Gå til innhold

Er C2Q q6700 er grei CPU?

Anbefalte innlegg

Heia, Nå fikk jeg en Gammel PC, Kan jeg bruke Q6700 som en server CPU til f.eks Minecraft? + 6gb RAM? Men saken er at HK plutselig kan klikke/lagge/hakke/stoppe og det er et ASUS P5K3 Deluxe edt. Som bruker DDR3 Minne (maks 13##mhz though) Som kjører på en Fataly 650watt, Ikke noe kvalitet, men burde sikkert holde :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forresten- fikk du den i7 3570 k?

Har ikke fått solgt min :/ Og er nesten blakk :p

http://minecraft.gamepedia.com/Server/Requirements

Så ja dette burde gå, om det er budsjett så kanskje oppgradere PSU?

Fordel med DDR3 ram siden om hovedkortet og prosessoren skulle ryke, koster det ikke stort å bytte. Hva slags kjøler er dette i? Om du skal overklokke bør det være bedre en intel kjøler.

Det er en Giant noname kjøler, + Gelid extreme så burde holde den fin og kaldt :) RAM`en får det til å Hakke, Brukte RAM`en fra min spill Pc, Og nå går det knirkefritt :)

Lenke til kommentar

650w er MYE mere enn nok når det er til en server. Slutt å anbefal å kjøpe større psu enn nødvendig.

Regnet med det, Men skrev visst feil :p den er på 550, Men bruker et GT440 uten extra power pins, Så trekker ikke store strømmen :) Det eneste serveren brukes til er til å kjøre en Minecraft server for meg og noen kamerater :) Men jeg skrev at Pc`en lagget/hakket og hang seg opp før, Har byttet alle Sata-kabler, Tatt vekk IDE Kabler og IDE HDD og DVD, Byttet slot på USB3 porten og bruker et annet DDR3 Minnet, Samt ny HDD og DVD og skjermkort og cpu kjøler + PSU så hva tror du er/var årsaken til Hakkingen? HK er et ASUS P5K3 Deluxe (støtter kun DDR3, Da dette sikkert ble kjøpt i skifte av ddr2 - ddr3)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...