ZoomZoom McMoen Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har et 3Com 11G Wireless Access point og et 3Com 11G PC-Card. Har koblet kabelen som fulgte med routeren fra dsl-porten på routeren til porten på modemet fra telenor. Pc'en har kontakt med routeren fordi jeg kommer inn i admin-systemet til routeren. Når jeg skal sette opp internet settings i menyen på routeren har jeg valgt PPPoE og har skrevet inn brukernavn og passord. Jeg finner ingen dns-servere som jeg kan fylle inn i primær og sekunder dns... Har noen et par dns-servere jeg kan bruke her?? Prøvde med et par dns-servere som jeg leste tilhørte telenor, men disse funket ikke. De jeg prøvde var: primær: 130.67.60.68 sekundær: 130.67.15.198 Noen som vet hva som kan være galt hvis de dns-serverene jeg prøvde egentlig stemmer... Lenke til kommentar
abjork Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Når jeg skal sette opp internet settings i menyen på routeren har jeg valgt PPPoE og har skrevet inn brukernavn og passord. Jeg finner ingen dns-servere som jeg kan fylle inn i primær og sekunder dns... Har noen et par dns-servere jeg kan bruke her?? Husk at brukernavnet skal vere: [email protected] og ikke bare brukernavn. Med dynamisk PPPoE skal alle instillinger som DNS, IP-adresse m.m. bli tildelt fra Online. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Skal prøve det... Så jeg trenger ikke skrive inn noe i dns-feltene altså? Skal jeg bruke kabelen som fulgte med adsl-modemet eller kabelen som fulgte med routeren mellom router og modem? Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Det var det som gjorde det... Brukernavnet!! Takk for bra og VELDIG rask hjelp!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå