 1280 pixsler for liggende bilde og 1024 pixsler for stående bilde. Dette gjøres også i et redigeringsprogram, også enkelt å gjøre. Husk bare at etter å ha nedskalert bilder bør man skarpe de opp litt, da de mister skarphet ved reduseringen..

Tusen takk for gode råd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...