tak Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Hvordan kan jeg få meg venner? Jeg er utrolig sjenert, klarer ikke å holde i gang en spennende samtale, er veldig kjedelig, ikke spesielt pen, kjenner ingen og klarer ikke å få kontakt med folk. Jeg er 25 år, har jobb, men er ikke så mange der på min alder. Jeg kjeder meg utrolig om dagene, og har ingen ting å finne på. Jeg har ikke noen spesielle hobbyer jeg kan drive med hvor jeg kan møte folk. Hvordan i alle dager skal man finne seg venner da? Alle andre har haugevis med venner, så er nok ikke mange som ville blitt venn med kjedelige meg da. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 På hvilken plass? Det krever som regel en felles plattform som skole, jobb eller hobby osv. Det ser ut som hobby blir det letteste Så har du ingenting du liker å gjøre? Skyting,fly,danse,trene,klatre,folde,spille osv? Lenke til kommentar
tak Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2014 Jeg har ingen hobbyer som interesserer meg som jeg har lyst til å starte med. Dessuten er det ikke så lett å bare starte på noen hobby sånn helt alene når man er så sjenert. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Om det ikke går gjennom felles aktivet, får man stort sett venner gjennom andre venner. Kanskje det greieste hadde vært å få seg en kjæreste, og begynne å henge med hennes venner. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Jobb med sjenansen din. Det er krevende, men på sikt vil du få mer igjen for det enn ved å prøve å lete etter en enkel løsning for å få venner uten å tekkes mennesker, for det finnes ikke. Lenke til kommentar
tak Skrevet 21. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2014 Ikke så lett å få seg kjæreste når man ikke får seg venner engang. Skulle gjerne funnet en fyr med masse venner, men det ser det ut som at det er umulig å finne. Jeg prøver å jobbe med sjenansen min, men det går sakte. Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Zarac er inne på det. Først og fremst ville jeg begynt å jobbe med meg selv. Jobb med selvtilliten og selvfølelsen din. Bli fornøyd med deg selv. Se deg selv i speilet og fortell deg selv hva du er fornøyd med. Ha fokus på det positive ved deg selv og i hverdagen. Elsk deg selv, men samtidig ha respekt for andre, og det vil gå deg godt. Og nå lurer du kanskje enda litt til på hvordan du skal bygge en god selvtillit? Hvor i vårt langstrakte land holder du til? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 "ikke lett" "ikke lett" "ikke lett". Guess what, livet er ikke lett. Hadde det vært enkelt, ville ikke du vært i denne situasjonen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Ikke så lett å få seg kjæreste når man ikke får seg venner engang. Skulle gjerne funnet en fyr med masse venner, men det ser det ut som at det er umulig å finne. Jeg prøver å jobbe med sjenansen min, men det går sakte. Mitt forslag som er legendarisk: Begynn å løft vekter, det er mye hyggelige folk der som ikke dømmer, det er mange der som setter pris på at du gjør en innsats, prøver. Du får bedre helse og fysikk og du får bedre selvtillit! Lenke til kommentar
tak Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 Jeg prøver å jobbe med selvtilliten, men føler det er vanskelig når jeg alltid er alene. Føler seg ikke alltid så bra da, uansett hvor positiv man prøver å være. Jeg bor i Trøndelag. Tror ikke akkurat vekter er noe for meg. Liker ikke å trene på treningssenter. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Reis på interrail og bo på hostell. Burde føre til et par bekjentskaper. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Hvordan kan jeg få meg venner? Jeg er utrolig sjenert, klarer ikke å holde i gang en spennende samtale, er veldig kjedelig, ikke spesielt pen, kjenner ingen og klarer ikke å få kontakt med folk. Jeg er 25 år, har jobb, men er ikke så mange der på min alder. Jeg kjeder meg utrolig om dagene, og har ingen ting å finne på. Jeg har ikke noen spesielle hobbyer jeg kan drive med hvor jeg kan møte folk. Hvordan i alle dager skal man finne seg venner da? Alle andre har haugevis med venner, så er nok ikke mange som ville blitt venn med kjedelige meg da. Det høres veldig ut som en situasjon jeg var i for noen år siden. Plutselig ordner det seg. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Fellestrekkene for alt er jo at man kommer seg ut på et vis. //gjør noe med noen. Så må man ville og tørre det først. Jeg flyttet til trondheim for 12 år siden og vet om en jeg bodde på hybel med for 10 år siden som jeg kjenner soppas at vi kan finne på noe. Men nå trives jeg på serverrommet alene hele natta hvor jeg sitter å klapper på switchene, så min egen feil tipper jeg. Lenke til kommentar
tak Skrevet 22. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2014 Tror nok ikke interrail er tingen for meg. Kan ikke reise så mye, har jo jobben. Har håpet på at det plutselig en dag vil ordne seg for meg og, men kan jo ikke akkurat si at det ser lyst ut enda. Alt handler vel om å gjøre noe med noen ja, men når man ikke har noen å gjøre noe med så kommer man seg ikke så mye ut heller. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Får begynne med en online brevvenn da, vips så er man på cafe og vips så er man på kino og vips så er man på filmkveld hos hverandre. Det er iallefall 100% sikkert at det ikke blir noe om man ikke prøver. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Tror nok ikke interrail er tingen for meg. Kan ikke reise så mye, har jo jobben. Har håpet på at det plutselig en dag vil ordne seg for meg og, men kan jo ikke akkurat si at det ser lyst ut enda. Alt handler vel om å gjøre noe med noen ja, men når man ikke har noen å gjøre noe med så kommer man seg ikke så mye ut heller. Noe må man gjøre selv. Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Jeg prøver å jobbe med selvtilliten, men føler det er vanskelig når jeg alltid er alene. Føler seg ikke alltid så bra da, uansett hvor positiv man prøver å være. Jeg bor i Trøndelag. Tror ikke akkurat vekter er noe for meg. Liker ikke å trene på treningssenter. Du føler kanskje det er vanskelig å bygge selvtillit når du er ensomt alene, men der tar du feil. En ting er sikkert; du er ikke alene om å ha dårlig selvtillit og selvtillit er noe mange føler de kunne hatt mer av. Utadvendte folk med gode selvtillit tør å være seg selv, og gir litt blaffen i hva andre tenker. Personer med høy selvtillit lar seg ikke prege av hva andre skulle mene. Hva andre tenker og mener, går ikke utover ens ønskelige væremåte. Mennesker som er nervøse og bekymret er typisk for folk med lav selvtillit. Dette ødelegger mange muligheter, fordi dem ikke tør! Du bør begynne med å ta et steg av gangen, sakte, men sikkert: Prøv deg litt frem. Ta ordet i litt større forsamlinger. Spør en fremmed om klokken eller veien til matbutikken. Gjerne det motsatte kjønn. Smil. Skaff deg en god selvfølelse ved å trene litt, få nok søvn, spis sunt, vær med familien din, hør på god musikk og ta deg et glass vin. Ta vare på deg selv. Ta litt sol. Kle deg opp litt fint. Gjør det du kan for å føle deg vel! Ikke bry deg om hva andre tenker om hva du har på deg, så lenge du føler deg komfortabel i det. Hev deg over kritikk. Du kan uansett ikke bli likt av alle, men ta vare på de du finner en god kjemi med. Ikke sammenligne deg selv med andre, men kjør ditt eget løp. Alt dette vil bidra til å styrke selvtilliten din. Gi litt blaffen rett og slett, men aldri la det skli ut til å gå utover skole, jobb og økonomi såklart. Lev nå - livet er for kort til å bekymre deg for småting som å bli avvist og lignende. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) "ikke lett" "ikke lett" "ikke lett". Guess what, livet er ikke lett. Hadde det vært enkelt, ville ikke du vært i denne situasjonen. Livets vanskelighetsgrad gjenspeiler de valg man tar og den forståelse man har. Det er ingen automatikk i at livet skal være vanskelig. Potensielt skal det gå progressivt bedre for hvert 7 leveår (1 syklus/fase) men en eksponentiell kurve i positiv favør basert på synnergieffekter mellom tidligere valg og handlinger. Det er mulig å få en dobling av livskvaliteten for hver fase. Hvis man i en alder av 28, 35, 42, 49, og 56 fremdeles sliter med de samme utfordringene man hadde i en alder av 14 og 21, har man rett og slett gjort noe galt. Etterhvert som livet eskaler skal man ha en økende produktivitet, forståelse og muligheter til å ta gode valg. Venner får man når man utstråler sosial verdi samtidig som man er åpen for sosial omgang med andre. Den enkleste måten å få venner på er å ikke forsøke å få venner da dette er et av de laveste nivåene av sosial verdi det er mulig å ha. Man kan selvsagt legge opp til sosial mingling når det ikke til skrekk og advarsel for andre går en rød tråd om at man er på desperat vennejaktgjennom alt man foretar seg. Den tid man ikke treffer noen eksepsjonelle folk har man ikke allverdens bruk for venner. Det de fleste kaller venner er tilfeldige middelmådige folk de vokste opp med. Verden er liten i dag, man kan reise hvor som helst i løpet av minutter/timer og gjennom Internett kan man velge blant milliarder av mennesker. Mulighetene er langt fler enn begrensningene. Endret 22. mars 2014 av BadCat Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Det der høres ut som svada basert på kroppens utskiftningsrate av celler. Har du noe å underbygge det der med? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Du føler kanskje det er vanskelig å bygge selvtillit når du er ensomt alene, men der tar du feil. [...] Du bør begynne med å ta et steg av gangen, sakte, men sikkert: Prøv deg litt frem. Ta ordet i litt større forsamlinger. Spør en fremmed om klokken eller veien til matbutikken. Gjerne det motsatte kjønn. Smil. Skaff deg en god selvfølelse ved å trene litt, få nok søvn, spis sunt, vær med familien din, hør på god musikk og ta deg et glass vin. Ta vare på deg selv. Ta litt sol. Kle deg opp litt fint. Gjør det du kan for å føle deg vel! Ikke bry deg om hva andre tenker om hva du har på deg, så lenge du føler deg komfortabel i det. Hev deg over kritikk. Du kan uansett ikke bli likt av alle, men ta vare på de du finner en god kjemi med. Ikke sammenligne deg selv med andre, men kjør ditt eget løp. "Det er enkelt å bygge selvtillit når du er alene. Det gjøres ved blant annet å være med andre." Anonymous poster hash: d5e97...69c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå