Imac75 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Hei. Hvor stort vil farten peke hvis du bare fjerne plomba på sykler som yamaha tzr, Aprilia rs50, Derbi gpr. Og hvor stor sannsynlighet er det for at du blir tatt? Tenker kjøre pent, men muligens kjøre raskere om det skulle trenges. Har noen blitt tatt, og hva er konsekvensene blitt? Hvor mye bryr politiet egentlig seg om dette? Tenker da mest på politi i Østfold (Moss) da jeg bor her. Har ikke behov for å kunne kjøre i mer en 60+. Og til slutt, hva vil skje med forsikringen hvis jeg skulle kræsje uten plombe? Takker for svar! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Er vel regelmessige sjekker på skolene som tar de fleste. Er som regel kjøreforbud og bot det går i, så lenge du går på en vgs. er sjangsen ganske stor. Hvis du krasjer og har modifisert sykkelen kan du vel i verste fall få regress. Lenke til kommentar
Imac75 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 Har du erfaring med kjøring uten plombe? Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Konsekvensene er ganske annerledes i dag enn da jeg kjørte moped. Når jeg tok mopedlappen måtte du vise sykkelen etter at du hadde blitt tatt med trim. Du fikk også 4000 kr i bot. I dag så får du prikker også. Ergo, blir du tatt med trim på sykkelen din 2 ganger så har du ikke førerkort lenger. Det skal også mere til enn å fjerne en plombe før sykkelen din går merkbart fortere. Som nevnt over her, kræsjer du med en trimmet moped er du ute å kjøre. I værste fall dekker ikke forsikringsselskapet noen ting og du blir sittende som gjeldsslave resten av livet. Kjør lovlig, det er kun snakk om 2 år så kan du ta deg billappen! Lenke til kommentar
Imac75 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 Gjeldsslave resten av livet var kanskje å overdrive litt, heh. Men ja, tror nok det lureste er å kjøre lovlig. Vurderer lett da jeg har råd, men er litt skeptisk til hvor mange utgifter det innebærer. Synes prisen pr. km på lett rett og slett blir for høy.. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Gjeldsslave resten av livet var kanskje å overdrive litt, heh. Nei, det kommer jo helt ann på hvilken ulykke du havner i og hva/hvem du skader. Poenget er nok at det ikke er helt verdt risikoen. Selv sparte jeg til bil isteden, angrer ikke, du får mye mer ut av å kunne kjøre kompiser og slikt med bil enn å kunne farte rundt i 50km/t i regnet i 2 år Lenke til kommentar
Imac75 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 Så du anbefaler at jeg rett og slett bare dropper moped? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Det han mente var at det ikke er verd risikoen å fjerne plomberingen. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Det han mente var at det ikke er verd risikoen å fjerne plomberingen. Så du anbefaler at jeg rett og slett bare dropper moped? Tja for min del var det greit å droppe moped, det er snakk om 2 år, og fikk mye mer ut av 1. bilen med mer penger Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Selv så er jeg helt motsatt. Kjøpte mopeden min for 22.000 (ny), og solgte den for 18.000. Brukte da 4-5000 på lappen sammenlagt. "Tapte" da usle 4000 på mopeden over to år (tilnærmet ingenting). Og for 5000 for lappen fikk jeg masse erfaring i trafikken, noe som gjør deg til en bedre og mer erfaren sjåfør når du får lappen på B. Lenke til kommentar
Imac75 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 Selv så er jeg helt motsatt. Kjøpte mopeden min for 22.000 (ny), og solgte den for 18.000. Brukte da 4-5000 på lappen sammenlagt. "Tapte" da usle 4000 på mopeden over to år (tilnærmet ingenting). Og for 5000 for lappen fikk jeg masse erfaring i trafikken, noe som gjør deg til en bedre og mer erfaren sjåfør når du får lappen på B. Og for deg holdt det med å kjøre i 45? Og hvilken forsikring hadde du? Full kasko, eller er det egentlig unødvendig? Hva er egentlig de forskjellige utgiftene i tillegg til lappen og selve mopeden? Forsikring, årsavgift, bensin? Hvor mye brukte du tilsaman på alt liksom? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Selv så er jeg helt motsatt. Kjøpte mopeden min for 22.000 (ny), og solgte den for 18.000. Brukte da 4-5000 på lappen sammenlagt. "Tapte" da usle 4000 på mopeden over to år (tilnærmet ingenting). Og for 5000 for lappen fikk jeg masse erfaring i trafikken, noe som gjør deg til en bedre og mer erfaren sjåfør når du får lappen på B. Og for deg holdt det med å kjøre i 45? Og hvilken forsikring hadde du? Full kasko, eller er det egentlig unødvendig? Hva er egentlig de forskjellige utgiftene i tillegg til lappen og selve mopeden? Forsikring, årsavgift, bensin? Hvor mye brukte du tilsaman på alt liksom? Jeg kjørte et år helt originalt, og et år med ganske mye trim. Hadde bare ansvarsforsikring Tilleggsavgifter er: - Bensin og olje - Kjøreklær - Forsikring - Årsavgift Og eventuelt for bytte av deler osv. Endret 23. mars 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
Imac75 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Selv så er jeg helt motsatt. Kjøpte mopeden min for 22.000 (ny), og solgte den for 18.000. Brukte da 4-5000 på lappen sammenlagt. "Tapte" da usle 4000 på mopeden over to år (tilnærmet ingenting). Og for 5000 for lappen fikk jeg masse erfaring i trafikken, noe som gjør deg til en bedre og mer erfaren sjåfør når du får lappen på B. Og for deg holdt det med å kjøre i 45? Og hvilken forsikring hadde du? Full kasko, eller er det egentlig unødvendig?Hva er egentlig de forskjellige utgiftene i tillegg til lappen og selve mopeden? Forsikring, årsavgift, bensin? Hvor mye brukte du tilsaman på alt liksom? Jeg kjørte et år helt originalt, og et år med ganske mye trim. Hadde bare ansvarsforsikring Tilleggsavgifter er: - Bensin og olje - Kjøreklær - Forsikring - Årsavgift Og eventuelt for bytte av deler osv. Angrer du på at du ikke kjørte trimmet første året? Var du noengang nær på å bli tatt? Er det i det hele tatt lett å bli tatt? Endret 23. mars 2014 av Imac75 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Jeg kjørte ikke trim første året fordi mopeden var helt ny. Ettersom den var helt ny måtte den kjøres inn først Har ikke vært i nærheten av å bli tatt, og jeg vil si at det skal godt gjøres å bli tatt. Bor på Østlandet, og her er det da i tillegg mye Politi. Lenke til kommentar
Imac75 Skrevet 23. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Bor selv på Østlandet. Hadde bare vært utrolig kjipt å bli tatt... Hvis jeg kjøper brukt, tror du da jeg kan spille dum og late som om jeg ikke visste at den var trimma? Endret 23. mars 2014 av Imac75 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Mopeden er orginal uten plombe, det er slik den kommer fra fabrikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå