Christian Thork Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Heia, Nå fikk jeg en Gammel PC, Kan jeg bruke Q6700 som en server CPU til f.eks Minecraft? + 6gb RAM? Men saken er at HK plutselig kan klikke/lagge/hakke/stoppe og det er et ASUS P5K3 Deluxe edt. Som bruker DDR3 Minne (maks 13##mhz though) Som kjører på en Fataly 650watt, Ikke noe kvalitet, men burde sikkert holde Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) http://minecraft.gamepedia.com/Server/Requirements Så ja dette burde gå, om det er budsjett så kanskje oppgradere PSU? Fordel med DDR3 ram siden om hovedkortet og prosessoren skulle ryke, koster det ikke stort å bytte. Hva slags kjøler er dette i? Om du skal overklokke bør det være bedre en intel kjøler. Endret 21. mars 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 forresten- fikk du den i7 3570 k? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2014 forresten- fikk du den i7 3570 k? Har ikke fått solgt min :/ Og er nesten blakk http://minecraft.gamepedia.com/Server/Requirements Så ja dette burde gå, om det er budsjett så kanskje oppgradere PSU? Fordel med DDR3 ram siden om hovedkortet og prosessoren skulle ryke, koster det ikke stort å bytte. Hva slags kjøler er dette i? Om du skal overklokke bør det være bedre en intel kjøler. Det er en Giant noname kjøler, + Gelid extreme så burde holde den fin og kaldt RAM`en får det til å Hakke, Brukte RAM`en fra min spill Pc, Og nå går det knirkefritt Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 650w er MYE mere enn nok når det er til en server. Slutt å anbefal å kjøpe større psu enn nødvendig. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) 650w er MYE mere enn nok når det er til en server. Slutt å anbefal å kjøpe større psu enn nødvendig. Regnet med det, Men skrev visst feil den er på 550, Men bruker et GT440 uten extra power pins, Så trekker ikke store strømmen Det eneste serveren brukes til er til å kjøre en Minecraft server for meg og noen kamerater Men jeg skrev at Pc`en lagget/hakket og hang seg opp før, Har byttet alle Sata-kabler, Tatt vekk IDE Kabler og IDE HDD og DVD, Byttet slot på USB3 porten og bruker et annet DDR3 Minnet, Samt ny HDD og DVD og skjermkort og cpu kjøler + PSU så hva tror du er/var årsaken til Hakkingen? HK er et ASUS P5K3 Deluxe (støtter kun DDR3, Da dette sikkert ble kjøpt i skifte av ddr2 - ddr3) Endret 24. mars 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Umulig å si, jeg aner ikke hvordan hakking det er snakk om engang. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Kan godt være PSUen, ikke av den beste sorten det der. Mulighet for å prøve med en annen? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 Kan godt være PSUen, ikke av den beste sorten det der. Mulighet for å prøve med en annen? Problemet gikk vekk da jeg byttet RAM, PSU, HDD og diverse kabler (sata, power) Samt fjernet alle IDE enhetene 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå