BadCat Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) Det handler om mental utvikling og opparbeidingav ferdigheter med det resultat at livet bør bli dobbelt så enkelt for hvert 7 år. Dette har jeg visst i mer enn 20 år, men dersom du googler "life seven year cycles" vil du finne mye info blant annet om mental utvikling. feks: http://dreamhawk.com/body-and-mind/every-seven-years-you-change/ I løpet av 7 år med 4 timers daglig innsats får man feks investert de 10-tusen timer som det tar å bli god i noe. Derfor bør man være på et helt annet nivå etter 7 år. Hvis man feks tjener 200k som butikkarbeider i en alder av 21 år bør man minst være butikksjef i en alder av 28 og tjene det dobbelte pluss indeksjustering. Hele poenget er at livet ikke skal være vanskelig for de som utvikler seg i vanlig tempo. Vanskelig blir det for de som står på stedet hvil eller ligger én eller flere sykluser bak hva man burde. Dersom man ikke utvikler seg, mangler selv generell forståelse, har et lite utviklet tankesett, tar dårlige valg som ender i ugunstige handlinger, blir livet deretter. Forventet utvikling også årsaken til de aldersgrensene vi har. http://no.wikipedia.org/wiki/Aldersgrense Endret 22. mars 2014 av BadCat Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Hvordan kan jeg få meg venner? Jeg er utrolig sjenert, klarer ikke å holde i gang en spennende samtale, er veldig kjedelig, ikke spesielt pen, kjenner ingen og klarer ikke å få kontakt med folk. Jeg er 25 år, har jobb, men er ikke så mange der på min alder. Jeg kjeder meg utrolig om dagene, og har ingen ting å finne på. Jeg har ikke noen spesielle hobbyer jeg kan drive med hvor jeg kan møte folk. Hvordan i alle dager skal man finne seg venner da? Alle andre har haugevis med venner, så er nok ikke mange som ville blitt venn med kjedelige meg da. Skriv hei til meg på PM så skal jeg starte samtale med deg så har du en ny venn Grunnen til jeg skriver det er fordi jeg nøyaktig har det samme, men jeg har vært litt heldig angående kjærlighetslivet men jeg klarer ikke å få kontakt med folk og veldig sjenert og slike ting som du selv beskriver om deg selv. sliter med angst og uro, medisin vival og valium hjelper enormt mye men er ikke akkurat en god løsning da http://www.youtube.com/watch?v=_EhFT73aYlo "I guarantee you have never met somebody like me" Lenke til kommentar
tak Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 Jeg har prøvd å gjort noe selv. Har møtt folk fra nettet, men det har ikke alltid gått så bra. Dessuten er det ikke så lett å finne folk på nettet som vil møtes som venner. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) ikke møt folk for å være venner, møt folk med like interesser for interessen og fellesskapets skyld. Vennskap kommer etter hvert når man treffes over tid. Endret 22. mars 2014 av BadCat Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Du føler kanskje det er vanskelig å bygge selvtillit når du er ensomt alene, men der tar du feil. [...] Du bør begynne med å ta et steg av gangen, sakte, men sikkert: Prøv deg litt frem. Ta ordet i litt større forsamlinger. Spør en fremmed om klokken eller veien til matbutikken. Gjerne det motsatte kjønn. Smil. Skaff deg en god selvfølelse ved å trene litt, få nok søvn, spis sunt, vær med familien din, hør på god musikk og ta deg et glass vin. Ta vare på deg selv. Ta litt sol. Kle deg opp litt fint. Gjør det du kan for å føle deg vel! Ikke bry deg om hva andre tenker om hva du har på deg, så lenge du føler deg komfortabel i det. Hev deg over kritikk. Du kan uansett ikke bli likt av alle, men ta vare på de du finner en god kjemi med. Ikke sammenligne deg selv med andre, men kjør ditt eget løp. "Det er enkelt å bygge selvtillit når du er alene. Det gjøres ved blant annet å være med andre." Anonymous poster hash: d5e97...69c Du har kanskje ikke hørt om familie? Hva med å utnytte fremmede mennesker litt også? Og det jeg mente med det siste du viste til i fet skrift, var å ta vare på alle de en ser på som potensielt gode samtalepartnere. Du skjønte sikkert hva jeg mente, men samtidig er du åpenbart en kverulant, så diskusjonen er ferdig. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 ikke møt folk for å være venner, møt folk med like interesser for interessen og fellesskapets skyld. Vennskap kommer etter hvert når man treffes over tid. Det er da på ingen måte sikkert. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) Er du interessert i film/nyheter/mote så har du allerede samtaleemne. Når man først blir godt kjent med en person er det veldig lett å prate sammen, kan være om alt mulig, men det tar tid. Mitt råd til deg er å prate litt med kollegaer og høre hva de gjør på fitiden og kanskje prøve å bli invitert til noe. Er ikke farlig å være venner med folk som er lagt eldre. Er en kjipt følelse å ikke ha venner, men er bare å kaste seg ut i det. Tenk på det som den dagen du hadde jobbintervju. Man gruer seg og gruer seg, men når det er ferdig, uansett resultatet, er det ikke så ille som man trodde det var. Er litt det samme med å ta kontakt med nye folk. Blir man ikke venner, har du ihvertfall prøvd, og er ikke så farlig uansett. Er bare å prøve til man tilslutt får noen venner. Er ingen magisk formel eller taktikk. Endret 22. mars 2014 av PgUp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå